Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-12-31 18:09:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-09 09:29:11
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6NA S2
Cześć,

Kupiłem FZ6 S2 ABS z 2007 roku po niewielkiej kolizji. Motocykl procuje ok ale obrotomierz nie.

Po włączeniu zapłonu dwa razy wskazówka obrotomierza wskazuje 9 tys obrotów po czym spada na 4 tys i tak już zostaje (bez uruchamiania silnika)
Wrzucam filmik jak to wygląda:

https://youtu.be/Qotx-2EydHk



Przed kupnem ktoś grzebał w tym liczniku i postawił diagnozę, że do wymiany może być cewka obrotomierza. Podmieniłem obrotomierz od kolegi i wszystko działało bez zarzutu.
historię błędów usunąłem.

Ma ktoś jakieś pomysły? Kupić inny rozbity i spróbować wymienić tą cewkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-31 18:09:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-01-04 17:07:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ja bym szukał używki licznika skoro po podmiance działało


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-04 17:30:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 329
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Za sprawną używkę chyba też trzeba wybulić grube stówki. Jeśli po uruchomieniu silnika obrotomierz działa prawidłowo, to ja bym się nie śpieszył z wymianą :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-04 20:14:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Mnie by to do szału doprowadziło więc szukałbym używki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-06 00:12:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-09 09:29:11
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6NA S2
Po uruchomieniu niestety obrotomierz wskazuje 9 tys RPM. Zastanawiałem się czy nie jest to jakiś błąd. Wyszperałem w internecie że Yamaha na 9 tys kodowala błąd przewrócenia cokolwiek by to znaczyło ..(9000rpm=overturn switch). W serwisie w we Wrocławiu krzyknęli 2400 za wymianę licznika ( :lol: ).. także jak nikt nic nie wie więcej to szukam z wylanym wyświetlaczem i spróbuję go zrealizować .. albo jeździć bez. Moto i tak pewnie na jeden sezon bo kupione jako pierwsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-06 10:02:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 329
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Na jeden "sezon"? Koszty przerejestrowania, ubezpieczenia, podstawowego serwisu po zakupie, no i jeszcze ewentualna wymiana zegarów i to na jeden "sezon". Kalkulowałeś ile będziesz na tym w "plecy". No chyba, że motocykl to jakaś "mina". Jeśli tak, to go od razu pogoń do żyda a nie inwestuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-06 10:41:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Aha:D to kolega z takim podejściem :) to też bym nic nie ruszał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-06 22:49:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-09 09:29:11
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6NA S2
Nie chodzi o to żeby robić jakieś druciarstwo. Lekką ręką wydałem po zakupie 2k na wymiany i naprawy. A jeszcze pewnie wrzucę do kwietnia nowe gumy. Także na Moto na pewno nie oszczedzam. Ale nie będę wydawał 2400 w serwisie tylko po to żeby mieć obroty... Używka za 1k to też średni interes. Miałem nadzieję że ktoś miał już podobny problem i coś doradzi.

A moto na jeden sezon bo kupione używane po sasiedzku w dobrych pieniądzach, co dołożę to dołożę, może stracę... Chce się na nim trochę obyć w jeździe na dwóch kołach. W następnym roku chciałbym kupić coś fabrycznie nowego.

Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady.

PS.
Rozkręciłem obrotomierz i wygląda na to, że uszkodzona jest faktycznie cewka obrotomierza (przerwane uzwojenia). Niestety nie idzie dokupić takiej cewki dlatego kupiłem rozbity obrotomierz z nadzieją, że uda mi się wymienić ten element układu i ten z dawcy będzie sprawny.

Także na przyszłość dla innych, po naprawie dam znać jeszcze.

PS2.
Wymieniłem cewkę obrotomierza i problem został rozwiązany. Obstawiam, że wspomniany wcześniej przeze mnie kod 9 tys dotyczy właśnie problemów z licznikiem. Chyba, że to zbieg okoliczności ale dość dziwnym byłoby poruszanie wskazówki obrotomierza skoro cewka nie indukowała... (przerwane uzwojenie)

Jakby ktoś potrzebował to mam kilka zdjęć z demontażu całego obrotomierza i mogę podesłać jakąś instrukcję jak się za to zabrać.
Potrzeba jest lutownica i ssawka oraz cyna, aby później wszystko zmontować do kupy. Przydadzą się też łyżki i pęseta w celu demontażu / montażu wskazówki.
Napotkałem też się na problem z kalibracją obrotów, zero ustawiło mi się na 2 tys RPM, a 16 było poza skalą tarczy i można to naprawić po przez odpowiednie przekręcenie rdzenia cewki o błędną wartość i ustawienie wskazówki na pozycji 0.

lub PRO TIP ;)
licznik ze zdemontowaną wskazówką podpinamy do motocykla, włączamy zapłon i czekamy kilka sekund aby się wykonał test bez wskazówki. Zakładamy wskazówkę na 0 RPM i mamy gwarancję, że jest skalibrowany poprawnie. Później resztę skręcamy z obudową.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org