Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-04-08 19:25:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-22 09:14:18
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Witam forumowiczów. Mam pytanie. Może dosc banalne, ale spędza mi sen z powiek. Zabrałem się za wymianę uszczelniaczy, wszystko poszło sprawnie, nie pierwszy raz to robiłem, również we wcześniejszych motocyklach. Po założeniu lag zabrałem się za montaż koła. Nauczony doświadczeniem, najpierw montuje lagi, potem koło a na końcu zaciski. Oś koła dokręcam z momentem a potem opuszczam moto na koła i energicznie ponoszę i opuszczam przód w celu „ułożenia” się lag a dopiero potem dokręcam śrubę kontrującą oś. Wszystko zgodne z momentami w serwisówce, na koniec zaciski i błotnik. Problem który się pojawił polega na tym, że oś która jest wkręcania wcześniej „licowała” się z boczną powierzchnią gniazda. Teraz oś po dokręceniu na moment zalecany przez serwisówkę, chowa się w gnieździe na okolo3mm a co za tym idzie od strony tarczy „wystaje” 3mm. Wyprzedzając pytania: łożyska i simeringi koła są cale i sprawne, dystanse również. Wiec czy u Was ta śruba „licuje” się, czy również jest lekko wpuszczona? Nie mam nikgo w okolicy z Fz a przeglądając zdjęcie w Google oś jest na równo z lagą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przednia oś koła
PostNapisane: 2018-04-08 19:25:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-04-08 21:03:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Dopchnij lagę do lica, przytrzymaj w tej pozycji dokręcając tę małą śrubę która ściska oś (wcześniej ma być luźna)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-08 21:34:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-22 09:14:18
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Albo mam za mało siły albo nie jest to możliwe ze względu na fakt, że laga jest skręcona w półkach. Nie sądzę, żeby można było swobodnie odginać w lewo lub w prawo. Raczej zawieszenie jest tak zaprojektowane aby zapobiegać takiemu zjawiskowi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-08 21:41:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
maciastattoo napisał(a):
Albo mam za mało siły albo nie jest to możliwe ze względu na fakt, że laga jest skręcona w półkach. Nie sądzę, żeby można było swobodnie odginać w lewo lub w prawo. Raczej zawieszenie jest tak zaprojektowane aby zapobiegać takiemu zjawiskowi

Bo masz pewnie dokręconą kontrę (albo nie :))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-09 01:08:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-22 09:14:18
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Polecam czytać ze zrozumieniem: montuje lagi, ustawiam ich wysokość, skręcam je na półkach, (motocykl jest cały czas podparty na podnośniku za główkę) , kontra jest POLUZOWANA, oś wchodzi bez oporu, dokręcam oś (72 Nm), następnie opuszczam motocykl na koło i kołyszę nim energicznie w górę i w dół kilkakrotnie ( jest to zabieg mający na celu „ułożenie” się amortyzatorów i ustalenie ich prostopadłości względem osi koła) następnie DOKRĘCAM kontrę (23Nm) a na końcu montuje zaciski (40Nm) i mimo to os wchodzi 3 mm w głąb lagi i analogicznie 3 mm wystaje z drugiej strony. Moim zdaniem nie jest to normalne. Nie pamietam, żeby było tak wcześniej tym bardziej, że na wielu zdjęciach oś licuje się z gniazdem w amortyzatorze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-09 08:19:23 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 727
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
maciastattoo napisał(a):
Polecam czytać ze zrozumieniem: montuje lagi, ustawiam ich wysokość, skręcam je na półkach, (motocykl jest cały czas podparty na podnośniku za główkę) , kontra jest POLUZOWANA, oś wchodzi bez oporu, dokręcam oś (72 Nm), następnie opuszczam motocykl na koło i kołyszę nim energicznie w górę i w dół kilkakrotnie ( jest to zabieg mający na celu „ułożenie” się amortyzatorów i ustalenie ich prostopadłości względem osi koła) następnie DOKRĘCAM kontrę (23Nm) a na końcu montuje zaciski (40Nm) i mimo to os wchodzi 3 mm w głąb lagi i analogicznie 3 mm wystaje z drugiej strony. Moim zdaniem nie jest to normalne. Nie pamietam, żeby było tak wcześniej tym bardziej, że na wielu zdjęciach oś licuje się z gniazdem w amortyzatorze


ojojojoj bez nerwów :)
Z Twojego opisu wygląda że sam wszystko ogarniasz, daj znać jak znajdziesz przyczynę

Ps. miałem tak samo ale ja dopchnąłem amora do osi i pięknie się wylicowało. Po dokręceniu kontry zrobiłem tak jeszcze ze 50kkm w kilku modelach yamahy

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org