Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-18 23:51:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-14 15:56:56
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 S2
Siemka :)
Chciałbym troche przerobić moją maszynę żeby wygodniej podróżowało mi się na dłuższych dystansach. Co jestem w stanie zmienić by przy wzroście 197cm było bardziej komfortowo?
Myślałem o modyfikacji wysokości kanapy i zmianie położeniu podnóżek i inaczej wyprofilowanej kierownicy. Czy to da się jakoś zrobić?
Dodatkowo wymiana małej akcesoryjnej szybki (moto w wersji naked) na jakąś większą i bardziej chroniącą przed wiatrem [zależy mi bardziej na komforcie niż estetyce]
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Z góry dziękuję :)
:moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-18 23:51:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-19 01:21:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Co najbardziej Ci doskwiera po dłuższym dystansie?

Ja mam 180cm i się męczę na Jadzi to mogę sobie tylko wyobrazić jak Ty się czujesz. Podwyższyłem kierownicę o 2cm i przerobiłem kanapę podnosząc siedzisko przy baku o 2cm a tył delikatnie przedłużając i wypłaszczając żeby mieć dodatkową przestrzeń, dzięki temu mogę od czasu do czasu przesiąść się przód-tył, pozwolić żeby krew trochę inaczej w nogach popłynęła. I tak się męczę, ale przynajmniej nie wyję już z bólu. Przerabianie setów to droga zabawa, większość gotowych setów akcesoryjnych idzie w stronę sportową a nie turystyczną. Jak znajdziesz regulowane pasujące podnóżki to będziesz musiał przerobić dźwignie biegów i hamulca jeśli nie starczy standardowej regulacji, będziesz też miał większe ryzyko przytarcia nimi o asfalt albo złapania asfaltu krawędzią buta - może to się skończyć glebą albo jakąś kontuzją.

Co do szyby to ciężko doradzić bo każdy inaczej to odczuwa. Proponuję powalczyć ze zdjęciem wiatru z brzucha w rejon ramion, ale jeśli przekroczysz pewną wysokość to zacznie Ci nieprzyjemnie dmuchać w kask. Spróbuj podczas jazdy ocenić dłonią trzymaną na różnych wysokościach gdzie dostajesz strugą powietrza, da Ci to wyobrażenie ile zyskasz wydłużając szybę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 08:50:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
qubaququba, z całym szacunkiem ale fz6 to raczej nie moto na prawie dwumetrowego chłopa. Co byś nie kombinował, to i tak chyba będzie "ciasno". Tym bardziej, że ciągnie cię do dłuższych wycieczek, to np.ochrona przed wiatrem, wygodne ułożenie ciała,....itp to bardzo ważne rzeczy. Ja jeżdżę wokół komina /średnio 100-200 km/ i przy wzroście 182 jest "da się wytrzymać" :D . Jednak jestem wierny mojej maszynie, bo na krótkie wypady i zabawę na winklach, czy w mieście jest po prostu ideał. A Ty takie rosłe chłopisko, to na fz6 pewnie wyglądasz jakbyś dosiadał świni :wink:

Może skieruj zainteresowania w kierunku np. DL1000, .....lub innej większej maszyny.
Pewnie Ci nie pomogłem, ale chciałem wyrazić swoją opinię.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 12:40:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-14 15:56:56
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 S2
True fact. Czasami wydaje mi się, że jestem trochę za duży tego fazera :D Mam 28 lat i jakoś nie ciągnie mnie jeszcze do typowych turystyków chociaż wiem, że jeździłoby się na nich o wiele wygodniej. Wybrałem FZ6 S2 bo ma w sobie (wg mnie) iskrę a nie jest typowym ścigaczem ani typowym kultowym BMW GS czy nieco nudnym Varadero. Gdybym miał trochę więcej $$$ w kieszeni zabrałbym się za Tracera 900. Mój ideał to BMW F900XR :P
A więc, mam trochę kasy na zmianę pozycji za Yamahą i rozkminiam co by tu zrobić żeby było troche wygodniej. Myśle, że powinno sie dać jakoś podwyższyć kierownicę tak by kręgosłup był bardziej w pionie. Zatem kanapa powinna być niżej czy wyżej? Chyba niżej co? tylko co potem z nogami? Już teraz są dość mocno zgięte w kolanach i kostkach...

Co to tych podróży to nie planuje póki co wypady na Albanię czy południe Hiszpanii. Raczej krajowe wypady.

-- 2020-04-19 12:42:42 --

No chyba że macie jakiś pomysł na moto do 15k (MAX 20k) który nie wygląda "dziadkowato" a da się z moimi gabarytami podróżować wygodniej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 15:01:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Chcesz obniżać kanapę? To ma sens jeśli nie dosięgasz nogami do ziemi (Tobie chyba to nie grozi?), podnosząc kanapę zmniejszasz kąt ugięcia kolan, kierownicę podnosisz żeby to skompensować lub wyprostować plecy. Nie ma też co przesadzać bo jeśli siedzisz zbyt prosto to więcej energii wkładasz w kompensowanie wiatru, przechylona sylwetka przy pewnej prędkości dostaje swoistego balansu z napierający wiatrem, jeśli trafisz że ten balans jest przy Twojej średniej prędkości podróżnej to jazda wtedy jest najprzyjemniejsza, najmniej męczy.

Myślałem podobnie o bmw i sprzętach turystycznych do póki się nimi nie przejechałem. Uważam że bmw to niezwykle dopracowane sprzęty o ponadprzeciętnej ergonomii. Tylko trochę brzydkie i drogie :) F900XR bardzo w jeździe przypomina tracera 900, na szosę fajny ale XR jest bardzo sztywny i jak dla mnie wymaga dróg wysokiej jakości, tracer jest mniej wybredny i ma większego kopa, kosztem znerwicowanego gazu, przedniego zawieszenia i ciut słabego dołu. Oba są wygodne i banalne w ogarnięciu. GSy są genialnie wygodne a wyższe zawieszenie wciąga nosem wyboje dróg bocznych, nie trzeba zjeżdżać z asfaltu żeby to docenić.

Mocny dół w tych maszynach uzależnia elastycznością, fz6 mimo że ma więcej koni od takiego f850gs trochę mnie wkurza tym że trzeba wachlować biegami kiedy potrzebujesz mocy w trudnej sytuacji. Bywa że to lubię jak się bawię jazdą, a bywa że chcę uciec z martwego pola auta a mam za wysoki bieg i wtedy mi to przeszkadza. 2-cylindrowce i w pewnym stopniu 3-cylindrowe są gotowe do awaryjnego przyspieszenia przy tych niższych obrotach podróżnych.

Z wysokich a przystępnych cenowo masz tu wspomniany wcześniej dl1000, f800gs, tiger 800, tdm900 i jeszcze kilka innych.

Przejedź się wysokim motocyklem, jak wrócisz na fz6 będziesz miał wrażenie że siedzisz na osiołku :) za młody czy za stary... Ma być wygodnie i bezpiecznie. Oceń czy opłaca Ci się przerabiać fz6 bo zmiany i tak będą niewielkie, czy lepiej może już zbierać na inny motocykl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 17:35:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
qubaququba witaj :)
Ja mam 186 cm i na Fz6 S2 radzilem sobie wyższą szyba i deflektorem i dawałem radę ale jak Jesteś jeszcze wyższy ode mnie to nie będzie Ci komfortowo. Tracera wybrałem właśnie dlatego że jest wyższy i przede wszystkim dłuższy przez co tutaj jest duża różnica w pozycji - czuje się swobodnie. Jeśli będziesz myślał o długich trasach to może Ci to nie odpowiadać, ja bym raczej szukał czegoś wyższego. Motocykl powinien być dopasowany do jeźdźcy, na dłuższą metę będziesz się męczył.
Tracer znowu nie jest z pewnością zaprojektowany z myślą o osobach niższych tak więc i stosując obniżenie nie ucieknie się od faktu że jego cała ergonomia była zaprojektowana dla wysokich.

Przede wszystkim polecam Ci taka strone: http://cycle-ergo.com/

Tutaj zobaczysz czy moto jest dla Ciebie ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 20:30:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Dodam swoje trzy grosze. Ja mam 186/7 wzrostu i tracer jak dla mnie to minimum, fajnie gdyby był wyższy (głównie chodzi o kąt ugięcia kolan), góra jest OK. Najwyższy motocykl jakim ostatnio jechałem to chyba BMW 850GS ADV.
Kombinując z kanapą i kierownicą musisz zachować odpowiednie proporcje. Wydaje mi się, że japońskie motocykle sa projektowane pod nieco niższe osoby.
Wracając jeszcze do tracer, generalnie mogę powiedzieć że jest mi na nim wygodnie, czasami tylko żeby zbliżyć się do ugięcia kolan 90st pozwalam sobie trzymać stopy na podnóżkach na śródstopiu a nie przedstopiu. Większy problem to szyba. Fabryczna- masakra. Jest chyba dla każdego za niska. Ja mam PUIG najwyższą ale też nie jest idealna. Muszę ją wymienić bo pęka przy śrubach a po wczorajszym zderzeniu z ptakiem nadaje się do wyrzucenia. Zamówię GIVI która ma 70cm wysokości i jest również dość szeroka.


Załączniki:
20200418_172431 (1)_Easy-Resize.com.jpg [241.56 KiB]
Pobrane 298 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 20:35:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Marcin, coraz większe zniszczenia!

Tu kolega wosio sprzedaje risery kierownicy do fz6, wyglądają calkiem nieźle...

viewtopic.php?t=23405


Ostatnio edytowano 2020-04-19 20:37:33 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 20:37:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Najbardziej szkoda pięknej sójki która straciła życie
tak swoją drogą to aż strach myśleć co mogłoby się stać gdyby ptak uderzył w głowę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 20:52:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Szkoda sójki :(

W zeszłym roku jechałem z kolegą przez Mazury, jechał przede mną. Spłoszył bociana konsumującego coś na poboczu, bociek poderwał się do lotu i tuż za kolegą w ramach spóźnionego uniku wyleciał na środek jezdni. Ja już hamowałem chwilę wcześniej i odbijałem bardziej na środek więc zostało mi tylko przytulić się do baku. Może w rzeczywistości odległość była większa ale miałem wrażenie że gdybym się nie schylił to bym w niego przydzwonił.

Chyba lepiej przyjąć takiego ptaszka na szybę niż na kask, poza szkodami można się zwyczajnie przestraszyć i stracić panowanie nad motocyklem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 23:32:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Chyba lepiej przyjąć takiego ptaszka na szybę niż na kask, poza szkodami można się zwyczajnie przestraszyć i stracić panowanie nad motocyklem.


jestem zdziwiony, że siła była na tyle duża że połamała się szyba, chociaż kiedyś zderzyłem się z jakimś ptakiem na autostradzie jadą samochodem to szyba nie tylko pękła ale na pewnej powierzchni zrobiła się wklęsła
dużo zależy oczywiście od masy ale też od prędkości i kąta uderzenia
taki ptaszek waży pewnie ze 150 g a bocian z 30 razy więcej i jeszcze ten dziób, przy pechu można tragicznie skończyć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-20 08:03:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
qubaququba napisał(a):
Myślałem o modyfikacji wysokości kanapy

To niegłupi pomysł. na aktualną kanapę dorzucić troszkę pianki i wkładki żelowej, podniesiesz lekko tyłek przez co zmniejszysz ugięcie kolan.
qubaququba napisał(a):
i zmianie położeniu podnóżek

Znów spoko pomysł, choć nie do końca wiem czy sie sprawdzi. jak przesuniesz je niżej, to możesz mieć problem z prześwitem w złożeniu, jak do tyłu - większe ubięcie kolan. Dodatkowo troszkę roboty z tym będzie, bo przez to że sięgienko biegów przechodzi przez ramę trzeba będzie pokombinować jak je wpasować w tę szczelinę w ramie żeby poprawnie działało przy setach w nowym miejscu.
qubaququba napisał(a):
i inaczej wyprofilowanej kierownicy.

Taka z crossa chyba. poszukałbym czegoś szerszego żeby zużyć troszkę długości twoich rąk. Riserów bym nie dawał wbrew temu co ktoś tu wcześniej pisał - po pierwsze jeśłi podniesiesz dupę i ręce, to w efekcie nei znajdziesz się dalej od kierownicy. po drugie, jeśli tyłek pójdzie w górę a kiera nie - będziesz bardziej pochylony do przodu, a więc i mniejsze opory na klacie. i tu dochodzimy do ostatniego punktu
qubaququba napisał(a):
Dodatkowo wymiana małej akcesoryjnej szybki (moto w wersji naked) na jakąś większą i bardziej chroniącą przed wiatrem


W nakedzie nie przeskoczysz tego wiania. Nawet na wersji z czachą, szybą turystyczną + deflektorem przy tym wzroście małe szanse żebyś zdjął wiatr z karku, a szybciej skumulujesz wszystko na kasku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-20 21:05:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
ja już zamówiłem największą szybę jaka jest na rynku do tracer-a
jest wysoka (wyższa od fabrycznej o 50cm) ale przede wszystkim szeroka, mam nadzieję że zmniejszą się siły działające na głowę i ramiona


Załączniki:
2122DT+D2122KIT.jpg [159.05 KiB]
Pobrane 270 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org