Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-06-19 20:58:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-06-19 20:07:16
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2 FAZER
Cześć !
Niedawno kupiłem motocykl i do niedawna nie było z nim żadnych problemów. Niefartownie w ten weekend przewrócił się ze stopki na bok. Całe szczęście na trawie, brak większych strat tylko przycięty dźwignia hamulca nożnego. Kufer i crash pad uratowały życie.
I od tamtej pory zaczęły się problemy. Po glebie motocykl zrobił Ok 200 km bez problemów. Natomiast dzisiaj po odpaleniu i przejechaniu kilku km wyłączył się prędkościomierz, pokazywał cały czas zero oraz zaświeciła się kontrolka od ABS. Po zgaszeniu i włączeniu problem ustał ale znowu tylko na kilka km. Co z tym fantem zrobić ?
Następny temat sprawdziłem dokręcenie ośki z przodu, są zabudowane crash pady. Okazało się ze os nie jest oryginalna, wyglada jak szpilka fi8 ze sklepu w pełni gwintowana na dodatek ma uszkodzony gwint. Moje pytanie jaka średnice i długość ma oryginalna os i czy jest stal czy Alu. Bo to tych crashpadow potrzeba 310mm.
Na tył już dzisiaj nie chciałem patrzeć bo tez są pady i już się boje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-19 20:58:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2023-06-19 23:08:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Os koła jest pusta w środku i o dużej średnicy, to co ma u Ciebie fi 8mm co wyjąłeś to tylko szpilka trzymająca crash pad w kupie. Właściwa oś to dopiero ta rurka kótrą widzisz po całkowitym zdjęciu crashpada. Twój problem to może być kiepski kontakt na wtykach licznika, modułu ABS (pod siedzeniem kierowcy), słabe zasilanie lub wadliwy czujnik ABS. Jeśli chcesz pobawić się samemu to poszukaj na forum tematu o ABS w FZ6, jest tam kompendium wiedzy jak wejść w liczniku w tryb serwisowy, jak przeczytać kody błędów i porównasz swój problem z dotychczas tu opisanymi. W międzyczasie sprawdź miernikiem jakie masz zasilanie na akumulatorze na zgaszonym i zapalonym silniku, obejrzyj kabelek idący od czujnika ABS przedniego koła czy nie jest uszkodzony, sprawdź klemy na akumulatorze, możesz też wypiąć licznik żeby ocenić stan złączy. Pod koszykiem akumulatora jest duże złącze głównej wiązki łączącej się z kablami wychodzącymi z ramy, może styki już nie kontaktują.

Gdybyś podnosił zbiornik żeby dostać się do akumulatora to pamiętaj o tym żeby opuszczając go poprawić rurki paliwowe odciągając je w dół żeby się nie pozaginały. Pilnuj też gumowych dystansów na dolnej krawędzi baku (między bakiem a ramą na wysokości uda) bo ze starości mogą się odkleić i spaść niezauważone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 10:46:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jako że grzebałeś z prozdu i zaliczyłes glebę, w pierwszej kolejności sprawdziłbym czujkę od ABS'u na przedzie. ewentualne coś z kostkami z przodu. do wyjęcia osi przedniego kołą potrzebny jest WIELKI HEX, chyba 17 albo 19 mm średnicy więc to stanowczo nie jest ta śrubka 8mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 11:30:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zamiast takiego wielkiego klucza zrobiłem sobie kiedyś adapter, zmierzyłem rozmiar tego otworu w osi, kupiłem w castoramie śrubę z łbem o tym rozmiarze i dwie nakrętki pasujące do śruby, chyba również w tym samym rozmiarze. Nakrętki nakręciłem na śrubę i skontrowałem je razem na kleju do gwintów. W ten sposób powstał adapter, który wsadzałem w oś jedna stroną a na drugą zakładałem nasadkę z grzechotką. Robiłem tak dlatego, że klucz w tym rozmiarze którego i tak bym nie użył do niczego innego, był o wiele droższy niż śruba i dwie nakrętki. Adapter zajmuje też mniej miejsca niż klucz i woziłem go awaryjnie w narzędziach na wycieczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 11:36:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja kupowałem mufę gwintowaną, coś takiego, na to klucz i szło
[ img ]

ostatecznie wyszło że co moto to jakiś inny rozmiar, więc kupiłem za 26zł na alleggo narzedzie do tego i teraz na lajcie skręcam, mam pod siedzeniem więc jak trzeba gdzieś odkręcić jakiś inny przód to też mam wszystko co potrzebne
https://allegro.pl/oferta/nasadka-klucz ... 2584780448


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 13:03:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ideolo, i mufa, i narzędzie. Wtedy co potrzebowałem było tylko na Ali a nie miałem czasu czekać kilka tygodni na dostawę. Teraz jest za grosze więc faktycznie nie ma co się zastanawiać. Zapomniałem o tym toolu, dobrze, że napisałeś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 13:08:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ja mam takie, bo pasuje do wielu marek motocykli, wole wozić ze sobą

[ img ]

30zł myślę że nie tragedia
https://allegro.pl/oferta/narzedzie-klu ... 2903451936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 13:50:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wracając do tematu, wątpię żeby przewrotka jakoś wpłynęła na pojawienie się awarii, to może być pierdoła jak kiepska masa albo luźne klemy, później problem na ktorymś że styków na zlączkach a na koniec problem z czujnikiem ABS. FZ6 pokazywał prędkość na centralce więc czujnik jest raczej na wałku zdawczym w skrzyni a nie z czujnika ABS, dlatego wspólny problem wyświetlania prędkości i ABS pasowałby do problemów z zasilaniem. Jak stary jest akumulator? Jake napięcie ładowania? Jak był zimowany? Kiedy ostatnio był widziany (podnoszony bak)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 14:52:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
przewrotka lub podnoszenie mogły spowodować poluzowanie jakieś wtyczki i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-20 16:26:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-06-19 20:07:16
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2 FAZER
Dziękuje za wszystkie porady. Myśle, że przez weekend znajdę czas żeby to sprawdzić i dam znać co stwierdzono! Zacznę od napięcie na akumulatorze i przestudiowaniu wątku o ABS aczkolwiek o teście 1 i 2 już czytałem. Musz tylko zwore zrobić. Nie wiem jak był zimowany. Moto sprowadzone w styczniu ze Szwecji. Miało jeszcze powercomandera ale go sprzedajacy usunął przed kupnem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-07-07 20:22:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-06-19 20:07:16
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2 FAZER
Wracam do tematu. Problem powrócił i watacha cały czas. Wymieniłem czujnik Abs tylnego koła i nie pomogło. Pomysły? Przede wszystkim chodzi o prędkościomierz. Wyłącza się powyżej pewnych obrotów/prędkości. Tak jakby gubił się czujnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-07-10 14:44:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
a zerkałeś w kostki? czyszczenie ich odpowiednim specyfikiem i sprawdzenie czy kable przewodzą to taki pierwszy krok który bym podjął

ewentualnie inna opcja ot zakłócenia. Wydaje mi się że prędkość idzie impulsami, przy większej są częściej - może masz jakieś zakłócenia na kablu (np gdzieś obok leci coś co pobiera dużo prądu i miesza polem magnetycznym). ale to juz mniej prawdopodobne. dokręcenie klem akumulatora + sprawdzenie całej wiązki pod względem czystych kostek i przewodzenia na kablach (można nimi poruszać, mój ojciec miał w starszym moto problem że jeden z kabli od zasilania pompy paliwa "pękł" w połowie i moto potrafiło chwilami się dławić jak nie dostawało wachy). Taka sytuacja gdy raz coś działa a raz nie jest najtrudniejszwe do ogarnęcia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org