Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Które wybrać
Soczewka z czarnym kołnierzem + żarówki LED 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka ze srebrnym kołnierzem + żarówki LED 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka z czarnym kołnierzem + Xenon 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka ze srebrnym kołnierzem + Xenon 0%  0%  [ 0 ]
Ta soczewka nie będzie pasować do lampy 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-09 15:03:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
enjoi napisał(a):
Jakie niby końcówki miałby odwrotnie, skoro obie kostki są na 3 piny?


H7 ma 2 piny...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 15:03:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-27 09:03:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
No i moi drodzy wszystko sie rozwiazalo.
Jestem zywym przykladem, ze jak nie wiesz to nawet "profesjonalista" wepchnie Cie na minę.

Otóż uwaga uwaga, sprawa wyglądała następująco:

1. Przy zakupie mialem zmostkowane lampy
2. Cos jednak bylo odrobine nie tak - pobłyskiwała kontrolka od dlugich przy przyspieszaniu
3. Motocykl trafil do serwisu.
4.[uwaga: gdybanie, ktore zostalo potwierdzone w praktyce w ostatnich dniach] Mechanik zalozyl ze cos jest nie tak jak powinno z ustawieniem lamp, wiec:
-zalozyl ze glowna zarowka jest H4
-obcial mostek miedzy lampami
-obcial kostki przy zarowkach, zalozyl... dwie kostki h4
-zamienil wiazki zasilania i kostki miejscami, zakladajac ze glowna powinna byc h4 (tj. lewa lampa).

Efekt?
-Do zarowki H4 bylo doprowadzone zasilanie i sterowanie od h7, wiec przez brakujacy pin pracowalo tylko jedno włókno
-Do zarowki h7 bylo podciagniete zasilanie od h4.

Wiec w sumie moto jeździł na "niepełnych" długich jak na mijania, doświetlając reflektorem i żarówką od świateł mijania dopiero kiedy włączałem... światła drogowe. ;D
Załącznik:
lewa wtyczka.JPG [133.36 KiB]
Pobrane 224 razy

Załącznik:
prawa wtyczka.JPG [166.86 KiB]
Pobrane 212 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-27 14:16:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak czułem jak napisałeś że elektryk usuwał mostek :)

Czyli nic dziwnego że gówno widziałeś jeżdżąc po zmierzchu :D

Sprawdzilem u siebie jak wyglądają wtyczki i rzeczywiście, tak jak pisał wczesniej enjoi, same plastiki są dla obu żarówek 3-pinowe, do każdej oryginalnie dochodzą tylko 2 kabelki, środkowy pin w obu plastikach jest nieużywany. Innymi słowy przy H7 na końcu kabelków jest plastik na 3 piny, wygląda tak samo jak ten na przewodzie dla H4.

Zasadniczo po odpięciu oryginalnych kabli od lampy oba kable wyglądają tak samo, różnią się tylko kolorami przewodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-27 21:24:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
sfazowany napisał(a):
, do każdej oryginalnie dochodzą tylko 2 kabelki, środkowy pin w obu plastikach jest nieużywany..

Zasadniczo po odpięciu oryginalnych kabli od lampy oba kable wyglądają tak samo, różnią się tylko kolorami przewodów.


Czyli H4 ma tez sa tylko 2 piny wykorzystywane?
Jak w takiej sytuacji swieci "cala" zarowka? Przeciez do "pelnej" pracy potrzebuje 3 pinow. 2 piny przy normalnym ukladzie, 3 pin przy obu włóknach żarówki ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-28 01:00:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
H4 ma 2 włókna ale jedno tylko do krótkich a drugie tylko do długich. Zobacz że jedno włókno jest nieosłonięte a drugie ma odbłyśnik który zasłania jakby połówkę dostępnego kierunku świecenia. Czyli włókno krótkich świeci tylko "w górę", na cześć odbłyśnika która skieruje to światło w dół na drogę. Włókno długich świeci we wszystkich kierunkach. W fz6 włókno krótkich w h4 jest zupełnie nie używane, przez cały okres eksploatacji pozostaje nowiutkie... I tu wchodzi nasz mod :)

Do h4 doprowadzasz dodatkowy przewód, zarabiasz na nim wsuwkę kątową, wprowadzasz do plastiku tak żeby po założeniu na żarówkę wsuwka weszła na środkowy pin h4.

No to skąd wziąć zasilanie? Okazuje się że Yamaha zostawiła prezent. Nowy kabel zasilasz z nieużywanego przewodu w instalacji który jest jakby pozostałością z jakiegoś pierwotnego schematu elektrycznego świateł mijania. W fz6 światło mijania zasilone jest przekaźnikiem a nie wyłącznikiem przy lewej manetce (tam gdzie przełączasz na długie). Czyli światła mijania sterowane są przez motocykl i zapalane automatycznie po uruchomieniu silnika. Przełącznik świateł musiał być zaprojektowany przed wprowadzeniem świateł automatycznych bo zawiera nieużywany już teraz kabel do świateł krótkich. Innymi słowy... do zespołu włącznika świateł (tak gdzie masz włącznik kierunkowskazów) idzie kabel na który podane jest zasilanie 12V, gotowe do użycia. Do póki przełącznik jest w pozycji mijania, 12V idzie na kabel który wraca do kostki pod akumulatorem i tam się kończy. W momencie przełączenia na długie, 12V odłączane jest z tego ślepego kabla i przekazywane na żarówkę H4 na włókno długich.

Wystarczy podłączyć się pod ten ślepy kabel i przedłużyć go do środkowego pinu H4. Wtedy w czasie jazdy na światłach mijania zasilasz nowym kablem włókno krótkich w h4 oraz oryginalnie po staremu h7. Przełączenie na lewej manetce na długie odcina to dodatkowe włókno h4 a zasila włókno długich. Wtedy H7 świeci krótkimi a H4 długimi. W ten sposób nie przegrzewasz żarówki.

Żarówka H4 podczas pracy jako długie powinna być odłączana z krótkich, dwa włókna na raz szybko ją przegrzeją. Jedyny moment kiedy palą się oba włókna to kiedy używasz przycisku PASS do mrugnięcia długimi ale nie z zamiarem długotrwałej jazdy na tym"poganiaczu".

Dorobiłem sobie jeszcze przełącznik odcinający to dodatkowe włókno na wypadek słabego akumulatora żeby zmniejszyć pobór prądu.

Swoją przeróbkę robiłem poprzedniej zimy, opisywałem ze zdjęciami i screenami ze schematów, poszukaj w moich postach sprzed roku z okresu zimowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org