Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Które wybrać
Soczewka z czarnym kołnierzem + żarówki LED 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka ze srebrnym kołnierzem + żarówki LED 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka z czarnym kołnierzem + Xenon 33%  33%  [ 1 ]
Soczewka ze srebrnym kołnierzem + Xenon 0%  0%  [ 0 ]
Ta soczewka nie będzie pasować do lampy 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-19 08:44:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
Drodzy, ostatnie dni w domu skłoniły mnie do ponownego przemyślenia tematu mojej nieszczęsnej lampy.
Jednym słowem w nocy brakuje mi światła. Jeżdzę Fz6-S1, więc czeka mnie zakładanie dwóch soczewek.
Korzystając z kilku dni wolnego rzuciłem okiem na towary oferowane przez "majfrendów", czy też dostępne na naszym AlleDrogo.

Mam na oku dwa "zestawy:

1.
Soczewki: https://www.aliexpress.com/item/3255810 ... ZqgS0&mp=1
LED: https://www.aliexpress.com/item/3280527 ... .subject_1

2.
Zestaw z xenonem:
https://www.aliexpress.com/item/3261126 ... 47efEJErAj

Szczerze mówiąc najbardziej leży mi pierwszy zestaw, upchnięcie "oprzyrządowania" od xenonu może być trudne, nawet mimo posiadania dużej czaszy ;-)

Czy ktoś z was zakładał te soczewki? Może macie doświadczenie z takimi modyfikacjami? Chętnie przyjmę wszystkie opinie! Dzięki!

Troche martwi mnie rozmiar: cała soczewka ma 135 mm długości, a nie znam "głębokości" naszych lamp.
Najważniejsze pytanie: czy zmieści się w lampie? Niestety przez najbliższe tygodnie nie mam dostępu do motocykla, nie mam jak zmierzyć, a chce uniknąć sytuacji w której kupię niepasujące "składniki".
Załącznik:
soczewka111111.JPG [50.19 KiB]
Pobrane 351 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 08:44:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-03-19 09:49:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No chyba że zamontujesz takie lampy w wersji zamkniętej jako dodatkowe pod owiewką tak na styl jak w nowych sprzętach Yamahy.. druga opcja to kupić używaną choćby uszkodzoną lampę i w niej rzeźbić i na koniec tylko przełożyć lampy... Jeśli uznasz że to nie ma sensu to masz mozliwosc latwego powrotu do oryginalnej. Podobnie jeśli miśki zabiorą Ci dowód i żeby go odzyskać będziesz musiał przywrócić w mig oryginalną konfigurację.

Przy takich wynalazkach musisz być mega mega ostrożny żeby tak mocnym światłem nie oślepić kogoś z przeciwka i nie spowodowac wypadku. Sorry wiem że to nie Twoja intencja, ale musiałem to "napisać na głos".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 10:59:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
sfazowany napisał(a):
Przy takich wynalazkach musisz być mega mega ostrożny żeby tak mocnym światłem nie oślepić kogoś z przeciwka i nie spowodowac wypadku. Sorry wiem że to nie Twoja intencja, ale musiałem to "napisać na głos".


Jasna sprawa, wiem co masz na mysli.
Chce uniknąć przeszkadzania i oślepiania na drodze, natomiast sam chce tez coś widzieć. Zdaniem diagnostow (na roznych stacjach) sa ustawione w rowno, wiec niby nie oslepiam, ale szczerze sam tez niewiele widze. Czytalem ze zadne zmiany, dokladanie xenonow, itp nie pomoga - jedynym skutecznym sposobem jest wrzucenie soczewki z porzadnym odcieciem.

Szczerze mowiac sklaniam sie do LEDow, mniej okablowania i prostsza robota.
Kiedy widze ile rzeczy trzeba poprzyklejac i mocowac w przypadku zestawow HID to mi sie odechciewa ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 12:16:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
LEDy są proste konstrukcyjnie, zawsze świecą tak samo, żywotne, nie wrażliwe na wibracje i tak dalej... Jak dla mnie wybór byłby prosty, choć rozważał bym np ledy philipsa, wiem że są drogie a i tak nie mają homologacji ale przy produktach wysilonych raczej patrzę w stronę rozwiązań dużych firm które trzymają pewne standardy.

Tylko LED nie rozwiązuje u Ciebie kwestii odcięcia, zerkasz czasem na aukcje na uszkodzone lampy żeby przyłożyć same odbłyśniki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 13:33:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
sfazowany napisał(a):
Tylko LED nie rozwiązuje u Ciebie kwestii odcięcia, zerkasz czasem na aukcje na uszkodzone lampy żeby przyłożyć same odbłyśniki?


Zerkam :-) w sumie za cene samych odblyslnikow moge miec nowe soczewki z mechaniczna (elektryczna) przeslona (odciecie wlasciwe dla ruchu prawostronnego + przesuniecie przeslony dla swiatel drogowych) + porzadne zarowki.

Soczewka ma identyczna regulacje jak zarowka, wszystko ustawia sie tym samym mechanizmem co w oryginale.

W obu przypadkach i tak musze rozbierac lampe, wiec skoro i tak musze robic to szukam jak najbardziej efektywnego rozwiazania.

Kilka nocnych przejazdow gdzie tylko slepy fart uchronil mnie od klopotow nauczylo mnie ze jednak dobra widocznosc w nocy to calkowita podstawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 17:30:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przez to o czym piszesz od roku zredukowałem ilość jazd po nocy do minimum choć to uwielbiałem... Teraz boję się zwierzaków. Jako wsparcie długich zamontowałem sobie przy przednim błotniku dwie lampy LED po 10W każda, a jako wsparcie mijania w lampie długich uruchomiłem drugie włókno żarówki h4. Jak dla mnie efekt jest świetny, bez ingerencji w konstrukcję lampy.

Im więcej mechaniki w światłach tym większe ryzyko że coś się zj...... .
Od kiedy mamy we flocie auta z zaawansowanymi światłami to dopiero pojawił się taki temat jak błąd sterownika świateł, czy praca świateł w trybie awaryjnym. Przy zestawie wartym ułamek wartości nawet normalnej oryginalnej lampy, jakość elementów i ich niezawodność może być niewspółmierna do ilości pracy i czasu włożonych żeby to zamontować i uruchomić.

Kiedy w lampie masz soczewki przed odblysnikami to od razu nawet laik rozpozna że coś tam jest zmodyfikowane, możesz mieć pod górkę na przeglądach.

Jesli bede grzebal przy moto to sprobuje zmierzyc ile cm jest od mocowania zarowki do szyby reflektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-19 20:58:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-05-21 23:09:51
Posty: 21
Pomysl fajny tylko jeszcze jedno pytanie, jak z homologacja tego czegos? Bo niestety z tego co sie orientuje lampa musi miec homologacje, bez tego w skrajnie nieszczesliwym przypadku gdy spowodujesz wypadek i wiele innych pojazdow zostanie uszkodzonych na pokazna sume moga zaczac sie dochodzenia... Tak czy inaczej fajny topic, sam jestem tez na etapie kombinowania czegos z lampa od mojej fz6, gdyz jest juz troche brzydka od dostajacej sie wody i mycia myjka. Daj znac jak cos wiecej wymyslisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-01 17:18:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
Ej, a moze ja cos pomieszalem.
Spojrzcie prosze na lampy. To uklad brytyjski, czy europejski? Niestety nie mam terez dostepu do motocykla zeby sprawdzic gniazdka, byloby najlatwiej.
W tej chwili mam tylko fotki, moze macie "lepsze oczy niz ja".

To brytyjski uklad, czy EU?
Załącznik:
fz6 lampa.JPG [160.26 KiB]
Pobrane 299 razy

Załącznik:
fazer lampa2.JPG [169.83 KiB]
Pobrane 279 razy

Załącznik:
lampa fazer 3.JPG [124.57 KiB]
Pobrane 285 razy

Załącznik:
lampa fazer 4.JPG [104.44 KiB]
Pobrane 291 razy


-- 2020-04-01 22:24:57 --

Ok, widze ze mam europejska lampa - lewa h4, prawa h7, wiec temat troche sie rozwiazuje, ale...

Dlaczego jako glowna lampa swieci mi lewa strona (h4), kiedy w innych fazerach swieci prawa? - -"

Inne fazery:
https://www.youtube.com/watch?v=l1NGF15qHEk

Moj Fazer:

Załącznik:
150106_393921690673999_713775932_n.jpg [94.38 KiB]
Pobrane 272 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-06 19:53:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Strzelam, że masz wiązkę od anglika i dlatego świeci Ci lewa strona, zamiast prawej, skoro masz dobrą lampę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-06 23:56:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Końcówki kabli do żarówek miałby odwrotnie wiec wątpię żeby wiązka była z Anglika a lampa nie. Czy kiedy zapalsz dlugie to dalej swieci tylko lewa lampa tylko przelacza sie na dlugie? Moze masz zrobiony mod na oba swiatla mijania i spaloną żarówkę H7?

Ja pod koniec sezonu tak jeździłem chwilę jak spaliła mi się H7 i do czasu wymiany miałem mijania tylko z H4. Właściwie to jest to jeden z największych plusów tej modyfikacji - możliwość kontynuacji jazdy jak spali się jedna żarówka.

Jeśli masz lampę europejską to jesteś kupę kasy do przodu :) masz możliwość sprawdzenia jak wygląda profil światła z Twojej lampy np na ścianie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-07 00:32:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
W tej chwili Moto jest poza moim zasięgiem - dobre 150 km dalej.

Po zakupie (prawie 8 lat temu) działały obie lampy (zrobiony mod), ale przy ostrym dodawaniu gazu blyskala kontrolka od długich - to było moje pierwsze duże moto, oddałem do mechanika. Mechanik zlikwidował moda, w tym wyciął kabel między lampami - kontrolka zniknela. Co zrobił z wiązką nie mam pojęcia. Po zakupie świeciły obie lampy. Teraz tylko po włączeniu długich świeca obie.
Na mijania świeci jedna - jak widać nie ta co powinna. Tyle wiem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-07 06:59:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ups.. no to sytuacja rozwija się jak w dreszczowcu! Obawiam się że elektryk mógł pokręcić co było pierwsze - jajko czy kura i uznał H4 za nadrzędną i wybrał ją jako mijania a H7 jako długie. Czy po włączeniu długich, w lewej lampie gaśnie włókno mijania a zapala się długich?

A teraz powiem od siebie - to nic dziwnego że Twoje światła świecą kijowo :D na H4 mijania dają niepełny profil (taki w kształcie litery V, ze słabym środkiem) a H7 nie świeci jak powinna w dal jak długie. Do tego mogą być źle ustawione na wysokość... dramat. Z pewnością jeśli zrobisz porządek z tym oświetleniem to zobaczysz sporą poprawę i być może nie będziesz już potrzebował tak poważnych modyfikacji jak ksenony.

W telegraficznym skrócie musisz podstawowe mijania przepiąć na H7 a długie na obecnie nie używane włókno H4.

Bardzo możliwe że ktoś partyzancko i nieprawidłowo wykonał ten pierwotny mod na podwójne światło mijania. Jest spora szansa że jeśli zrobisz go jak Forum przykazał to będzie cacy, żadna kontrolka długich nie będzie Ci się zapalała i będziesz widział wszystko elegancko. U siebie założyłem na dodatkowym świetle mijania przełącznik żeby w prosty sposób jednym ruchem wrócić do oryginalnej konfiguracji, używam tego kiedy mam słaby akumulator i chcę ułatwić jego podładowanie, zawsze to te 5A mniej.

Po zdjęciu wypełnienia czaszy wiązka dochodząca do świateł jest dobrze widoczna i możesz po kolorach kabli i schematach dotrzeć do tego co to zostało narzeźbione. Przy odbudowie wiązki do gniazdek żarówkowych można wsadzić nowe "wsuwki" więc stosunkowo łatwo można odtworzyć prawidłową linię wszystkich sygnałów. Jak już odzyskasz moto to daj znać, znajdziemy co to się podziało :)


Ostatnio edytowano 2020-04-07 07:02:55 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-07 14:29:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
sfazowany napisał(a):
Z pewnością jeśli zrobisz porządek z tym oświetleniem to zobaczysz sporą poprawę i być może nie będziesz już potrzebował tak poważnych modyfikacji jak ksenony.
Jak już odzyskasz moto to daj znać, znajdziemy co to się podziało :)


No to zaczynam odliczac dni do zniesienia zakazu przemieszczania sie!
Dzieki, trzymaj sie i badzcie zdrowi!

Dam znac co i jak :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 06:35:40 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
sfazowany napisał(a):
Końcówki kabli do żarówek miałby odwrotnie

Jakie niby końcówki miałby odwrotnie, skoro obie kostki są na 3 piny?

Cytuj:
Mechanik zlikwidował moda, w tym wyciął kabel między lampami - kontrolka zniknela. Co zrobił z wiązką nie mam pojęcia. Po zakupie świeciły obie lampy.

O takich rzeczach pisze się na początku problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 08:30:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-08 15:42:47
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
enjoi napisał(a):
sfazowany napisał(a):
Końcówki kabli do żarówek miałby odwrotnie

Jakie niby końcówki miałby odwrotnie, skoro obie kostki są na 3 piny?

Nie są na 3 piny, h7 ma 2 piny, H4 natomiast 3.

Cytuj:
Mechanik zlikwidował moda, w tym wyciął kabel między lampami - kontrolka zniknela. Co zrobił z wiązką nie mam pojęcia. Po zakupie świeciły obie lampy.

O takich rzeczach pisze się na początku problemu.


Widze ze przeczytales temat, dzieki za pochylenie sie.
Jak zapewne zauwazyles przez caly czas bylem przeswiadczony o fakcie posiadania brytyjskiej lampy, a kwestia ich mostkowania pozostawala w moim odczuciu calkowicie czwartorzędna ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org