Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głowicy
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=20565
Strona 1 z 1

Autor:  dawid12345 [ 2016-10-12 21:12:39 ]
Tytuł:  potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głowicy

Witam
Jestem tu nowy, to mój pierwszy post.
Posiadam motocykl FZ1 z 2007 roku. Kupiłem go jakieś 4 miesiące temu ze świadomością potrzeby regulacji zaworów miał wtedy przejechane 44 tys potwierdzone książką serwisową i fakturami. Przy 48 tys zaprowadziłem moto na regulacje zaworów do autoryzowanego serwisu Yamahy.
Na fakturze napisali mi ze wymienili 2 zawory, uszczelke pokrywy zaworów i swiece. Synchronizowali też przepustnice i wymienili płyn chłodniczy ponieważ musieli się gdzieś tam dostać. Wszystko było w porządku do czasu kiedy nie dolałem jakiegoś starego płynu chłodniczego bo wydawało mi się że w zbiorniczku wyrównawczym było go mało. I się zaczęło. Przy 140 km trasie moto bardzo mi się grzał a wcale nie było tak ciepło ok 15 stopni na dworze. Pomyślałem ze płyn chłodniczy który dolałem był stary i zważył się. Prawie odrazu kupiłem 5l borygo i 5l wody demineralizowanej. Płyn który był w moim moto był mętny jak cholera, dość gęsty, w ogóle nie przypominał swieżego a do tego na jego powierzchni unosił się nalot benzyny kolorowa tęcza czy coś takiego. Przelałem chłodnice 3 razy wodą. Dopiero przy trzecim przelewaniu wyleciał cały syf. Oczywiście zalałem nowym płynem.
Teraz moje pytania drodzy eksperci;
- Co się właściwie mogło stac
- Czy przez własną głupote z dolewaniem starego płynu chłodniczego mogłem zważyć cały płyn
- Czy serwis mógł popełnić jakiś błąd z uszczelka i dlatego była benzyna w płynie
- Czy zdejmowali głowice żeby wyregulować zawory
- Czy może byc to wina uszczelki pod głowicą której serwis np nie wymienił
Dodam ze troche pieni mi się olej w okienku ale czytałem ze to nic groźnego.
Czekam na experta który był by mi zdolny podpowiedzieć. Mechanik ze mnie kiepski umiem tylko wymienić płyny i klocki w motocyklu. Masła w oleju nie ma. Węzy nie sprawdzałem czy są sztywne.
Dziekuje z góry

Autor:  Wojt@s [ 2016-10-12 21:18:56 ]
Tytuł:  Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow

- regulacja zaworów - nie ma potrzeby zdejmowania głowicy , regulacja jest płytkowa jak w japońskich autach , wystarczy zdjąć pokrywę od zaworów / wyjąć napinacz/ i odkręcić małe okno na dole ( celem dojścia do znaków )
- grzeje się to jaka temperatura? bo Yamaha FZ1 śr 70-85 po trasie to norma
- spuść to Borygo i zakup: http://allegro.pl/castrol-radicool-prem ... 33618.html
3 butelki ci wystarczą.

Od tego trzeba zacząć, Borygo, Petrygo itp nie nadają się do moto, ostatecznie Prestone.... Historia grzania się na Boryga nie jest pierwszą i ostatnią.

Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie

Autor:  tuzmen [ 2016-10-12 21:26:13 ]
Tytuł:  Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow

Nikt by ci nie wymienil zaworow bez twojej wiedzy, jeden zawor to jakies 500zl
Pewnie chodzi o regulacje.
Napisz co to znaczy sie grzal, ile stopni

Autor:  dawid12345 [ 2016-10-12 21:30:56 ]
Tytuł:  Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow

napisane 2 zawory po 35 zł. zawsze miałem 72-78 stopni w trakcie tego tripa 82 do 108 dodam ze jechałem trochę wolniej niż zawsze bo z 250 cc. ale to i tak za duzo jak dla nie

-- 2016-10-12 21:33:01 --

Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie
tu mnie zaskoczyłeś. A czemu miałem benzyne w tej mazi zwanej płynem chlodniczym

Autor:  tuzmen [ 2016-10-12 22:50:52 ]
Tytuł:  Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow

dawid12345 napisał(a):
napisane 2 zawory po 35 zł. zawsze miałem 72-78 stopni w trakcie tego tripa 82 do 108 dodam ze jechałem trochę wolniej niż zawsze bo z 250 cc. ale to i tak za duzo jak dla nie

-- 2016-10-12 21:33:01 --

Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie
tu mnie zaskoczyłeś. A czemu miałem benzyne w tej mazi zwanej płynem chlodniczym


To pewnie skrót myślowy - 2 zawory regulacja.

Przy jeździe poniżej 60km/h moto się zagrzeje do nawet 100st. Taki urok silnika R1 w motocyklu który udaje być uniwersalny

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/