Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-10-07 22:51:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Hejka. Mała zagwozdka. Zbieram się do wymiany oleju w lagach, przy okazji zmierzenia długości sprężyn itd.
Zamówiłem już olej motul 10w do lag w zestawie wraz z uszczelniaczami olejowymi?
Czy robiąc serwis lag, muszę wymienić również uszczelki przeciwpyłowe? Jeśli tak to gdzie je najłatwiej dostać poza ASO, na allegro niestety nie znalazłem.
Czy pominąłem jakieś części, uszczelki w które musiałbym się zaopatrzyć przed rozebraniem lag aby później bez czekania na części poskładać je z powrotem?
W serwisówce części oznaczone jako te które trzeba użyć nowe są:
- Inner tube bushing
- Dust Seal
- Oil seal
- Outer tube bushing
- O-ring


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-07 22:51:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-10-07 23:01:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Nie musisz wymieniać przeciwpyłowych jeśli są w dobrym stanie.
Właściwie to nic nie musisz wymieniać jeśli jest sprawne.
Jeśli bardzo chcesz, są na Allegro (zdolności twe szukania są słabe młody padawanie):
https://allegro.pl/uszczelniacze-pylowe ... 84872.html
Co innego jeśli lagi ciekną albo zauważysz, że coś jest nie w porządku.
Gdybyś musiał wbijać nowe uszczelnienia olejowe to przydaje się rura pcv ale nie jest konieczna.
Potrzebna Ci będzie jakaś menzurka na odmierzenie objętości oleju (ja używam wielkiej strzykawki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-07 23:32:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
W serwisówce napisali że trzeba wymienić przy demontarzu to wymień, jakie to są koszty? prawie zerowe. Nawet jak robisz na ori częściach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 10:02:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
tuzmen napisał(a):
napisali że trzeba wymienić przy demontarzu to wymień, jakie to są koszty? prawie zerowe.

oring - 9 euro
inner tube bushing - 15 e
dust seal - 16 e
oil seal - 10 e
outer tube bushing - 16 e
_________________
suma: 66 euro

aha, oczywiście razy dwa - na każdą lagę. Rzeczywiście "zerowe".


P.S. Wy na serio zmieniacie uszczelnienie olejowe przy zmianie oleju?
Może od razu niech kupi nowy motor :P
Kolega chce zmienić olej, a nie rozbierać lagę na części.
Serwisówka podaje do wymiany na nowe wspomniane części przy całościowym rozkręceniu (np. przy wycieku)


Ostatnio edytowano 2018-10-08 10:15:34 przez morf&na, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 10:13:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
morf&na napisał(a):
Nie musisz wymieniać przeciwpyłowych jeśli są w dobrym stanie.
Właściwie to nic nie musisz wymieniać jeśli jest sprawne.


Dzięki morf&na, faktycznie moje zdnolności posługiwania się wyszukiwarką na allegro są słabe.

tuzmen napisał(a):
jakie to są koszty? prawie zerowe. Nawet jak robisz na ori częściach

No właśnie nie do końca. Przy wymianie samego oleju i uszczelniaczy olejowych + pyłowych wychodzi powiedzmy 130pln komplet, gdzie przy wymianie wszystkiego co podaje serwisówka, koszta rosną do 450pln~
Wolałbym jednak włożyć te pieniądze w coś innego.

-- 2018-10-08 10:16:35 --

morf&na napisał(a):
Kolega chce zmienić olej, a nie rozbierać lagę na części.

hmm, no właśnie po części mam zamiar rozebrać lagę aby zmierzyć długości sprężyn. Moto z 2007 roku, w książce serwisowej nie widziałem żadnej wzmianki o wymianie lub serwisie amortyzatorów, sprzedający również nie informował.
Chyba że do sprężyny można dostać się nie rozbierając całej lagi, to nie było tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 10:31:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Nie musisz rozkładać lagi na części pierwsze, żeby zmienić olej.
Po odkręceniu (ostrożnie, żeby nie wystrzeliła) od góry wyjmiesz sprężynę.
Zwróć uwagę którą stroną jest do góry, a którą do dołu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 10:46:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
morf&na napisał(a):
Nie musisz rozkładać lagi na części pierwsze, żeby zmienić olej.
Po odkręceniu (ostrożnie, żeby nie wystrzeliła) od góry wyjmiesz sprężynę.
Zwróć uwagę którą stroną jest do góry, a którą do dołu.

Bardzo dobra wiadomość dla mnie. Mniej roboty i kombinowania jako laik. Dzięki raz jeszcze!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 11:31:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
morf&na napisał(a):
tuzmen napisał(a):
napisali że trzeba wymienić przy demontarzu to wymień, jakie to są koszty? prawie zerowe.

oring - 9 euro
inner tube bushing - 15 e
dust seal - 16 e
oil seal - 10 e
outer tube bushing - 16 e
_________________
suma: 66 euro

aha, oczywiście razy dwa - na każdą lagę. Rzeczywiście "zerowe".


P.S. Wy na serio zmieniacie uszczelnienie olejowe przy zmianie oleju?
Może od razu niech kupi nowy motor :P
Kolega chce zmienić olej, a nie rozbierać lagę na części.
Serwisówka podaje do wymiany na nowe wspomniane części przy całościowym rozkręceniu (np. przy wycieku)



Hej, a kto mówił o zmianie uszczelek przy wymianie oleju.
Jak ktoś mnie pyta czy robić zgodnie z serwisówką to mówię że "tak". A mowa była o demontażu lagi więc...

Co do kosztów, tak uważam że zerowe. Te motocykle są na tyle niezawodne że koszty w wysokości baku paliwa nie uznaję za warte rozmyślania. Można zawsze przyoszczędzić i nie zmieniać wydechów na akrapy i inne edhausty to będzie na uszczelki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-08 12:16:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
no właśnie po części mam zamiar rozebrać lagę aby zmierzyć długości sprężyn.

aktualnie mam rozkręcone lagi z rocznika 2004 - wiec jak chcesz jakieś wymiary wal, podejrzewam ze za wiele nie zmieniło się w tym zakresie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-09 09:43:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
a ja sobie wymieniłem olej + uszczelniacze, w serwisie zapłaciłem 460zł, przebieg moto 41tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-09 10:28:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
spore te ceny. Jak w trasie w kawie poszły uszczelniacze, to "z marszu" za wymianę w ASO kawasaki w Wawce 300 z jakimś ogonkiem zapłaciliśmy - za akcję "tu i teraz bo trzeba dalej jechać". nie sądziłem ze w yamaszce moze być to o połowę drożej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 09:13:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
może i drożej ale zapomniałem dodać, że dostałem na 24h tracera 900:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-16 19:42:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Orientuje się ktoś jaki kształt i wymiar ma ta śruba która trzyma dolną śrubę lagi od wewnątrz? Oczywiście utknąłem tam gdzie większość, nie obyło się bez przeszkód. Klucza udarowego nie posiadam, znajomych obdzwoniłem też nie mają. Nawet byłem w castoramie z zamiarem zakupu ale akurat nie mieli, a jak by mieli to sam klucz 450pln + do niego osobno ładowarka i bateria a na ten moment takie wydatki odpadają.
Za to zakupiłem pręt 6mm i w planach mam przerobienie go na klucz do tejże właśnie śruby która uprzykrza większości z nas życie. Gdyby ktoś z Was miał jakieś pomocne wskazówki, chętnie je zaadaptuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-17 13:54:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Kij od szczotki, sciesaj i wbij. Najtaniej, najszybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-17 14:07:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ahamay napisał(a):
Kij od szczotki, sciesaj i wbij. Najtaniej, najszybciej.

true. w domu mam rozkręconą, porobię ci zdjęcia, ale tam nie ma niczego czego mógłbyś się chwycić. ja kupiłem pręt gwintowany, nakrętkę z jakimś tam rozmiarem który znalazłem z necie że niby pasuje, skręciłem to tak ze się nie ruszało (nawierciłem całość w walnąłem trzpień w poprzek) i... dupa, zero efektu. wkur...łem się, okleiłem to wszystko taśmą izolacyjną, na to nałożyłem kawał dętki dla lepszej przyczepności, docisnąłem swoim ciężarem i rozkręciłem...


ale zdjęcia po pracy powrzucam, będzie "dla potomnych"

edit:
Jeśli pytasz o samą śrubę to ma główkę na imbus 8 (mój ma oznaczenie H8). ale jak ktoś pisał - od dołu do niej dojdziesz, ale nie odkręcisz. trzeba jeszcze jakoś element wewnątrz lagi chwycić - i ten element masz opisany poniżej.

na prośbę wrzucam zdjęcia. w przypadku fz6n z 2004r to wygląda tak

Ten element:
Załącznik:
Calosc.JPG [43.44 KiB]
Pobrane 413 razy


Śrubę wkręcasz tutaj:
Załącznik:
odSruby.JPG [69.4 KiB]
Pobrane 403 razy


od góry lagi (czyli tak jak masz "dojście") to wygląda w ten sposób:
Załącznik:
OdGoryLagi.JPG [83.1 KiB]
Pobrane 390 razy


natomiast wewnątrz tego elementu wygląda to następująco:
Załącznik:
odSrodka.JPG [45.89 KiB]
Pobrane 381 razy



i teraz full profeska narzędzie czyli rozkręcenie. najpierw wsadziłem lagę w imadło i poluzowałem całość. jak już zaczęła się kręcić, wziąłem następujące narzędzie. zaokrągloną cześć zaparłem o róg balkonu i podłogi, lagę od góry docisnąłem kluczem:
Załącznik:
tool.JPG [58.78 KiB]
Pobrane 401 razy


sama końcówka to opisany wcześniej element owinięty taśmą izolacyjną żeby po poharatać wnętrza, na który położyłem kawałek starej, wymytej mydłem (żeby lepiej sie kleiło) dętki. ten element oklejony taśmą ma około 18,5mm w najgrubszym miejscu
Załącznik:
glowka.JPG [61.01 KiB]
Pobrane 404 razy



nie wiem czy to narzędzie wystarczy żeby dokręcić momentem z serwisówki. jak nie - oddam lagi do serwisu do skręcenia. rozkręcić się udało, sporo "farfocli" miałem w środku, przepłukałem to olejem do lag, teraz czekam na uszczelki i chwilę wolnego czasu żeby to poskręcać w całość. myślałem ze jak rozkręcę to zabiorę tę część do sklepu i znajdę nakrętkę "pod wymiar" i zrobię sobie odpowiedni klucz, no ale jak widać - tam nie ma żadnego nacięcia żeby się zaczepić, cały element od obu stron jest okrągły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org