Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-26 09:36:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Witam, mam problem z moja Yadzia FZ6 z 2004r. Mianowicie po puszczeniu kierownicy delikatnie ciągnie w lewo, a przy prędkości 30-50km/h lubi delikatnie, prawie nie wyczuwalnie wezykowac. Glowka ramy nowa, lagi sprawdzone i zalane Nowym olejem. Gdzieś znalazłem, że może być to spowodowane akcesoryjnym tłumikiem. Mam założonego dominatora. I tu moje pytanie, czy miał ktoś z Was taki problem? Tłumik jest na środku motocykla pod siedzeniem a nie po prawej i wydaje mi się, że jego zmiana nie powinna wpływać na wyważenie motocykla... Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 09:36:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-03-26 09:46:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1268
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
kolego tak mogłoby być jakbyś miał tłumi z boku a nie centralnie na środku pod dupą. fz1 ma chyba z 20 kg tłumik i tam ktoś kiedyś pisał o tym na forum, że po założeniu przelotu miał lekki dyskomfort.
Sprawdź czy masz koła w jednej linii. może masz coś lekko przestawione i to będzie efekt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 10:00:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Ustawiłem ostatnio tylne koło idealnie równolegle do łańcucha napędu więc powinno to być ok.

-- 2019-03-26 10:01:43 --

Opona przednia nowa a koło wyważone...

-- 2019-03-26 10:03:05 --

Dodam jeszcze, że przeważnie dzieje się tak jak przyjadę parę km. Jak wyjeżdżam z pod domu to przez początkowe parę km puszczam kier i raczej jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 12:19:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 493
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
oomenikk1 napisał(a):
Dodam jeszcze, że przeważnie dzieje się tak jak przyjadę parę km. Jak wyjeżdżam z pod domu to przez początkowe parę km puszczam kier i raczej jest ok.


Czyli tylko krótkie dystanse i nie puszczać kierownicy - mam nadzieję, że rozwiązałem problem :D

A tak całkiem na poważnie... tłumik bym odrzucił. Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy - masz akcesoryjne, czy oryginalne ciężarki kierownicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 13:15:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Ciężarki w tym momencie akcesoryjne ale na oryginalnych zachowywał się tak samo..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 13:19:44 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1948
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
ja bym obstawiał koło. ustawiłbym centralnie do osi motocykla a nie do łańcucha, może tez lepiaj skręcił ośkę, ewentualnie sprawdził oponę czy jest "symetryczna"

kwesta wagi raczej nie bo to się na rozgrzanym nie zmienia.
kwestia przesunięcia pólki - jak wyżej nie zmienia się.
jedyne co zmienia sie po przejechaniu troszkę (wg mnie) to nieskręcona ośka może się przesunąć albo powietrze w oponach sie dogrzeje i ta dostanie innego krztałtu, wiecej pomysłow nie mam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 18:14:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Sprawdzę zaraz dokrecenie oski, ale sam dokrecalem to powinno być dobrze... A może mieć na to wpływ łożysko kola? Macie jakiś łatwy sposób na ustawienie tylnego kola wzgledem osi motocykla?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 18:23:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1268
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Długa poziomica.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 20:32:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Co do wezykowania, moze tez wynikać z cisnienia w kole i stopnia zuzycia opony. Jak kupiłem moto to bardzo delikatnie sciagalo w lewo czego nie wyczulem na jezdzie probnej. Po czyszczeniu i regulacji naciagu lancucha ustawilem naciag symetrycznie suwmiarką i sciaganie.. przenioslo sie ultra minimalnie na drugą stronę :) jest to tak symboliczne ze mam to w nosie. Tlumik nie moze miec na to wplywu, juz predzej skrecenie półek po serwisie lag.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 21:16:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Ciśnienie tak jak wg serwisowi 2.3/2.5... Opona przód nowa... Wymieniłem bo też po pierwsze postawiłem na oponę bo stara nie była już pierwszej świeżości...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-26 23:05:20 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 658
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Obecne moto: Sprint ST 1050
Kurde, nie pamiętam już, 2004 rok ma regulację przedniego zawiasu?

Możesz mieć za mocno skręcone łożysko główki ramy, sprawdził bym też łożysko w przednim kole i przekręcił ośkę o 180 stopni bo też może być krzywa. Równie dobrze może być winne też przednie zawieszenie - różna ilość oleju w lagach.

Osobiście stawiam na łożysko główki ramy. Ale, żeby może niepotrzebnie nie pchać się w koszta i robotę, sprawdź najpierw łożysko w przednim kole i samą ośkę. Jak będzie ok, to dobrał bym się do główki, tutaj pewnie zakończyła by się ta przygoda, ale jeżeli nie, to sprawdził bym później poziomy oleju w lagach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-27 16:21:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
W FZ6 nie ma regulacji przodu...Glowka ramy prawie nowa... Komentowałem z jej dociaganiem i popuszczaniem... w tej pozycji jest najlepiej... Spróbuje rozkręcić półki i złożyć od początku, jak nie pomoże to wezmę się za łożyska przedniego kola...Jak nie to to już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny... W FZ6 oski kola nie przekręcić... gwint wchodzi w lewą lage...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-27 16:52:40 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1948
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
oomenikk1 napisał(a):
Macie jakiś łatwy sposób na ustawienie tylnego kola wzgledem osi motocykla?


sposób pierwszy - jakiś długi prosty element który przykładasz do koła z obu stron i mierzysz odległość od przedniego koła tak żeby byłą symetryczna
sposób drugi - mierzysz odległość od jakiegoś stałego punktu motocykla po obu stronach (najlepiej osi obrotu wahacza) do środka ośki. jeśli z obu stron są równe - to masz koło ustawione centralnie (przy założeniu że nie masz krzywego wahacza)
opcja trzecia - na jakiejś wysokości tylnego koła mocujesz linkę. ciągniesz ją przed przednie koło i ustawiasz tak żeby stykałą się w 2 miejscach z krawędzią tylnego koła, ale żeby się na nich nie "zginała" (czyli żeby była idealnie prosta) z drugiej strony puszczlinkę tak samo i syatwiasz tak zeby odległosci od przedniego kołą były identyczne. metoda dość podatna na pomyłki, ale działa.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-27 21:35:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-13 14:09:45
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Wersja nr 3 - chodzi Ci o ta metodę ze sznurkiem?


Załączniki:
2005suzukigs500fwt9.jpg [23.92 KiB]
Pobrane 58 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-28 00:18:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-11-09 09:29:11
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6NA S2
U mnie bardzo podobna historia. Na koniec sezonu 2018 moto przed serwisem jeździło jak po sznurku. Po serwisie zimowym, gdzie między innymi wymieniłem łożysko główki ramy, po przejażdżce przód wężykuje w zakresie od 60-80 km/h.

Sporo wątków poczytałem i faktycznie powodów może być wiele ale też obstawiam łożysko główki ramy. Chwilę pojeżdżę może się ułoży jak nie to na serwis. U Ciebie obstawiam podobną historię. Za mocno wszystko skręcone pewnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org