Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=22980 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kary [ 2018-12-31 18:09:20 ] |
Tytuł: | Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Cześć, Kupiłem FZ6 S2 ABS z 2007 roku po niewielkiej kolizji. Motocykl procuje ok ale obrotomierz nie. Po włączeniu zapłonu dwa razy wskazówka obrotomierza wskazuje 9 tys obrotów po czym spada na 4 tys i tak już zostaje (bez uruchamiania silnika) Wrzucam filmik jak to wygląda: [quote]https://youtu.be/Qotx-2EydHk[/quote] https://youtu.be/Qotx-2EydHk Przed kupnem ktoś grzebał w tym liczniku i postawił diagnozę, że do wymiany może być cewka obrotomierza. Podmieniłem obrotomierz od kolegi i wszystko działało bez zarzutu. historię błędów usunąłem. Ma ktoś jakieś pomysły? Kupić inny rozbity i spróbować wymienić tą cewkę? |
Autor: | avalar [ 2019-01-04 17:07:43 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Ja bym szukał używki licznika skoro po podmiance działało Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | excop [ 2019-01-04 17:30:10 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Za sprawną używkę chyba też trzeba wybulić grube stówki. Jeśli po uruchomieniu silnika obrotomierz działa prawidłowo, to ja bym się nie śpieszył z wymianą :wink: |
Autor: | avalar [ 2019-01-04 20:14:33 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Mnie by to do szału doprowadziło więc szukałbym używki :) |
Autor: | kary [ 2019-01-06 00:12:05 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Po uruchomieniu niestety obrotomierz wskazuje 9 tys RPM. Zastanawiałem się czy nie jest to jakiś błąd. Wyszperałem w internecie że Yamaha na 9 tys kodowala błąd przewrócenia cokolwiek by to znaczyło ..(9000rpm=overturn switch). W serwisie w we Wrocławiu krzyknęli 2400 za wymianę licznika ( :lol: ).. także jak nikt nic nie wie więcej to szukam z wylanym wyświetlaczem i spróbuję go zrealizować .. albo jeździć bez. Moto i tak pewnie na jeden sezon bo kupione jako pierwsze. |
Autor: | excop [ 2019-01-06 10:02:31 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Na jeden "sezon"? Koszty przerejestrowania, ubezpieczenia, podstawowego serwisu po zakupie, no i jeszcze ewentualna wymiana zegarów i to na jeden "sezon". Kalkulowałeś ile będziesz na tym w "plecy". No chyba, że motocykl to jakaś "mina". Jeśli tak, to go od razu pogoń do żyda a nie inwestuj. |
Autor: | avalar [ 2019-01-06 10:41:28 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Aha:D to kolega z takim podejściem :) to też bym nic nie ruszał ;) |
Autor: | kary [ 2019-01-06 22:49:20 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze wskazaniami obrotomierza FZ6 S2 |
Nie chodzi o to żeby robić jakieś druciarstwo. Lekką ręką wydałem po zakupie 2k na wymiany i naprawy. A jeszcze pewnie wrzucę do kwietnia nowe gumy. Także na Moto na pewno nie oszczedzam. Ale nie będę wydawał 2400 w serwisie tylko po to żeby mieć obroty... Używka za 1k to też średni interes. Miałem nadzieję że ktoś miał już podobny problem i coś doradzi. A moto na jeden sezon bo kupione używane po sasiedzku w dobrych pieniądzach, co dołożę to dołożę, może stracę... Chce się na nim trochę obyć w jeździe na dwóch kołach. W następnym roku chciałbym kupić coś fabrycznie nowego. Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady. PS. Rozkręciłem obrotomierz i wygląda na to, że uszkodzona jest faktycznie cewka obrotomierza (przerwane uzwojenia). Niestety nie idzie dokupić takiej cewki dlatego kupiłem rozbity obrotomierz z nadzieją, że uda mi się wymienić ten element układu i ten z dawcy będzie sprawny. Także na przyszłość dla innych, po naprawie dam znać jeszcze. PS2. Wymieniłem cewkę obrotomierza i problem został rozwiązany. Obstawiam, że wspomniany wcześniej przeze mnie kod 9 tys dotyczy właśnie problemów z licznikiem. Chyba, że to zbieg okoliczności ale dość dziwnym byłoby poruszanie wskazówki obrotomierza skoro cewka nie indukowała... (przerwane uzwojenie) Jakby ktoś potrzebował to mam kilka zdjęć z demontażu całego obrotomierza i mogę podesłać jakąś instrukcję jak się za to zabrać. Potrzeba jest lutownica i ssawka oraz cyna, aby później wszystko zmontować do kupy. Przydadzą się też łyżki i pęseta w celu demontażu / montażu wskazówki. Napotkałem też się na problem z kalibracją obrotów, zero ustawiło mi się na 2 tys RPM, a 16 było poza skalą tarczy i można to naprawić po przez odpowiednie przekręcenie rdzenia cewki o błędną wartość i ustawienie wskazówki na pozycji 0. lub PRO TIP ;) licznik ze zdemontowaną wskazówką podpinamy do motocykla, włączamy zapłon i czekamy kilka sekund aby się wykonał test bez wskazówki. Zakładamy wskazówkę na 0 RPM i mamy gwarancję, że jest skalibrowany poprawnie. Później resztę skręcamy z obudową. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |