Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-08-02 10:35:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-22 14:36:21
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer Black
Cześć,

jakie ciśnienie nabijacie w Waszych oponach? Jak je regulujecie w zależności od warunków? Jak to się ma do Waszej wagi?
Ja mam 2.8 tył przód 2.5, jak zmiany wpłyną na trakcję itp.? Za tydzień pakuję torbę na tył i zastanawiam się jak wyregulować :D :)
Pozdrawiam,
Książę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-02 10:35:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-08-02 11:31:04 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Jak w serwisówce, po co na siłę kombinować?

Do 90 kg obciążenia:
Przód: 2.25 bar
Tył: 2.5 bar

Powyżej 90 kg obciążenia:
Przód: 2.5 bar
Tył: 2.9 bar

Jak dorzucasz obciążenie na tył, nie zapomnij podciągnąć sprężyny amortyzatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-03 18:03:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-22 14:36:21
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer Black
glenroy napisał(a):
Jak w serwisówce, po co na siłę kombinować?

Do 90 kg obciążenia:
Przód: 2.25 bar
Tył: 2.5 bar

Powyżej 90 kg obciążenia:
Przód: 2.5 bar
Tył: 2.9 bar

Jak dorzucasz obciążenie na tył, nie zapomnij podciągnąć sprężyny amortyzatora.


No jasne, ale właśnie szukam trochę regulacji, będę zmieniał przód zawias na twardszy sport, tył też będzie inny. Ciekaw jestem spostrzeżeń innych użytkowników. Idę w stronę sport-touring nie koniecznie tylko z definicji marketingowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-03 22:51:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak jest chłodno wiosną i jesienią to jeżdżę na 2.3/2.5, latem jak już bywają upały to jeżdżę na 2.4/2.9 i tak mi się jeździ najlepiej, płynniej i pewniej w szybkich zakrętach, mniej ściąga na koleinach i precyzyjniej jedzie przy małych prędkościach w korku między autami - to akurat zasługa przodu i mniejszych oporów opony przy zmianach kierunku. Ważę 110kg, opony Michelin Road 5 (turystyczne). Ustawienie sprężyny tylnej mam na max cały czas, przy ciężarach (3 pełne kufry) dokręcił bym jeszcze gdyby było więcej regulacji. Bywa że z ciężarami jak usiądę na moto stojącym na stopce bocznej, zawieszenie przysiądzie tak bardzo, że stopka boczna przewala motocykl przez pion na drugą stronę muszę wtedy pamiętać żeby najpierw bez dosiadania spionować moto, złożyć stopkę i dopiero siadać ;)

Z ciśnieniami jest tak, że każdy ma inne preferencje, inne opony i inny styl jazdy, to co jest na tabliczce miało przyłożenie na opony produkowane blisko 20 lat temu. Dodatkowo, tabliczka uśrednia klimat, temperatury, kierowcę.. wszystko. Na jesieni będziesz miał inne preferencje niż w środku lata przy upałach.

Jeśli chcesz mieć dobrze ustawione ciśnienie to sprawdź kilka ustawień i wybierz to, przy którym jeździ Ci się najlepiej, unikaj tylko skrajnych ciśnień.

Tu masz solidny materiał w tym temacie, facet jest trochę zadufany w swojej świętości, ale gada z sensem:

https://youtu.be/XaIuWKfnGEI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-10 13:17:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-22 14:36:21
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer Black
Dzięki za info i opinię ;)
Teraz fakt, kiedy jest upał to powietrze musi być bardziej dobite. Po wymianach zawieszenia będę miał większą regulację. Dam znać jak się moto zachowuje przy bagażu itp. Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org