Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-02-24 12:15:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 678
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
misiakw napisał(a):
przed odkręceniem JAKIEJKOLWIEK śruby która jest zjechana walisz WD40 w śrubę i dajesz mu szansę spenetrować. zawsze łatwiej sie za to zabrać. Swoją drogą kiedyś od konserwatora zabytkowych organów kościelnych słyszałem, że oni stosują śruby na płaski śrubokręt w każdym przypadku własnie dla tego, że jak masz zjechana śrubę, to walisz wd40, pilnikiem poszerzasz szczelinę i wykręcasz grubszym śrubokrętem, stąd moje rozwiązania "na pilnik". gość odkręca tak stare śruby że wie co robi


Tutaj dochodzi jeszcze duża temperatura, wilgoć i korozja. Jedynym ratunkiem dla tej śruby jest prewencyjne zasmarowanie gwintu smarem miedziowym, ale teraz to już po zabawie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-02-24 12:15:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-02-25 20:45:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1253
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
WD 40 na kilka godz, później wsadzić klucz i puknac kilka razy młotkiem aby ruszyć śrubę. Zawsze tak robię kiedy coś stawia opór

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-30 01:43:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-30 01:33:35
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Jak sprawdzić czy prawidłowo działa Exup w FZ1 ? Jak go prawidłowo wyregulować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Exup FZ1
PostNapisane: 2017-03-30 01:46:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-30 01:33:35
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Jak sprawdzić czy prawidłowo działa Exup w FZ1 ? Jak go prawidłowo wyregulować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup FZ1
PostNapisane: 2017-03-30 08:29:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
Przeczytaj :) temat już był na forum, ale link poniżej do tego z czego ja korzystałem:
http://fazer1000.yuku.com/topic/1524/EX ... aintenance
Lub wstukaj w wujka google: fzs 1000 exup valve

Dodatkowo wyposaż się w dobry odporny na wysokie temperatury smar miedziany, z byle motoryzacyjnego przepali się w sekundę, kupa smrodu efekt żaden, będzie piszczeć, ja zakupiłem smar to tłoczków hamulcowych - EBC. Miej na uwadze, że exup jest na kolektorze i te śrubki można urwać, lepiej zanim zaczniesz dzień wcześniej spryskać je środkiem penetrującym ułatwiającym odkręcanie (wiem z doświadczenia i 3 dni pracy, z czego jeden na przegwintowanie kolektora :)). Linek nie nadciągaj zbyt mocno, bo wyskoczy błąd, jak pamiętam 7000 obr/min, co oznacza, że exup nie chce współpracować i możesz spalić silniczek, linki regulujesz po prawej stronie moto pod bakiem. Warto też dołożyć - jak nie masz osłonę na exup - koszt w Yamaha to ok 130 zł, dostajesz cover i śruby mocujące.

Miłej zabawy.

M

-- 2017-03-30 08:33:26 --

cytuję wpis z forum:
z innego forum:
Na początku jest opis miejsca gdzie jest zawór i jak zdjąć pokrywkę. Domyślam się, że to wiesz...i kawałeczek dalej faktycznie piszą o 1,5 mm luzu. Ma być to luz bez nacisku, czy ciśnienia - słowo pressure rozumiem tutaj dwojako.

Dalej jest mowa o położeniu "widelca rolki" czyli tych dwóch widełek, które mają się pokrywać z dziurą - prawdopodobnie wiesz o czym mowa. Teraz jest o zapłonie. Jeśli widełki (ich wewnętrzna część) nie pokrywają się z dziurą, trzeba zapłon włączyć, a następnie wyłączyć. Na mój rozum nastąpi jakieś automatyczne ustawienie tej "rolki"...czyli tego całego ustrojstwa, które poruszane jest linkami. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu widełki powinny znaleźć się równo z dziurą - tak pisze facet.

Jeśli widełki nie pokrywają się z dziurą, należy poluzować linki i ręcznie ustawić "rolkę" tak, by wnętrze widełek znalazło się równo z dziurą. Należy powtórzyć procedurę z zapłonem WŁĄCZYĆ - WYŁĄCZYĆ, żeby sprawdzić, czy silniczek - servo jest dobrze wyzerowany. Jeśli jest wyzerowany (chodzi o pozycję) można następnie ustalić napięcie linek, by było te 1,5mm.

Żeby ustawić linki, trzeba "rolkę" unieruchomić wkładając coś we wcześniej wspomnianą dziurę. Autor strony proponuje klucz imbusowy 4mm (na zdjęciu trzecim od góry).

Po drugiej stronie motocykla pod bakiem, nad gaźnikami znajdują się dwa kable (linki) zaworu z regulacyjnymi "nakrętkami". Należy poluzować nakrętki i następnie naciągnąć linki tulejkami regulacyjnymi tak, by w ogóle nie miały luzu. Na zdjęciu poniżej pokazane są tulejki regulacyjne i te kontrujące nakrętki. Kręcać zgodnie ze wskazówkami zegara (pokazuje się więcej gwintu) zacieśniami linki, przeciwnie - luzujemy. Należy naprężyć linki aż do stanu "bezluzowego", a następnie obydwie linki poluzować o pół obrotu.

http://www.cartestso...tingnuts2tn.jpg

Facet pisze, że w jego motocyklu tulejka ze srebrnym gwintem odpowiadała górnej lince, a z czarnym dolnej - patrząc na "rolkę" przy zaworze EXUP. Moment odpowiedniego naprężenia linek jest dobrze wyczuwalny. Pomiędzy stanem mocnego naprężenia linek a niemożliwością dalszego przekręcenia tulejek regulacyjnych występuje bardzo mała różnica, dlatego (wg. faceta) jest to łatwo wyczuć. Poluzowanie o pół obrotu (wcześniej wspomniane) powinno dać wymagane 1,5mm luzu na linkach przy zaworze. Dla pewności luz należy sprawdzić. Jeśli jest ok, należy zablokować regulacyjne tulejki, tulejkami kontrującymi.

Następnie należy z powrotem założyć pokrywkę zaworu i dokręcić trzy śruby momentem 10Nm...lub jak autor strony do lekkiego oporu, na oko.

Przy odpalaniu motocykla kod "7000 obrotów" oznaczający kłopot z zaworem EXUP nie powinien się pojawić, a jeśli jednak będzie oznacza to najprawdopodobniej, że linki naciągnięte są zbyt mocno i silnik-servo nie daje rady ruszyć zaworu. Pomimo błędu można jeździć, gdyż elektronika odetnie zasilanie silniczka, co zapobiegnie jego spaleniu. Po poluzowaniu linek kod "7000 obrotów" nie powinien się już pojawiać.


Na dole strony jest jeszcze opis jak to zrobić z rozłożeniem zaworu na części składowe, ale chodziło zdaje się o samą regulację? Autor drugiej części oprócz regulacji zaleca również nasmarowanie elementów EXUPa ze względu na ciężkie warunki, w jakich pracuje zawór. Mam nadzieję, że moje "tłumaczenie" będzie pomocne. Powodzenia


U mnie nie ma osłony na kolektorze. Może ma ktos na sprzedaż, bo nie mogę znaleźć....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-30 14:12:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 204
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ten opis z linka dotyczy FZS 1000, a kolega pyta o FZ1, tam jest trochę inaczej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-30 17:48:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-30 01:33:35
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Dokładnie pytam o FZ1, tam exup z zewnatrz wygląda inaczej i inna regulacja pewnie...ma ktoś sprawny exup w FZ1 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-30 18:26:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
O śrubach pisałem na początku :) Linki ściągnęli, bo piszczało :) i gorzej było sprzedać, ja wyhandlowałem 700 zł mniej za tą awarię wartą 15 zł za smar i godzinę roboty (bo śrubek nie spryskałem i musiałem wiercić). Odnośnie śrubek to wiertło do stali, śrubka jest na tyle miękka, że łatwo się rozwierca, kolektor w tym miejscu na tyle twardy, że mniejszym wiertłem o rozmiar od śrubki poszło elegancko nie uszkadzając gwintów, warto punktakiem zrobić punk startowy dla wiertła. Na wszelki tylko wypadek przejechałem gwintownikiem na koniec - odwagi i spokoju, a pójdzie!

Ja kupowałbym linki, ktoś po coś wymyślił ten exup, no nie?

-- 2017-03-30 18:34:35 --

Odnośnie FZ1 exup, fakt wygląda inaczej ale działa tak samo...Koszty 130 linki, a 200 za zaworem, czy to aż tak drogo? skoro do fzs 1000 sam cover to 130 zł?

-- 2017-03-30 18:41:32 --

www.fazer-hispania.com/manuales/5d0-28197-e1.pdf

serwisówka jaką znalazłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-30 23:32:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-30 01:33:35
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Szkoda, że nikt nie wie jak sprawdzić poprawne działanie Exupa i prawidłowo go wyregulować...poczekam jeszcze trochę cierpliwie, potem to wytnę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-31 07:41:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 204
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
marco77 napisał(a):
Szkoda, że nikt nie wie jak sprawdzić poprawne działanie Exupa


-Bo prawie wszyscy wywalają go przy okazji zmiany tłumika :) Przerabiał to parę lat temu kolega, wymieniając tłumik wraz z rurą od ''portek'' w FZ1N pozbył się exsup'a zostawiając go u mechanika i to był błąd, motocykl wyraźnie stracił na przyśpieszeniu z małych obrotów, a w granicach 3,5 - 4,5 tys. występowała lekka ''dziura'' w mocy, chociaż później szedł jak dzik :) - na filtrze K&N i ''przelocie'' Leovince :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Exup fz1
PostNapisane: 2017-03-31 23:51:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-30 01:33:35
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
kamin napisał(a):
marco77 napisał(a):
Szkoda, że nikt nie wie jak sprawdzić poprawne działanie Exupa


-Bo prawie wszyscy wywalają go przy okazji zmiany tłumika :) Przerabiał to parę lat temu kolega, wymieniając tłumik wraz z rurą od ''portek'' w FZ1N pozbył się exsup'a zostawiając go u mechanika i to był błąd, motocykl wyraźnie stracił na przyśpieszeniu z małych obrotów, a w granicach 3,5 - 4,5 tys. występowała lekka ''dziura'' w mocy, chociaż później szedł jak dzik :) - na filtrze K&N i ''przelocie'' Leovince :)

Masz zupełną rację prawie każdy wycina Exup...mnie ciekawi jaka jest różnica...i dlatego chciałbym aby mi działał, potem może go wyrzucę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org