Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-22 09:57:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Czołem!
Panowie prosze o podpowiedź bo kończą mi się pomysły.
Walczę od 2 tyg z nast problemem. Co ciekawe sytuacja zaczeła wystepować po: uwaga! wymianie zacisku przedniego hamulca, więc ni ch....a nie można (przynajmniej wg mnie) wiązać tych spraw....

Motocykl normalnie odpala, normalnie jedzie po czym po przejechaniu 5-15 km gaśnie tak poprostu podczas jazdy. Nie ma żadnego wspólnego mianownika kiedy to się dzieje (przynajmniej mi nie udało się go ustalić).
Czasem na 1biegu przy 20km/h czasem na 4tym przy 100....
Po kilku sek znowu odpala .....ale znowu gaśnie...

Obstawiałem że to czujnik położenia wału po nagrzaniu się swiruje - ale: rezystancja wg serwisówki , OK (na ciepłym i na zimnym w zakresie), błedu odpowiedniego też nie ma.
Później typowałem TPS-a ale też zachowuje się zgodnie z parametrami w servisówce...

Jedyne co zostało to:
d62: 3 (jak w załaczeniu)
Czyżby czujnik ciśnienia powietrza????? Czy przy jego awarii motocykl może się tak zachowywać?????
Mam fotki całego trybu diagnostycznego więc
Ktoś coś???
Ratunkuuuuuuuu:)

-- 2020-06-22 10:04:46 --

w ramach uzupełnienia jak teraz przeglądam foty z trybu diagnostycznego (sprzed kasowania) to widzę jeszcze:
d61: 46 (to był pewnie problem starego aku który został wymieniony)
d61: 12 (taaaaadam czyżby jednak czujnik halla?????)


Załączniki:
IMG_20200609_193118.jpg [677.02 KiB]
Pobrane 308 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 09:57:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-06-22 11:44:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak sie zachowuje licznik podczas gasniecia silnika? Znika wszystko z wyswietlacza? Zanim rozkopiesz calą wiązkę to moze zacznij od prostych rzeczy jak killswitch na kierownicy, moze miec kiepski styk...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 11:56:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Aku ile ma lat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 12:15:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Aku nowy.
Licznik zachowuje sie róznie - najczęściej jest tak ze wyswietla tylko tak jak bym wyłączył zapłon przy prawej manetce.
Czasem gaśnie wszystko na kilka sek....

Nie sądze zeby to byla sprawa wiązki....
ciągle chodzi mi po głowie ten czyjnik polozenia wału - tylko ta rezystancja mnie zmyliła.....

jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 12:52:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Czujnik wału oczywiście może być, nie sugeruj się pomiarem statycznym czy to na zimno czy ciepło, np. po zgaszeniu, tego typu czujniki zaczynają świrować w trakcie jazdy ja się rozgrzewają, na zimno jest ok a jak gorący, przy pewnej temperaturze to zaczyna się świrowanie i rezystancja pływa. Gdyby się go dało wyjąć, to można podgrzewać go do 90-130 stopni i obserwować stabilność pomiaru. W Fz6 jest czujnik indukcyjny, który można zmierzyć omomierzem. Ja dla przykładu miałem pod koniec zimy problem z Seatem żony, któregoś dnia wsiadam, odpalam, auto zapaliło jak zawsze (wszak to MPI) i po 2 sekundach zgasł, nie było szans odpalić, nawet nie kręciłem więcej jak 3-4 razy, oczywiście po podłączeniu interfejsu diagnostycznego brak błędów, ale wszedłem w wartości mierzone i zauważyłem, że nie ma żadnych obrotów silnika przy kręceniu rozrusznikiem, aż nie wierzyłem, że przez jeden głupi czujnik może auto nie odpalić, co jest oczywiście zasadne w przypadku, gdy nie ma drugiego czujnika na wałku rozrządu, a w tym przypadku był. Kupiłem używany czujnik za, uwaga 10 zł, założyłem, pierwszy strzał i auto pracuje. W Seacie jest czujnik Halla (3 piny) i jego bez oscyloskopu nie zmierzysz, nawet można go uszkodzić przy próbie pomiaru omomierzem. W Fz6 jest tylko jeden czujnik prędkości i położenia wału i silnik musi zgasnąć, jeśli brak z niego danych, sterownik nie ma pojęcia jak i kiedy paliwo wtryskiwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 13:11:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
dzięki, tak własnie podejrzewam najbardziej....
wyczyszcze błedy jeszcze raz jak wróci 12-ka to go wymienie i tyle....

bo jeśli nie czujnik wału to co?????
TPS wykluczam

-- 2020-06-22 13:17:32 --

błąd nr 3 też raczej bym wykluczył bo po przejechaniu ok 25 km nie powtórzył się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 14:09:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3828
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
inz69 napisał(a):
Jedyne co zostało to:
d62: 3 (jak w załaczeniu)
Czyżby czujnik ciśnienia powietrza????? Czy przy jego awarii motocykl może się tak zachowywać?????
Mam fotki całego trybu diagnostycznego więc
Ktoś coś???
Ratunkuuuuuuuu:)


Z tego co znalazlem D61 to błedy, D62 to ilośc blęców w pamięci. czyli twoje D62: 3 oznacza że w pamięci są 3 błędy, a wspomnialeś o dwóch. Żeby zresetować błedy serwisówka mówi "To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup)" - tak więc pytanie co ci pokaże jak wyczyścisz i znów problem wysąpi. bo jak to 46 wróci to znaczy że jednak coś z zasilaniem wtrysków jest na rzeczy

inz69 napisał(a):
bo jeśli nie czujnik wału to co?????


Ja bym tak naprawdę zaczął od tego co może nie było zmieniane ale łątwo wykluczyć. Element pierwszy - KLEMY. już tu na forum były przypadki że ludziom gasło w czasie jazdy by były niedokręcone. podnieść bak, dokręcić to 5 minut a zawsze można powiedzieć że "sprawdzone"

punkt 2 - killswitch. znów - to element na kierownicy, ma drgania, luty mogą się sypnąć, choć nie powinny. Syf może się dostać. pomyślałbym o "zmostkowaniu" go na jeden raz tak żeby był w pozycji "on" zawsze, niezależnie od położenia klikacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 14:19:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
w tej chwili nie ma żadnych błędów
spodziewam sie ze wróci 12 (czujnik wału) a 46 to na 99,3% to był stary bład sprzed wymiany aku

ciekawe bo błedy na 100% były dwa (chyba ze np liczy krotność i któryś był x2?)

klemy i słicza sprawdze dla czystego sumienia


dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 14:46:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja juz byłem gotów rozkopać elektrykę bo w deszczu mi gasł silnik podczas jazdy, zegary wszystko zostawało... Po chwili wszystko wracało do normy i jechalem dalej. Jak ogladalem filmy z gopro to zauwazylem ze nieswiadomie potrącam killswitch palcami rękawicy przeciwdeszczowej wracając prawą dłonią na manetkę.. potrącony przycisk wracał do pozycji wlączonej ale widocznie styk byl slaby na tyle ze przez kilka sekund silnik był kaput. Ot taki przyklad jak killswitch może nabruzdzic ;)

Jesli masz kolekcję innych kluczy przy kluczyku do motocykla to odepnij i zobacz na golym kluczyku, może też coś ciążyć i delikatnie cofać kluczyk do pozycji wyłączonej, ale za slabo żeby przełączyć całkiem więc nie zwróciłeś na to uwagi.

Poza tym zgadzam się z pawciem i miśkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 14:58:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3828
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Ja juz byłem gotów rozkopać elektrykę bo w deszczu mi gasł silnik podczas jazdy, zegary wszystko zostawało... Po chwili wszystko wracało do normy i jechalem dalej. Jak ogladalem filmy z gopro to zauwazylem ze nieswiadomie potrącam killswitch palcami rękawicy przeciwdeszczowej wracając prawą dłonią na manetkę.. potrącony przycisk wracał do pozycji wlączonej ale widocznie styk byl slaby na tyle ze przez kilka sekund silnik był kaput. Ot taki przyklad jak killswitch może nabruzdzic


ja raz w Czechach troszkę sie wnerwilem że mi moto siada, a okazalo się że własnie zapinając rękawisę tknąłem killswitch w czasie jazdy. Tak samo w Bandicie którego miałem przed FZ6 miałem juz styraną spręzyne od stopki bocznej, co objawiało się tym ze przy ostrzejszej dziurze lekko "latała" i czujnik stopki odzinał zapłon na chwilkę.

niestety tyle tych drobnych gównien jest że łatwo się wkopać w solidne koszty wymiany, a winny okaże się jakiś luźny element. W FZ6 nie słyszałem o problemie z stacyjką, ale już na zlocie Virago które ma stacyjkę "z boku" słyszałem o takim problemie, gdzie gościu mówi że mu po prostu za duży brelok opór przy szybszej jeździe stawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 15:06:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
ciekawe rzeczy piszecie:)
dzięki za wszystki sugestie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 17:08:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
A ja bym dla swietego spokoju wsadzil inny aku na probe. Nowy wcale nie nusi byc nowy (choc powinien).
Pamketam jak dzis jak dojechalem do stacji zatankowac i juz z niej nie odjechalem. 2 tysiace roznych diagnoz i motocykl do smietnika...kumpel wsadzil mi do moto swoje aku i motocykl jak gdyby nigdy nic zaczal dzialac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-22 18:01:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z tym kluczykiem wspomniałem z tego powodu, że na początku kariery przypinałem do kluczyka pilot do garażu, raz mi zgasił moto podczas jazdy po tym jak wlazł pod linki gazu/sprzęgła i po kilku skrętach pociągnął za kluczyk w stacyjce. Od tego momentu już nie przypinam nic dodatkowego. Stacyjka może być wyrobiona i tracić kontakt. Proste do sprawdzenia, wystarczy podczas jazdy lub nawet na postoju z uruchomionym silnikiem delikatnie próbować pomanewrować kluczykiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-28 18:45:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-22 09:44:21
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Czujnik stopki wykluczony.
Po kolejnych 60 km i kilku zgasnieciach zaden blad nie powrocil.
Od piatku test zmostkowanego switch'a - pierwsze 19 km bez usterki. Trzymajcie kciuki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-29 13:58:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-11 17:42:32
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S1 FAZER
a ja bym podrzucił coś na co nikt nie wpadł sprawdź jak przykręcony jest czujnik przechyłu bodajrze w prawej tylnej owiewce bo jeśli on nie ma styku lub jest luźny łapie poziom moto jak chce działa on na zasadzie poziomicy w pewnym kącie już odcina zapłon ot taki luźny pomysł przy tych objawach


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org