Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głowicy https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=20565 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dawid12345 [ 2016-10-12 21:12:39 ] |
Tytuł: | potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głowicy |
Witam Jestem tu nowy, to mój pierwszy post. Posiadam motocykl FZ1 z 2007 roku. Kupiłem go jakieś 4 miesiące temu ze świadomością potrzeby regulacji zaworów miał wtedy przejechane 44 tys potwierdzone książką serwisową i fakturami. Przy 48 tys zaprowadziłem moto na regulacje zaworów do autoryzowanego serwisu Yamahy. Na fakturze napisali mi ze wymienili 2 zawory, uszczelke pokrywy zaworów i swiece. Synchronizowali też przepustnice i wymienili płyn chłodniczy ponieważ musieli się gdzieś tam dostać. Wszystko było w porządku do czasu kiedy nie dolałem jakiegoś starego płynu chłodniczego bo wydawało mi się że w zbiorniczku wyrównawczym było go mało. I się zaczęło. Przy 140 km trasie moto bardzo mi się grzał a wcale nie było tak ciepło ok 15 stopni na dworze. Pomyślałem ze płyn chłodniczy który dolałem był stary i zważył się. Prawie odrazu kupiłem 5l borygo i 5l wody demineralizowanej. Płyn który był w moim moto był mętny jak cholera, dość gęsty, w ogóle nie przypominał swieżego a do tego na jego powierzchni unosił się nalot benzyny kolorowa tęcza czy coś takiego. Przelałem chłodnice 3 razy wodą. Dopiero przy trzecim przelewaniu wyleciał cały syf. Oczywiście zalałem nowym płynem. Teraz moje pytania drodzy eksperci; - Co się właściwie mogło stac - Czy przez własną głupote z dolewaniem starego płynu chłodniczego mogłem zważyć cały płyn - Czy serwis mógł popełnić jakiś błąd z uszczelka i dlatego była benzyna w płynie - Czy zdejmowali głowice żeby wyregulować zawory - Czy może byc to wina uszczelki pod głowicą której serwis np nie wymienił Dodam ze troche pieni mi się olej w okienku ale czytałem ze to nic groźnego. Czekam na experta który był by mi zdolny podpowiedzieć. Mechanik ze mnie kiepski umiem tylko wymienić płyny i klocki w motocyklu. Masła w oleju nie ma. Węzy nie sprawdzałem czy są sztywne. Dziekuje z góry |
Autor: | Wojt@s [ 2016-10-12 21:18:56 ] |
Tytuł: | Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow |
- regulacja zaworów - nie ma potrzeby zdejmowania głowicy , regulacja jest płytkowa jak w japońskich autach , wystarczy zdjąć pokrywę od zaworów / wyjąć napinacz/ i odkręcić małe okno na dole ( celem dojścia do znaków ) - grzeje się to jaka temperatura? bo Yamaha FZ1 śr 70-85 po trasie to norma - spuść to Borygo i zakup: http://allegro.pl/castrol-radicool-prem ... 33618.html 3 butelki ci wystarczą. Od tego trzeba zacząć, Borygo, Petrygo itp nie nadają się do moto, ostatecznie Prestone.... Historia grzania się na Boryga nie jest pierwszą i ostatnią. Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie |
Autor: | tuzmen [ 2016-10-12 21:26:13 ] |
Tytuł: | Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow |
Nikt by ci nie wymienil zaworow bez twojej wiedzy, jeden zawor to jakies 500zl Pewnie chodzi o regulacje. Napisz co to znaczy sie grzal, ile stopni |
Autor: | dawid12345 [ 2016-10-12 21:30:56 ] |
Tytuł: | Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow |
napisane 2 zawory po 35 zł. zawsze miałem 72-78 stopni w trakcie tego tripa 82 do 108 dodam ze jechałem trochę wolniej niż zawsze bo z 250 cc. ale to i tak za duzo jak dla nie -- 2016-10-12 21:33:01 -- Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie tu mnie zaskoczyłeś. A czemu miałem benzyne w tej mazi zwanej płynem chlodniczym |
Autor: | tuzmen [ 2016-10-12 22:50:52 ] |
Tytuł: | Re: potrzebna pomoc w diagnozie zle założonej uszczelki głow |
dawid12345 napisał(a): napisane 2 zawory po 35 zł. zawsze miałem 72-78 stopni w trakcie tego tripa 82 do 108 dodam ze jechałem trochę wolniej niż zawsze bo z 250 cc. ale to i tak za duzo jak dla nie -- 2016-10-12 21:33:01 -- Chyba że płyn chłodniczy był zalany specyfikiem do uszczelniania przecieków :lol: wymiana płynu = wypłukanie układu i jego rozszczelnienie tu mnie zaskoczyłeś. A czemu miałem benzyne w tej mazi zwanej płynem chlodniczym To pewnie skrót myślowy - 2 zawory regulacja. Przy jeździe poniżej 60km/h moto się zagrzeje do nawet 100st. Taki urok silnika R1 w motocyklu który udaje być uniwersalny |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |