Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-07-22 11:55:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
to zalezy akurat jak masz nastawione to kółko z ząbkami przy klamce

od siebie dodam jeszcze że poza tą regulacją na lince (pod bakiem, chyba po lewej, w połowie linki) jest taka beczka którą również możesz regulować jeśli ci za mało regulacji na klamce.

a co do krótkiego sprzęgła i miasta - latam teraz po mieście głownie er5 w której muszę docisnąć klamkę prawie do kierownicy żeby łapało i powiem ci ze akurat w kwestii pracy sprzęgłem wolałem do miasta lekki ruch palcami i pyk zmienione, mam wrażenie ze znacznie pewniej dzięki temu trzymam kierownicę podczas startów. tak wiec to kwestia odczuć.
(inna sprawa że po przesiadce na er5 doszedłem do wniosku że największą wadą FZ6 na miasto jest... jej moc. znacznie łatwiej popylać w korku gdy manetę możesz traktować bez myślenia zero-jedynkowo, a nie jak w FZ6 odkręcasz po 2-3 mm. mogę więcej uwagi poświęcić przeciskaniu się, a mniej operowaniu motocyklem)

inna sprawa że ja nie wyobrażam sobei takiego "zbijania po 2-3 biegi" w mieście - FZ6 tak słabo ciągnie z dołu że żeby tym jakkolwiek dynamicznie latać po mieście nie można schodzić z obrotami poniżej 6 tys - a to oznacza że nigdy nie muszę zbić więcej niż 1 bieg...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-22 11:55:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-07-22 21:27:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
misiakw napisał(a):
po przesiadce na er5 doszedłem do wniosku że największą wadą FZ6 na miasto jest... jej moc. znacznie łatwiej popylać w korku gdy manetę możesz traktować bez myślenia zero-jedynkowo, a nie jak w FZ6 odkręcasz po 2-3 mm
...
inna sprawa że ja nie wyobrażam sobei takiego "zbijania po 2-3 biegi" w mieście - FZ6 tak słabo ciągnie z dołu że żeby...


Troche niespojne sa te zdania ;)
Pewnie nie chodziło Ci o moc, a o charakterystykę rolgazu. Linki, zarówno na sprzęgle, jak i na manetce sa archaicznymi rozwiązaniami, co mnie nie dziwi, jak sa modele moto, ktore jeszcze w 2007 dalej były gazniki (bandit 650, hornet 600, itd)

Smigalem troche shiverem 750 i tam mozna wybierac mapy, dokladnie jak np. w MT09. Przy ustawieniu 'tourist' ruch manetki działał bajecznie - mialo sie pełną kontrolę i precyzję przy małych predkosciach, w dodatku sprzeglo dzialalo tak jak powinno. Niestety jest to kloc i topór w prowadzeniu, moto o wadze 210kg jezdzilo jakby wazylo z 260


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-23 09:57:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ar_w napisał(a):
Troche niespojne sa te zdania

spójne, tylko niezrozumiałe.

w fz6 żeby dynamicznie latać po mieście trzeba go trzymać wysoko - wtedy ma moment, można ładnie polatać, ale z powodu mocy niewielki ruch manetką mocno rzuca motocyklem - i nie tylko w przód, ale i podnosi zawieszenie z przodu przez co mniej sterowne toto się staje. Natomiast jak trzymasz na niskich obrotach to możesz manetką machać jak chcesz, ale totalnie nic się nie dzieje, przez co za mało dynamiki jest. Dla tego wolę do miasta Er5 w którym z racji połowy mocy zawszę mogę manetkę traktować jak przełącznik 2 stanowy - 0 lub 100%. Moto ma wystarczającą dynamikę, a nie ma problemów które generuje FZ6.

całość się zmienia w momencie gdy wyskoczę gdzieś gdzie można popędzić więcej niż 140 - wtedy niski środek ciężkości w połączeniu z wąskimi laczkami w er5 powoduje wielką niestabilność tego motocykla. Dla tego er5 to mój wołek roboczy na codzienne śmiganie do pracy - bo przyjemniej w mieście a przy okazji części o połowę tańsze więc klocki czy łańcuch mogę spokojnie zamęczać. A jak przychodzi co do czego i w weekend chcę polatać po okolicy albo zapakować się i skoczyć na drugą stronę polski odpalam FZ6 :)

wiesz, cztery koła są znacznie lepsze niż dwa. Ważne tylko żeby je łączyć parami wzdłuż, a nie w poprzek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-24 10:41:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Poszedłem za poradą blue7 i zamówilem linkę bez kolanka.

Swoją drogą, statnio chcialem podregulowac dzwignie biegów ciut w dół zeby lepiej wchodzily biegi w górę, ale zanim jeszcze podregulowalem to zdarzyło mi sie kilka razy ze przy spokojnym redukowaniu nie dopchnalem prawidlowo dzwigni i albo zostalem na wyzszym biegu albo zlapalem "fałszywy luz" miedzy 6 a 5. Uznalem ze gumka na dzwigni jest juz na tyle wytarta (a jest wytarta bardzo!) ze stopą muszę kompensować brak gumy przez co i w dol i w gore wymusza to wiekszy ruch stopą.

Tak że wchodzi nowa gumka i linka, liczę na poprawę precyzji zmian biegow :) sprobuję wagą sprężynową do walizek podroznych zmierzyc siłę potrzebną do wcisniecia klamki sprzegla przed i po wymianie, o ile skala pozwoli sensownie to pokazać.[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-24 14:16:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
W aso brales? Po ike taka linka? Ze 150?

Ps. Masz wyswietlacz biegow u siebie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-24 15:58:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Linke kupilem na alledrogo za 120zl firmy Hi-tech, wlasnie skonczylem wymiane i roznica jest kolosalna, wg wagi bagazowej na starej lince wstepne wcisniecie wymagalo ok 12kg a pełne do gripa ok 18kg, teraz wstepne jest 5-6kg a pelne ok 8kg. Oczywiscie wszystko tez nabralo plynnosci wiec latwiej jest operowac w zakresie w ktorym bierze sprzęgło. Nie musialem dokladac zadnych srubek czy podkladek, linke wyregulowalem bez problemu samą regulacją w polowie pancerza i przy klamce.

Gumkę dźwigni też wymieniłem ale jeszcze po mieście nie jeździłem..

Wyświetlacz biegów mam GPT model GI1000 czy jakos tak, tez z allegro, dziala bardzo dobrze tylko jest za jasny (wersja biala) i musialem go przyciemnic folią do przyciemniania szyb samochodowych. [ img ][ img ][ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-01 20:51:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
misiakw napisał(a):
w fz6 żeby dynamicznie latać po mieście trzeba go trzymać wysoko - wtedy ma moment


jeszcze z II biegu FZ6 zbiera się z dołu nader dobrze na tyle, ze objezdzam wiekszosc puszek nawet tych z 'biturbo' na klapie lub w ukryciu.
Jesli twierdizsz, ze trzeba trzymac wysoko, to o jakich Ty predkosciach mowisz o 'polataniu po miescie' ?
Dla mnie to co piszesz, to abstrakcja, czy nawet kuriozum, jesli prawdziwe. - naprawde nie chciałbym Cię zobaczyć w wątku "wypadki :("

Mnie w tym modelu troche wkurza bardzo czuły na reakcje rolgaz - ciezko mi o precyzyjne manewry, jest teraz ogrom lepiej, ale dalej mam to w świadomosci, co niepotrzebnie obciąża uwagę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-01 21:00:15 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
sfazowany wyświetlacz GPT daje po oczach w warunkach nocnych chyba, bo w dzień jest normalnie, co nie? Ja mam w kolorze niebieskim i nawet zrobiłem mu taki przeciwsłoneczny daszek, aby w dzień było lepiej widać. Nocami nie jeżdżę więc mnie po oczach nie razi. Wieczorami lub nocami to wolę jednak drinkować przed TV lub spać :D :D

Te starą gumkę to nieźle miałeś "wyjechaną" :shock:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-01 22:41:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
excop ten wyswietlacz w kolorze białym daje jak latarka, juz o zmierzchu wręcz raził w oczy. Mialem jeszcze skrawki folii do przyciemniania szyb samochodowych, nakleiłem kwadracik i bylo o niebo lepiej, choc w nocy nadal ciut za jasno, w dzien przyciemniony wyswietlacz widac bylo nadal bardzo dobrze. Prowizorka okazała się nader skuteczna ale w zime robiac porządki wymienilem folię na świeżą lepiej dociętą, tylko tym razem dalem dwie warstwy. W nocy jest ideolo a w dzien jesli w folii nie odbijają sie chmury to tez jest spoko bo folia daje bardzo czarne, kontrastowe tło. Skierowałem wyswietlacz bardziej na mnie zeby odbijala sie w nim moja sylwetka a nie niebo i jest cacy.

Ogolnie jak na cene 150zl to wyswietlacz spisuje sie znakomicie.

Uwielbiam jeździć nocą, przy letnich upalach nocą jest duzo chlodniej, ulice puste, jest klimacik :) boje sie tylko zwierzaków, na wiosnę miałem samochodem większą kolizję z sarenką i to jeszcze bardziej zryło mi beret ze one tylko czają się żeby mi wskoczyć pod koło. W poniedziałek wybiegł mi pies pod fazera, jechałem ze stówkę ale na szczescie widzialem go na tyle wczesnie ze sporo zwolnilem i juz mialem plan awaryjny jak go minąć. Za nic nie kupię już motocykla bez absu, moge sie przejechac chwile ale trasy i codzienne jezdzenie tylko w moto-ciuchach i tylko z abs.

Dodam tylko ze po ok 700km na nowej lince moge powiedziec ze jest cudownie! Przy tak lekko pracujacej lince plytkie branie sprzegla nie powoduje juz takich trudności, ruszam z miejsca jak kazdym innym moto. Nie musze juz szukac punktu brania sprzegla, wyczucie poprawilo sie na tyle ze ruszanie jest bezproblemowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-02 10:17:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ar_w napisał(a):
to o jakich Ty predkosciach mowisz

misiakw napisał(a):
trzeba go trzymać wysoko - wtedy ma moment

człowieku, zacznij czytać ze zrozumieniem.

mogę ci nagrać moje przeloty po miescie - realnie szanse na to że skończę na jakiejś masce mam spore, ale nie z powodu predkości a tego, że z moim slalomem zajmuję 3 pasy na raz. inna sprawa - przez 8 lat śmigania fz6 po miescie nie miałem żadnych problemów wynikających czy to z dynamiki jazdy czy z stylu. Na pewno po tym czasie czuję ten sprzęt. Nie chcę cię w żaden sposób zrażać, bo fajnie ze pojawiła się na forum aktywna "świeża krew" ale - kupiłeś ten motocykl niedawno. Wjeźdź się w niego i wtedy zaczniesz wydawać wyroki. Ja np wiem że na dwójce-trójce przy 3 tysiącach mogę spokojnie odwinąć pełną manetkę - bo poza rykiem silnika niewiele przyspieszy. Wiem też kiedy cofnąć tę manetkę, bo zbliża się do tego momentu że nagle wystrzeli. Masz już takie wyczucie?

ar_w napisał(a):
Mnie w tym modelu troche wkurza bardzo czuły na reakcje rolgaz

i tu się z tobą zgadzam - dla tego do miasta wybrałem o połowę słabszy motocykl, i teraz nie muszę skupiać się na operowaniu gazem, mogę bardziej na drodze przede mną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-02 11:38:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
sfazowany - GPT GI1001, wszędzie cena 199zł. Gdzie dorwałeś za 150?


misiakw, chetnie zobacze te twoje przeloty po miescie. Co do reszty.. ciężko w takim tonie jakkolwiek dyskutować, ale przyjmijmy, ze to moja wina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-02 11:43:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Sorry, faktycznie 199. Przez rok zapomnialem. I tak wart 199zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-03 08:20:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-06-02 22:29:56
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
sfazowany napisał(a):
ot standardowe falowanie na jalowym, norma


Nigdy nie słyszałem o takiej przypadłosci w fz6 , obstawiam że zaczęło falować po zmianie kominów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-08 20:19:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
Rogal napisał(a):
sfazowany napisał(a):
ot standardowe falowanie na jalowym, norma


Nigdy nie słyszałem o takiej przypadłosci w fz6 , obstawiam że zaczęło falować po zmianie kominów.


U mnie pracuje rowno, ale dopiero na cieplym. Na zimnym troche popływają sobie obroty.
I jak odpale motor trochę ostudzony, to po odpaleniu faktycznie wpada czasem w jakieś falowanie, ale krótka przegazówka i znika


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org