Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zablokowana FZ1
PostNapisane: 2016-03-26 18:07:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-17 18:10:03
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Cześć!

Stałem się szczęśliwym/ nieszczęśliwym posiadaczem FZ1 z 2006r. Motocykl jest piękny, czyściutki, bezwypadkowy, przebieg 22kkm i na tyle wygląda, ale do rzeczy.

Po pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że jest coś nie tak, bo fazera jechała 230. Sprawdziłem tutaj na forum i okazało się, że jest zablokowana, to znaczy w pinie 19tym nie było kabelka. Zrobiłem wszystko tak, jak było opisane na forum. Dodatkowo aby upewnić się, że prawidłowo podpiąłem kabelek, zmierzyłem napięcie i na kabelku jest ok. 10V tak samo jak było na pinie.

Wziąłem zaciskarke, dorobiłem pin, podpiąłem go do "-" akumulatora, a w komputerze w trybie serwisowym zmieniłem coś, co było pokazane na filmiku tutaj na forum (ikonka silnika nie migała, więc przełączyłem ją w pozycję migania.

Niestety ten manewr nie za wiele dał. Teraz zamiast 230 jedzie 248, a kolega na GSXr 600 K1 bierze mnie jak chce :(

Może warto dodać, że motocykl był sprowadzony z Włoch, a w dowodzie miał wbite 110KW.

Macie jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zablokowana FZ1
PostNapisane: 2016-03-26 18:07:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-03-26 22:23:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Sprawdź jeszcze czy ma ori przełożenie na zębatkach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-26 23:19:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-17 18:10:03
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Niestety to nie jest kwestia przełożenia, motocykl nie ma mocy.
Na 5tce jedzie do 12krpm, a jak wrzuce 6kę, to przy obrotach ok. 8k już nie przyspiesza.
Gdyby to były przełożenia, to miałbym 14krpm na 6tym biegu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-27 00:14:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Sprawdz czy przepustnica otwiera sie na maxa. Mozesz mieć blokade na manetce gazu albo przy przepustnicach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-27 15:10:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-17 18:10:03
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Dzięki, że próbujecie pomóc ;)

Dzisiaj po przejażdżce z moim kolegą na GSX-R 750 K4 160KM, stwierdzam, że moja idzie o wiele lepiej, ale powyżej 230-240 on mnie wyprzedza, bo mi motocykl przestaje jechać.
Dodatkowo zauważyłem, że nie mam odcinki :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-27 17:08:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Moja FZ1S gsxr-a 600 K8 zostawiała w tyle w kazdym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-27 23:19:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Z jednym kolegą z forum doszliśmy do wniosku ze coś musi być jeszcze zblokowane w naszych Fazerach (podobno, w nowszych rocznikach jest elektroniczna blokada przepustnicy - do 80% na 5 i 6 biegu). Mój wypluł na hamowni 144KM/96Nm i vmax na 6. biegu ponad 280 jednak pode mna dociagam ledwo ledwo do 260. W zasadzie cala zabawa konczy sie okolo 240kmph kiedy kazdy dodatkowy kmph to dobra sekunda czekania. W moim przypadku winnym obarczam moje gabaryty (2m/120kg) oraz spore opory powietrza. Jeszcze do konca 4. biegu jest w miare poprawnie, w sensie do 224kmph idzie bardzo zwinnie. Odcinki na 5. ani 6. jeszcze nie uswiadczylem, zazwyczaj brakuje juz toru ;)
Tak jak ktos juz tutaj na forum pisal, FZ1 ma pozbawiony wigoru silnik z R1 (zmienione ECU, walki) i opasla sylwetka wiec przy wscieklych 600 (R6, GSXR) mozna miec co robic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 09:54:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-17 18:10:03
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Mam dokładnie taki sam przypadek jak Ty, tylko, że ja ważę 90kg.
Identyczne zachowanie, to świadczy, że mamy ten sam problem, tę samą blokadę, ale jak to zdjąć?

To niemożliwe, żeby ten silnik był taki słaby, bo na FZ6 jechałem o wiele szybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 10:13:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
We włochach raczej nie blokowali, a 110kW wskazuje na wersję open.
Nie chcę wyjść na histeryka, bo pisałem już o tym w innym poście, ale może ma to związek z wytartymi wałkami rozrządu. Może to mieć wpływ na moc przy wysokich obrotach.
Ja w swoim z 2007 mam wałek ssący grubo poza limitem, na każdej krzywce, chyba że serwisówka jest zawiera błędne dane.

edit: jest jeszcze inna możliwość, zdarzają się sztuki z Włoch które były przez Włocha ściągnięte ze Szwajcarii a tam były blokady


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 10:50:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-17 18:10:03
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Wykluczam zużycie silnika, bo motocykl jest piękny, czyściutki i silniczek pięknie pracuje. Na wyświetlaczu 20k km i chyba tyle jest.
Poza tym motocykl pięknie się wkręca i do 4tego biegu rwie jak szalony, a na jedynce podnosi na koło, czuć też, że od 8 tys obrotów ma jakby dodatkowego kopa.
Objeżdża gsxra (160koni) do 230km/h, a później moje moto przestaje przyspieszać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 11:10:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
No mój też zapitala, co prawda powyżej 200 nie latałem więc nie wiem jak z tym po 230 się dzieje.
A jednak wałki wytarte :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 11:24:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
@tuzmen: przebieg krzywej mocy jest poprawny, od 10krpm do odcinki nie ma problemu, ale na pierwszych 4. biegach. pozniej jest ewidentny mul. Zgodze sie natomiast z tym ze czesc motocykli przejezdza przez Wlochy i niby jest w pelnej wersji mocowej a jednak tak nie jest.

@cichy10001: tez wykluczam aspekt zuzycia silnika, u mnie jak robie lyche okolo 7500rpm tez zaczyna leciec do odcinki az do 4. biegu. Co prawda na hamowni roll-on z 6. biegu skonczyl sie odcinka przy 286-7kmph niestety te predkosci nie sa osiagalne w rzeczywistosci. Na 5. i 6. mam wrazenie jakby silnik krecil sie "bezmocnymi" obrotami. Czytalem ze w R1 od 2004 tez wystepowaly jakies blokady z moca na biegach 1-3. Takze ciekawe jak to jest u nas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 11:33:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
t1studiospl
Hej, a jak wygląda twój wykres z hamowni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 11:52:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Tak to wyglądało w czerwcu ;)


Załączniki:
fz1s.jpg [144.66 KiB]
Pobrane 563 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-29 12:11:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
t1studiospl

Jaaa jest moc!! :)
Myślałem że więcej jest strat na kole

edit: teraz zauważyłem że to mierzone na wale, swoją drogą nie wiem jak ten pomiar działa skoro maszyna napędzana jest kołem właśnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org