Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-11-30 11:52:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Witam

Kolega ma Fzs600 z 98 roku i na jednym z cylindrów, na wolnych obrotach kompresje ma raz za niską, raz za wysoką.
On w odróżnieniu do mnie jest dłubek i stara się wszystko sam naprawiać (trochę się zna i ma więcej narzędzi niż wkrętaki i młotek).
Moto po synchro gaźnikow i regulacji zaworów. Jak ma obroty już od 2000 w górę to silnik ładnie pracuje. Na jałowym biegu, bez gazu, słychać jak obroty skaczą. Gdy na centralne włączy bieg to łańcuch jest "szarpany" - Ten opis jest chyba najbardziej odpowiedni.

Podczas jazdy przyśpiesza ładnie, równo chodzi, spalanie super.

Od jednego "speca" usłyszał że to może być nagar, aby dodał ołowiu do benzyny i tak zrobił z 1000km.

Mamy "zimę" to teraz można podłubać, tylko gdzie szukać problemu?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 11:52:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-11-30 14:18:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
jak on sprawdza ta kompresje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 14:19:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
W jakimś zaprzyjaźnionym serwisie mu sprawdzili.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 14:59:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Pikulahay napisał(a):
Od jednego "speca" usłyszał że to może być nagar, aby dodał ołowiu do benzyny i tak zrobił z 1000km.

oj, chyba coś nie tak
ołów trudno było było dodać do benzyny bo raczej w niej się nie rozpuści :D
kiedyś etyliny zawierały tetraetyloołów który był dodawany w celu uniknięcia zbyt wczesnego zapalenia mieszanki
współczesne dodatki do paliw zawierają raczej substancje chemiczne które mają za zadanie zwiększyć liczbę oktanową


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:03:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Hahaha, w przenośni.
Jak wolisz pełną nazwę to proszę: Dodatek do paliw zastępujący ołów.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:10:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
wiem, żartowałem
wydaje mi się, że tego typu dodatki nie mają właściwości które pozwolą na pozbycie się nagaru z komory spalania
nagar ma być powodem że zawór jest nieszczelny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:12:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Wiem że zartowałeś, ja też :)

Trudno mi powiedzieć czy może być powodem czy nie. On i ja stwierdziliśmy że to dziwne i dlatego tutaj zadałem pytanie gdzie szukać problemu.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:16:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z racji ze jest to mega trucizna, jest to praktycznie nie do kupienia - i slusznie. Taka porada to jak powiedziec komuś żeby cyknął sobie kartonik LSD żeby sprawdzić czy jest daltonistą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:19:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Ten dodatek trudno dostępny? To praktycznie "na każdym straganie leży".

https://allegro.pl/oferta/dodatek-do-pa ... e=facebook

Wracając do tematu, gdzie szukać przyczyny? Co i w jakiej kolejności eliminować?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:26:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To neurotoksyna wchłaniana każdą dziurą w ciele, łączenie ze skórą. Nie polecam zabawy takimi substancjami, szczególnie do szukania rzekomego problemu z silnikiem :) przede wszystkim samo określenie ze czasem kompresja jest za wysoka już budzi podejrzenie błędu na pomiarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:35:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Nie zmienia to faktu że na jałowym biegu, przy obrotach ustawionych z serwisówki, obroty skaczą.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 15:59:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany miał na myśli czteroetylek ołowiu
a ten dodatek do paliwa to mieszanina węglowodorów podwyższająca ilość oktanów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 16:05:04 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Ok, nie zaskoczylem.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 16:40:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Pikulahay napisał(a):
Witam
... na wolnych obrotach kompresje ma raz za niską, raz za wysoką.

Nie umiem sobie tego wyobrazić. Albo jest tyle ile fabrycznie lub mniej. Jak może być więcej :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-30 17:21:50 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
"Mówię" co mu powiedzieli.

Na 3 jest ok, na jednym tak jak pisałem.
Specjalnie zadzwoniłem do niego i spytalem czy dobrze przekazałem, potwierdził, tak mu powiedzieli.

Osobiście przypuszczam że "za dużo/za mało" to pewnie chodzi że w trzech jest kompresja "X", natomiast w czwartym X(+/-)y.

W tej sytuacji X<od fabrycznej.


FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org