Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-02-23 11:11:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Siema, też macie taki problem, że nawet po krótkiej przejażdżce z plecaczkiem, jej spodnie i kurtka zalatują spalinami i benzyną?
To samo się działo jak pewnego razu na siedzeniu miałem przyczepiony bagaż - cały później śmierdział spalinami.
Macie też tak w swoich fazerach z wydechami pod zadupkiem?
Jest na to jakaś rada?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 kopci mi plecaczek
PostNapisane: 2020-02-23 11:11:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-02-23 11:33:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Taka uroda wysokiego wydechu, po większej wycieczce mi tez ciuchy śmierdzą spalinami, każdy obiekt garnący powietrze w okolicy wydechu będzie powodował powstawanie bańki w której część spalin będzie podsysana. Przypuszczam że kufer centralny i boczne mogą jeszcze zwiększać to zjawisko bo ja bez plecaka i tak czuję te spaliny w ciuchach.

Każdy kto kiedyś jeździł po mieście rowerem za autobusami w bańce podessanego powietrza wie o co chodzi, szczególnie jak trafił się autobus z wydechem w zderzaku i dodał czadu z pieca :]

Problem można tylko pogorszyć wywalając katalizator.

Inne typy wydechu pod kanapą nic tu nie zmienią bo nie wpływają aż tak na opływ powietrza i wyrzut spalin, chyba że przeniesiesz wydech na bok przy podnóżku, widać w necie niektórzy tak rzeźbili... na necie jest nawet zestaw gotowy do fz6 do montażu bocznego z homologacją, tu masz stronę producenta z konfiguratorem:

https://www.massmoto.it/?s=Fz6

Wlasnie zauwazylem że ten wydech jest kompatybilny ze stopką centralną! Widać to na ostatnim zdjęciu i filmiku z YT

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

https://youtu.be/e-xpYwr3gic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-24 19:56:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Dzięki za odpowiedź :D
Muszę poważnie rozwarzyć przeniesienie wydechu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-24 19:57:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Albo zmiana na fz1 :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-24 21:09:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Janusz81 napisał(a):
Albo zmiana na fz1

jak na oryginalnym wydechu, to tam mozna zamieszkać :) damn, ale ten oryginalny wydech w FZ1 jest gigantyczny...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 13:52:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
FZ1 jest dobrą alternatywą, ale przyznam, że gdy pewnego razu zamieniłem się z kolegą (który ma FZ1) to kilofazer mnie rozczarował, nie czułem jakiegoś ogromnego skoku mocy.
Wracając do tematu:
Na fb dostałem podpowiedź, żeby sprawdzić skład mieszanki.
C1 i C2 ustawiłem na 0, a miałem -5 i 10, więc myślę, że coś się zmieni. Od razu czuć, że silnik równiej pracuje.
Tu pytanie do was: jakie wartości C1 i C2 macie ustawione u siebie?
Wycinek z manuala, jak sprawdzić i zmienić te ustawienia
Załącznik:
co_adj.jpg [223.96 KiB]
Pobrane 484 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 18:26:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Powiem Ci tak, bez sondy pomiarowej spalin i kogos kto wie co robi to tych ustawien nie zmieniasz, mozesz sobie naprawde zepsuc silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 19:08:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Manio napisał(a):
FZ1 jest dobrą alternatywą, ale przyznam, że gdy pewnego razu zamieniłem się z kolegą (który ma FZ1) to kilofazer mnie rozczarował, nie czułem jakiegoś ogromnego skoku mocy.


Czyli są dwie opcje.
a) albo ten FZ1 to jakieś padło, mógł mieć np. już mielonkę z wałków rozrządu.
b) albo manetkę traktowałeś jak jajko i nie dałeś mu pooddychać w tej drugiej połowie obrotomierza, gdzie silniki Yamahy dopiero zaczynają życie.

Nawet pomimo tych 12kg różnicy na wadze, nie da się nie poczuć bagatela 50KM różnicy, tym bardziej rozwijanych w takiej charakterystyce, jaką mają te silniki :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 19:12:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
U mnie C1 i C2 są ustawione na 0 i tego nawet nie próbuję zmieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 20:42:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
glenroy napisał(a):
Manio napisał(a):
FZ1 jest dobrą alternatywą, ale przyznam, że gdy pewnego razu zamieniłem się z kolegą (który ma FZ1) to kilofazer mnie rozczarował, nie czułem jakiegoś ogromnego skoku mocy.


Czyli są dwie opcje.
a) albo ten FZ1 to jakieś padło, mógł mieć np. już mielonkę z wałków rozrządu.
b) albo manetkę traktowałeś jak jajko i nie dałeś mu pooddychać w tej drugiej połowie obrotomierza, gdzie silniki Yamahy dopiero zaczynają życie.

Nawet pomimo tych 12kg różnicy na wadze, nie da się nie poczuć bagatela 50KM różnicy, tym bardziej rozwijanych w takiej charakterystyce, jaką mają te silniki :).


Myślę, że nie padło, bo to sprzęt z końca produkcji który ma dopiero 10k km przejechane, ale pewnie masz rację i respekt do tego motocykla mnie pokonał.
Idzie, ale i tak po litrze spodziewałem się lepszego szwungu z dołu

-- 2020-02-25 20:47:27 --

sfazowany napisał(a):
Powiem Ci tak, bez sondy pomiarowej spalin i kogos kto wie co robi to tych ustawien nie zmieniasz, mozesz sobie naprawde zepsuc silnik.


Zgodze się, że mogę jak dziecko we mgle zmieniać ustawienia i szukać złotego środka, nic przy tym nie osiągając. Nie zgodzę się z tym, że zmiana składu mieszanki psuje silnik. Ogarnę mechanika z sondą i wejdę głębiej w temat, bo ciekawi mnie.
Nawet zamontuje stelaż i kufer, żeby sprawdzić jak wpływają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 21:46:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Manio napisał(a):
Idzie, ale i tak po litrze spodziewałem się lepszego szwungu z dołu


No tak, od wysokoobrotowego silnika zaciągniętego ze sportowego modelu, oczekiwać dobrej elastyczności na dole. To nie Bandit 1250.

Manio napisał(a):
Nie zgodzę się z tym, że zmiana składu mieszanki psuje silnik.


Jak się kiedyś obudzisz z dziurą w tłoku, albo wypalonymi gniazdami zaworów, to zmienisz zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 22:49:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Może miał zablokowana wersje taka jak na Francje tego FZ1 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 22:56:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
avalar napisał(a):
Może miał zablokowana wersje taka jak na Francje tego FZ1 ;)

Sprzęt z Anglii


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-25 23:09:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Manio napisał(a):
Nie zgodzę się z tym, że zmiana składu mieszanki psuje silnik.


No cóż, Twój silnik, Twoja sprawa. Powiedziałem co wiedziałem. Skoro grzebiesz na czuja w miejscach w których serwisy niewyspecjalizowane w strojeniu silników nie chcą grzebać bo nie chcą ryzykować udupienia silnika, to musisz być w tym nieźle obcykany i na pewno wiesz co robisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-26 17:47:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
glenroy napisał(a):
No tak, od wysokoobrotowego silnika zaciągniętego ze sportowego modelu, oczekiwać dobrej elastyczności na dole. To nie Bandit 1250.


Jasne, miałem na myśli, że w porównaniu do FZ6, nie urywa dupy dolny zakres obrotów, a tego bym się spodziewał po większej pojemności.

sfazowany napisał(a):
No cóż, Twój silnik, Twoja sprawa. Powiedziałem co wiedziałem. Skoro grzebiesz na czuja w miejscach w których serwisy niewyspecjalizowane w strojeniu silników nie chcą grzebać bo nie chcą ryzykować udupienia silnika, to musisz być w tym nieźle obcykany i na pewno wiesz co robisz.


Dzięki za komplement 8)
Tak na serio, myślę, że miałem (mam?) zbyt bogatą mieszankę, bo moto pali więcej niż inne (w trasie 100-120 km/h, bez bagażu i pasażera minimum 5,9l/100km).
Poszedłem za tym postem:
viewtopic.php?f=73&t=20103
https://www.600cc.org/threads/adjusting ... ent.20097/
Myślę, że w 15 letnim motocyklu, takie eksperymenty ujdą mi na sucho :D
Ps. Wiem, że we Wrocławiu czy Warszawie większość bajkerów woli oddać moto do serwisu na wymianę oleju, ale ja do nich nie należę, bo im nie ufam.

Tak się zastanawiam, czy fabrycznie wszystkie mają ustawione C1 i C2 na 0?
Myślicie, że użycie świecy Colortune rozwiąże problem?
Załącznik:
Capture.PNG [331.78 KiB]
Pobrane 444 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org