Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-13 22:24:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-01 22:28:51
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer 2007
Witam Kolegów

Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami pojawiają się nowe spostrzeżenia. Mam następujące wrażenie. Jak jadę ze stałą prędkością (nie ma wielkiego znaczenia jaką. Najlepiej odczuwalne przy niższych prędkościach 60-70-80km/h) mam odczucie, że motocykl delikatnie poszarpuje. W pierwszym momencie myślałem, że mam źle wyregulowane zawieszenie i że te delikatne poszarpywania pochodzą od przedniego koła. Jednak po przejechaniu kolejnych kilometrów utwierdzam się, że powód jest najprawdopodobniej w silniku lub w układzie napędowym. Postawiłem motocykl na centralnym podnóżku, zakręciłem tylnym kołem i kręci się równomiernie. Czy ktoś wie co może być przyczyną takich objawów? Objawy opisane wyżej zanikają podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Silnik oddaje moc równomiernie.
Dodam jeszcze kolejne spostrzeżenie, niezwiązane z powyższym. Motocykl po uruchomieniu ma prędkość obrotową silnika ok 1000 obr. (dziwnie mało) po paru minutach jak się rozgrzeje obroty na biegu jałowym wzrastają do ok 1200 obr/min i na tym poziomie się utrzymują (delikatnie falując). Dziwne zazwyczaj na starcie obroty są wyższe a potem maleją. W praktyce, przekłada się to na to, że przy zimnym silniku jedynka wskakuje ciszej niż przy ciepłym (potrafi lekko zazgrzytać). Silnik ma przebieg 18 000km. Czy ma ktoś podobne objawy?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 22:24:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-13 23:08:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Co do szarpania, jakie są prędkości obrotowe silnika przy podanych prędkościach jazdy? Jeżeli jest to 4.-5.-6. bieg to być może trafiasz w obroty kiedy załącza się logika EXUPa (3-4k rpm). Jeżeli jest źle wyregulowany może powodować takie zachowanie. Masz oryginalny wydech? Sprawdź też cewkofajki i pompę paliwa. W pierwszych seriach FZ1 bywało tak, że przy minimalnym otwarciu manetki/przepustnicy ECU dostawał sygnał zamknięcia przepustnicy (niskie wartości dla TPS) stąd powodował odcięcie dopływu paliwa do wtryskiwaczy (następowało opróżnienie komór). Klasycznie, w pierwszych rocznikach FZ1 możesz to łatwo przetestować w czasie jazdy, na zapiętym biegu (np 3.), przy około 4-5k rpm na chwilę zamknij i ponownie otwórz przepustnicę - jeżeli będzie szarpnięcie to znaczy że następuje odcięcie paliwa do wtryskiwaczy i później przy otwarciu przepustnicy jest zwłoka w napełnieniu wtryskiwacza - stąd to szarpnięcie. Być może przy takim cruisingu na wysokich biegach i niskich prędkościach zachodzi to zjawisko.
Prędkość biegu jałowego na zimnym uruchomieniu zależy od temperatury otoczenia (a ściślej temperatury powietrza w airboxie) oraz od kondycji takiego ustrojstwa jak thermowax. Musisz sprawdzić czy działa poprawnie (rozszerza się wysuwając ośkę do mechanicznej zmiany położenia przepustnic, znajduje się w okolicach 2.-3. cylindra).
To tyle ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-18 22:25:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-01 22:28:51
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer 2007
Cześć.

Wydaje mi się, że to delikatne poszarpywanie nie jest wprost związane z prędkością obrotową silnika. Testowałem moto przy spokojnej jeździe obr 4-6000 obr/min i efekt występował (występuje to na każdym biegu od 2,3,4) Przy wyższych prędkościach i biegach jest na tyle dużo innych dźwięków i drgań, że to poszarpywanie jest trudniejsze do wyczucie, ale domyślam się, że pewnie też występuje. Wydech mam oryginalny. W piątek byłem u mechanika. Stwierdził jedynie niewielki luz na łożysku główki ramy. Luz wykasował, ale poszarpywania/ podskakiwania kierownicy zostały. Testowałem w niedzielę różne ustawienia w przednim zawieszeniu, ale nie było poprawy. Zastanawiam się czy nie zdemontować przedniego koła i nie sprawdzić wyważenia.
Co do wolnych obrotów, to próbowałem regulować tym pokrętłem z lewej strony silnika, ale chyba mam tam coś uszkodzone, bo zakres regulacji wynosi może ze 300obr/min (900-1200).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-19 16:20:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
A może masz nierównomiernie rozciągnięty łańcuch? A co do obrotów to w gaźnikowcach (nie wiem jak jest w przypadku wtrysku ponieważ mam FZS 1000) zawszę na zimnym ma te 200obr mniej, dopiero po rozgrzaniu osiąga odpowiednie dla siebie obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-22 22:36:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-05 12:07:24
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
Ja zrobilem synchronizacje wtryskow koszt 100zl. jest ok. Przedtem nie dalo sie jechac stalą prędkoscią na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org