Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=23211
Strona 2 z 2

Autor:  avalar [ 2019-04-01 22:07:48 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

https://drive.google.com/file/d/0B7R_DX ... sp=sharing

Tak to wyglądało u mnie jak aku padł ;) Z dnia na dzień :)

Autor:  bogoszkocja [ 2019-04-03 18:17:23 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Dokładnie tak samo i u mnie. Aku pracowało do końca poprawnie. Jednego dnia przy wciśnięciu rozrusznika zgasło wszystko. Trzy minuty później były znowu światła, klakson a przy wciśnięciu rozrusznika napięcie na aku spadało do 3-4 Volt.

Autor:  sfazowany [ 2019-04-03 23:26:59 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Całe 25 zyli żeby nie wróżyć z fusów tylko po ludzku podejść do tematu. A i przyda sie do setki innych prac :)
[ img ]

Autor:  Zezolek [ 2019-04-07 21:01:25 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Potwierdzam po wymianie aku moto pali jak dawniej. Kurczę ale pamietam jak wymieniałem oryginał to on po prostu nie trzymał ale wystarczyło podładować i działał. Teraz chyba robią jakiś bubel bo Varta która wymieniłem podziałała 3 sezony.
Sprzedawca powiedział ze nie ma reguły Exide Varta Yuasa z każdej z tych marek spotykał klientów którzy wymieniali aku po 3 - 4 latach urzywania.
Są przypadki ze dłużej wytrzymują ale to chyba zależy na jakie aku trafisz.
Tydz temu wymieniłem aku w aucie InterCars poleciło Bosch a kupiłem i co i muszę reklamować bo nie trzyma napięcia :-P

Autor:  tuzmen [ 2019-04-07 21:09:08 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Varta padła mi po roku, ale to znany problem z tym producentem

Autor:  avalar [ 2019-04-08 08:30:58 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Bo aku w moto ma ciężej niż w aucie.

Autor:  glenroy [ 2019-04-08 12:05:22 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

avalar napisał(a):
Bo aku w moto ma ciężej niż w aucie.


Kek? Pod jakim względem? :)

Autor:  avalar [ 2019-04-08 12:12:05 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Zdecydowanie więcej drgań ;)

Autor:  drurbus [ 2019-04-08 13:32:40 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

ogarnięte, multimetr pokazał 1.3V na aku :D nie wiem jakim cudem kiedy 10V to już trup xD. Faktycznie, po wymianie aku ruszył jak nowy

pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?

-- 2019-04-08 13:34:10 --

ogarnięte, multimetr pokazał 1.3V na aku :D nie wiem jakim cudem kiedy 10V to już trup xD. Faktycznie, po wymianie aku ruszył jak nowy

pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?

Autor:  misiakw [ 2019-04-08 22:01:05 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

napisz jeszcze na jakich obrotach. na jałowych na pewno nie będziesz miał pełnego ładowania. wydaje mi się że ładowanie to 14.4V, po głowie chodzi mi że od 4 tys obrotów w górę tyle powinieneś mieć ale nie mam szansy teraz zweryfikować tych liczb z serwisówką, więc mogę się mylić

Autor:  glenroy [ 2019-04-08 22:38:56 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Jeżeli dobrze pamiętam, to nominalne wartości alternator osiąga przy 5000 obrotów. Sprawdź ile tam masz, ale nawet jakby, niecałe 13V na jałowych to troszkę liche papu.

Autor:  Zezolek [ 2019-04-11 13:00:24 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Na FZS 600 obroty biegu jałowego ładowaniem mam ok 13,9-14,2
Po zwiększeniu obrotów do ok 2tys 14,4

Autor:  avalar [ 2019-04-11 13:09:00 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

Mam dokładnie tak jak Zezolek - na biegu jałowym ~14V, ze wzrotem obrotów napięcie idzie do góry.

Autor:  glenroy [ 2019-04-11 15:39:07 ]
Tytuł:  Re: FZ6 S1 --> umarł ale oddycha --> problemy z odpaleniem

avalar napisał(a):
Zdecydowanie więcej drgań ;)


I jaki ma to wpływ na sprawność akumulatora? :)

-- 2019-04-11 15:52:12 --

drurbus napisał(a):
pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?


To jak już masz miernik, to szukasz regulatora napięcia, odpinasz od niego złącze z alternatora i robisz pomiary, najlepiej na ciepłym silniku.

Złącze alternatora to zazwyczaj wtyczka do której przychodzą 3 białe, albo żółte przewody, odpinasz ją od regulatora i robisz pomiary.

1. Rezystancja uzwojeń do masy. Ustawiasz sobie multimetr, najlepiej na tzw. piszczyk, albo jeżeli nie masz AR, to największy zakres rezystancji. Jedną sondę przykładasz do masy, drugą po kolei do 3 wyprowadzeń z alternatora. Rezystancja powinna być nieskończenie wielka. Jeżeli na którymś wyprowadzeniu odezwie Ci się pipczyk, albo zacznie Ci pokazywać wartość rezystancji inną niż "OL" - Over Limit, to walnięta jest izolacja cewki na stojanie alternatora.

2. Napięcie międzyfazowe alternatora. Ustawiasz miernik na pomiar napięcia zmiennego (AC), jeżeli masz AR to na zakres 200V AC. Odpalasz motocykl (na samym akumulatorze, złącze alternatora masz mieć nadal wolne do pomiaru) i mierzysz po kolei każdą parę wyprowadzeń ze sobą, czyli 1-2; 1-3; 2-3. Pomiaru dokonujesz przy 3-5 tys. obrotów, napięcie powinno wynosić 60-90V AC i być jednakowe pomiędzy każdą mierzoną parą. Tam ten 2-3V różnicy nie są problemem, ale jak na pierwszej parze będziesz miał 80V, a na drugiej 30V, to już jest klapa.

Jak alternator będzie OK, to najpewniej padł akumulator bo nie sądzę, żebyś miał instalację w tak tragicznym stanie, żeby mieć takie spadki :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/