Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-08-30 20:47:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-08-30 20:35:53
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6S
Cześć i czołem :moto:

Borykam się z pewnym problemem w mojej Yamaszce FZ6S z 2004 roku.
Otóż na rozgrzanym silniku, po około 20 km obroty spadają do zawrotnych 500-600. Nie mówię tutaj o pałowaniu moto czy przesadnym szaleństwie. Po prostu po dłuższej jeździe oboroty na jałowym biegu spadają. Aby zaradzić temu podkręciłem obroty na ok 1500. Ale to samo. Dodam jeszcze, że jakimś cudem spalanie niepokojąco wzrosło. Wcześniej nawet po przejechaniu 100 km pierwsza kreska była nie wzruszona. Teraz po zaledwie 40 już jej nie ma. Moja fazerka ma niecałe 20 tys km na liczniku, świeżo dotarta :wink:
Dodam, że zauważyłem lampkę Engine Check. Mignęła dosłownie raz i zniknęła. :shock:

Miał ktoś, może podobnie ? Słyszałem o akcji serwisowej z TPS (throttle position sensor) i nie wiem czy mój moto się kwalifikuje bądź czy był ruszany.

Proszę o rady :)

Dzięki i LWG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-30 20:47:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-08-31 18:14:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-17 11:05:24
Posty: 4
Lokalizacja: WKZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S 2005
Jeśli chodzi o czujnik TPS. Wyślij do Yamahy dane o swoim motocyklu (nr rejestracyjny, data pierwszej rejestracji ,VIN) a oni sprawdzą czy czujnik TPS był wymieniany. Ja przed zakupem pisałem na facebooku wiadomość na oficjalnym profilu Yamahy (facebook.com/YamahaMotorPolska/) bez problemu sprawdzają w systemie te informacje.
Możesz jeszcze sprawdzić w trybie diagnostycznym kod nr 1, przy przekręcaniu manetki powinno wskazywać wartości między 15 (położenie zerowe) a 100 (maksymalne odkręcenie manetki). Jeśli te wartości są bardzo rozbieżne to może być wadliwy czujnik TPS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-01 14:01:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Powinieneś zacząć od odczytania kodów błędów i zdekodowania co oznaczają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-07 10:00:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Vieri911 napisał(a):
FZ6S z 2004 roku.

Vieri911 napisał(a):
ma niecałe 20 tys km na liczniku, świeżo dotarta

wybacz, ale nie wierzę w takie egzemplarze. Tak jak ludzie piszą powyżej - sprawdź najpierw blędy, jeśli nic nie znajdziesz oddaj do serwisu. mi przy dynamicznej jeździe wachy w baku starcza na 300km a przy turystycznej na prawie 400, pierwsza kreska to niecała połowa tego zasięgu więc na pewno nie 40km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-20 21:13:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-08-30 20:35:53
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6S
Cześć, dzięki za odpowiedzi.

misiakw napisał(a):
Vieri911 napisał(a):
ma niecałe 20 tys km na liczniku, świeżo dotarta

wybacz, ale nie wierzę w takie egzemplarze.
Co do wątpliwości o przebieg - ja ich nie mam.
A wcześniej na luzie robiłem 300 km przy mieszanej jeździe.
radzix27 napisał(a):
Jeśli chodzi o czujnik TPS. Wyślij do Yamahy dane o swoim motocyklu (nr rejestracyjny, data pierwszej rejestracji ,VIN) a oni sprawdzą czy czujnik TPS był wymieniany. Ja przed zakupem pisałem na facebooku wiadomość na oficjalnym profilu Yamahy (facebook.com/YamahaMotorPolska/) bez problemu sprawdzają w systemie te informacje.
Możesz jeszcze sprawdzić w trybie diagnostycznym kod nr 1, przy przekręcaniu manetki powinno wskazywać wartości między 15 (położenie zerowe) a 100 (maksymalne odkręcenie manetki). Jeśli te wartości są bardzo rozbieżne to może być wadliwy czujnik TPS.

Motocykl kupiony i używany jest w Anglii. Będę musiał się kontaktować z dealer'em Yamahy w celu weryfikacji czy była przeprowadzona akcja serwisowa na moim egzemplarzu.
Jeśli chodzi o tryb diagnostyczny to przy wskazaniu d01: 16 - czyli teoretycznie w normie biorąc pod uwagę wypowiedź @radzix27.
Znajomy mechanik powiedział, że przy wadliwym TPS może wystąpić nadmierne spalanie - czujnik podaje nieprawidłową wartość, przez co mieszanka jest inna (czy coś takego).
Gdy mi motocykl zgaśnie, na przykład na światłach i przekręcę kluczyk do pozycji 0 a następnie odpalę moto problem znika. Następuje restart komputera i wszystko jest w porządku. Dlatego celuję w tego TPS'a.
Cóż, dzięki tak czy siak, jak naprawię to dam znać:)
Pozdro i LWG.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org