Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-06 19:38:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
ninj4boy
amortyzator odkręcasz z górnego mocowania, nie z dolnego. Tę tuleję mega ciężko wyciągnąć nie uszkadzając jej.
Daj znać, jak uda Ci się założyć łańcuch bez ściągania wydechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: demontarz wahacha
PostNapisane: 2020-04-06 19:38:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-04-09 14:40:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-04-03 13:58:25
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s2
wszystko się udało właśnie dopiero teraz to robię ( nasadki tak długo szły do mnie ;/) jedno pytanie jak odkręcić przednią zębatkę???? na biegu można da się? całą reszta zdemontowana wyczyszczona
co do amortyzatora to z góry go odkręciłem z dołu się nie da jak na razie...

-- 2020-04-09 14:55:18 --

na biegu i tak się mi obraca…

-- 2020-04-09 15:25:02 --

czyż bym musiał zamontować wszystko z powrotem... zacisnąć hamulec tylni bo stary łańcuch jeszcze wisi, i wtedy odkręcać? i potem znowu wszystko zdemontować żeby włożyć nowe części układu napędowego.... ktoś ma jakiś pomysł żeby odkręcić przednią zębatkę??? widziałem na necie że ludzie odkręcają ją na biegu... u mnie na biegu ciężko bo ciężko ale się obraca i tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 15:42:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja zaciskałem tylny hamulec który poprzez koło i łańcuch blokował zębatkę, ale jeśli masz już zdjęte koło to może być ciężko. Lepiej na skrzynię nie dawać takiego momentu statycznego, coś może się uszkodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 22:16:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Trzeba było przed zdjęciem łańcucha odkręcić, ja używałem do zblokowania deseczki o grubości 1,5 - 2 cm, którą włożyłem między zęby a łańcuch, trochę się zęby wbiły i ładnie dalej blokowało, użyłem drewna, bo odkręcałem zębatkę z innego powodu i ten sam napęd wracał na swoje miejsce.
Rozumiem, że masz "gołą" zębatkę, musisz poszukać sposobu czym ją złapać i tak idzie do wymiany, to nawet jak jej zęby zdeformujesz, to nic się nie stanie.
Jakbyś miał możliwość użycia klucza pneumatycznego, to by poszło bez blokowania.

Sfazowany, skrzyni przecież nie uszkodzi jak będzie kręcił nakrętką, po prostu przy pewnym momencie pokręci wałem korbowym przełamując kompresję, oczywiście na biegu 1 będzie najciężej dla skrzyni, to tak jakbyś próbował uruchomić motocykl na tzw. pych, za gówniarza ciągle tak odpalałem polskie motorowery, Fazera bym się nie odważył, a przede wszystkim byłoby mi szkoda :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-09 23:24:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No tak, niby skrzynia wciąż przenosi takie siły ale trochę inaczej to wygląda jak wszystko jest w ruchu... Z drewienkiem dobry pomysł. Ja bym jeszcze tu pokombinował z wykorzystaniem starego łańcucha, założyć go na zębatkę i zaczepić gdzieś koniec gdzie nic się nie zniszczy a da możliwość przyblokowania zębatki. Chyba że dopasować większy klocek tak żeby zaklinował się między zębami a solidną częścią obudowy silnika.

A co do odpalania na pych na 1... Emm... No ja tak odpalam Jadzię w garażu jak mi zdycha akumulator :) siedząc na moto więcej się nie odepchnę nogami żeby odpalić z 2, dychę wypchnę maks... a żeby rozpędzić się biegnąc obok, wskoczyć i odpalić z 2 to wydaje mi się, że mam za krótki garaż :) prawdę mówiąc to fazer na 1 zapala bez problemu, na miękko, nie czuję żeby coś doznawało większego szarpnięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 11:52:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-04-03 13:58:25
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s2
problem już nie jest z zablokowanie sobie tej zębatki a po prostu z odkręceniem tego nie mogę tego odkręcić 3 h się siłowałem i mam dosyć, nakrętka była cwanie spłaszczona na brzegach( pewnie uniemożliwiało to samowolne odkręcenie się) ale po odgięciu i tak nie idzie... masakra muszę kupić prawdopodobnie klucz o dłuższym ramieniu!!!:O

-- 2020-04-10 11:53:43 --

wiem jedno że podczas jazdy wżyciu by mi się to nie odkręciło :O


Załączniki:
zębatka.jpg [1.27 MiB]
Pobrane 252 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 13:27:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Musisz nagrzać połączenie, najlepiej opalarką, tylko z głową, tak, by uszczelniacza wałka nie stopić, jak rozgrzejesz nakrętkę do jakiś 150 stopni, to nic uszczelniaczowi nie będzie. Na 90% jest zastosowany klej do gwintów, raz też mi się go za dużo nałożyło i ledwo odkręciłem, teraz już uważam nakładam tylko odrobinę na 2-3 zwoje zewnętrzne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 14:51:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Proponuję jeszcze przed obróbką termiczną spróbować namoczyć to penetrantem, np wd40. Ciezko trafic z temperaturą przy nagrzewaniu takich elementów, chyba ze masz pirometr.

Jeśli faktycznie jest tam klej to rzeczywiście podgrzanie pomaga w jego pokonaniu.

Co do aplikacji kleju do gwintów, jesli dasz go na czubek śruby to i tak go rozprowadzisz na caly gwint zakładając nakrętkę, niebieski loctite ktorego mam na podorędziu jest dość rzadki i tez ma właściwości lekko wnikające w gwinty. Również dałem kropelkę przy zakładaniu nowej nakrętki, mam nadzieję że nie będę miał podobnego kibelka z odkręceniem... :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 15:55:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
sfazowany napisał(a):
Również dałem kropelkę przy zakładaniu nowej nakrętki, mam nadzieję że nie będę miał podobnego kibelka z odkręceniem... :|

Odkręcisz bez problemu. Ja od 15-stu lat wkręcam większość na niebieski klej, w tym również korki od spuszczania oleju. Nigdy nie miałem problemu z odkręceniem a daję go sporo. W mojej opinii nawet się lepiej odkręca bo rdza tak nie wchodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 10:03:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
A tam czasem nie ma lewego gwintu? Tak mi przyszło to do głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 20:40:04 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Fabrycznie jest gwint prawy, na bank, odkręcałem 2 razy. Lewy gwint jest oznaczony nacięciem na każdym wierzchołku nakrętki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-13 10:01:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-04-03 13:58:25
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s2
Na szczęście udało mi się odkręcić, kleju nie było po prostu potrzebowałem większej dźwigni i poszło, napęd mam wymieniony bez rozkuwania łańcucha, da się trochę utrudnione przez to że wahacz nie można całkowicie wyciągnąć (przez wydech, nie chciałem rozkręcać ale pewnie nie problem)ale da się.
W sumie podczas te tej operacji największy problem miałem właśnie z tą zębatką tak to wszystko jest proste, polecam ten sposób

p.s nie licząc że tuleja od amortyzatora jest aktualnie nie do wyciągnięcia... ale to już zostawię warsztatowi :D
dzięki za wsparcie i pomysły!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org