Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-01-04 18:42:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 135
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
GG: 4001806
Skype: maciej_pk
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Witam!
Jak wygląda od początku do końca wymiana seryjnego tłumika na akcesoryjny. Pewnie nie wystarczy odkręcić stary i wsadzić nowy. Czy trzeba grzebać w "sterowaniu/oprogramowaniu" silnika? Znalazłem tłumik na sprzedaż ( https://www.olx.pl/oferta/tlumik-akrapo ... 698f578141 ) i zastanawiam się czy jestem w stanie sam ogarnąć temat. Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-04 18:42:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-01-04 21:10:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-29 09:39:49
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Zasadniczo każdy motocykl po dołożeniu przelotu powinno się stroić. Najszybciej dokładając PC. Ten wydech to mie jest chińczyk jakiś? Są do tego jakieś certyfikaty albo faktura zakupu?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-05 10:46:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-08-18 22:55:42
Posty: 33
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Mam do sprzedania Rapid Bike 3 do FZ1. Jak założysz przelot to warto go podłączyć i zestroić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-12 12:26:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-11-08 16:21:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Od poczatku do konca dla FZ1 > 2006 (czy to N czy to fazer):

1) Sciagasz siedzenia
2) Odkrecasz pokrywke zaworu EXUP na tlumiku
3) Odpinasz linki od motylka
4) Odkrecasz serwo EXUP zeby miec lepszy dostep do niego (jest przy baku - ida dwie linki od niego)
5) Odpinasz linki od strony serwoi wywalasz je gleboko do szuflady
6) Jak masz EXUP killer to wywalasz serwo i dajesz EXUP killer we wtyczke, jak nie ... dokrecasz serwo bez linek i tak zostawiasz
7) Odkrecasz srube z opaski przy kolektorze wydechowym
8) Odkrecasz srube na secie od stopki
9) Ciagniesz za tlumik zeby wyszedl sobie z opaski - mozesz tez lekko opukac okolice laczenia mlotkiem
10) Tlumik masz w rekach - do szuflady
11) Zakladasz nowy tlumik przelotowy na miejsce starego
12) Dokrecasz opaske - yamaha mowi ze momentem 20Nm
13) Dokrecasz srube do setu stopki - tutaj moment bodajze 40Nm - ja dokrecilem na oko (na fabrycznej srubie tyle jest)
14) Odlaczasz akumulator, zwierasz plus i minus i wciskasz hamulec na jakies 1-2m
15) Podlaczasz akumulator i odpalasz motocykl - ma chodzic na wolnych obrotach az sie wlacza wentylatory (magia pt. kalibracja sensorow- nie wiem cy to z ECU fz1 dziala, ale na pewno nie zaszkodzi)
16) Zakladasz siedzenia - gotowe

Uwagi:
1) PowerCommander jest nie potrzebny w FZ1 jezeli dokonujesz tylko wymiany tlumika, jest to zbyt mala ingerencja w uklad (mowie o FZ1 >2006 na wtryskach) zeby diametralnie zmienily sie odczyty na lambdzie i zeby dawka paliwa sie nie zgadzala, m.in jest tak dlatego ze EXUP w FZ1 > 2006 jest praktycznie tylko dla ozdoby (no dobra - nie tylko - wycisza tlumik przy niskich obrotach zeby spelnic normy halasu).
2) Nowy tlumik bedzie ci glosno strzelal przy schodzeniu z obrotow , co moze wydawac sie nienormalne i moze denerwowac (oryginal ma specjalna budowe zeby tego nie bylo az tak slychac - tez strzela, tylko nie zwracasz na to uwagi) - zeby nie strzelal trzeba zdemontowac zawor AIS i zaslepic kilka wezykow od jego podcisnienia (slychac po prostu dopalanie paliwa w kolektorzze), ale taka przerobka (moim zdaniem) prawdopodobnie wykonczy z czasem katalizator - wiec albo sie przyzwyczaic albo usunac AIS na wlasna odpowiedzialnosc albo jezeli mieszkasz w kraju gdzie nie ma ekoterroryzmu (poza UE ) wydlubac mozna katalizator przy okazji.
3) Jezeli masz Fazer'a czyli masz stopke centralna bedziesz musial pokombinowac, gdyz oryginalna rura D-CAT ma taka blaszke zeby sie na niej stopka centralna opierala, czesto d-caty od tlumikow przelotowych tej blachy nie posiadaja (czesto nie znaczy zawsze - np. dcaty od tlumikow MIVV posiadaja) i ... trzeba sobie cos dospawac.

Za ta cene co masz na tym OLX to lepiej kupic nowego Mivv Suono (szczegolnie ze dcat ma taki jak trzeba). 9 na 10 Akrapow czy Yoshi na wszelkich portalach to podrobki warte 20$ z aliexpress (chinole tluka tlumiki wlacznie z kopia logo akrapa !)

Edit: Tutaj masz link na stronie akrapovic dokladnie ze zdjeciami wszystkiego
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/I ... b10c23.pdf

(Jak widzisz blaszka od dcat jest zastapiona poprzez mala blaszke przykrecona do setu stopki - ostatnie fotki)

Edit: poprawilem kolejnosc - nie mozna sciagnac linek zaczynajac od gory w sumie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-12 15:11:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 135
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
GG: 4001806
Skype: maciej_pk
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Dziękuję Ci bardzo..... nie mam więcej pytań :D
Do wiosny jeszcze trochę czasu, będę nad tym myślał.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-12 22:39:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-08-18 22:55:42
Posty: 33
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
screemer,
jeżeli uważasz, że wymiana tłumika na sportowy (przelotowy) to "mała ingerencja w układ" wydechowy i że Exup jest tylko dla ozdoby lub wyciszenia... to ja też dziękuję za takie porady, nie skorzystam :)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 16:57:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-11-08 16:21:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Kamilek,

Calkowity brak argumentow twojej wypowiedzi mnie nie przekonuje do zmiany toku mojego myslenia. Prosze wiec o argumenty podparte jakimis sprawdzonymi dowodami i toeriami, ze tak nie jest jak napisalem (I nie bo "ktos tam gdzies na necie napisal", bo to dla mnie zaden argument). Jako, ze uwazam iz jednak w obu przypadkach mam racje, gdyz i praktyka i teoria na to nijako wskazuja, to - proponuje przestudiowac zasade dzialania silnika benzynowego czterosuwowego z wtryskiem elektronicznym. Zebys nie musial dlugo szukac to ci to po krotce opisze jak dziala taki silnik (mam nadzieje ze bedzie ci sie chcialo czytac i nie pisze tego referatu na darmo):

Silnik czterosuwowy ma 4 cykle pracy:
1. Zasysanie mieszanki powietrznopaliwowej do cylindra - otwiera sie zawor dolotowy, tlok idzie w dol cylindra zasysajac mieszanke paliwa z powietrzem z kolektora
2. Kompresja - zawor sie zamyka a tlok idzie w gore i spreza to co zassal - gdy dobije do odpowiedniej pozycji (tzw kat wyprzedzenia zaplonu) nastepuje wyladowanie miedzy elektrodami swiecy i wybuch
3. Praca - wybuch sprawia ze tlok idzie w dol cylindra - w ten sposob poprzez korbowod przenoszona jest sila na wal korbowy ktory jest wprawiany w ruch obrotowy
4. Wydech - gdy nastapi rozprezenie zawor wylotowy jest otwierany i tlok idzie w gore (w przypdaku jednego cylindra pod wplywem bezwladnosci - przy wiekszej liczbie cylindrow de facto poprzez wal korbowy pcha go w gore jakis inny cylinder) co wypycha gazy poza silnik. Gdy tlok osiaga TDC zawor sie zamyka i tak w kolko.

Z punktu widzenia teorii ... w silniku czterosuwowym ukladu wydechowego ... do prawidlowej pracy silnika nie musimy miec wcale - czyli mozemy odpalic silnik nawet z odkreconym kolektorem.

Z punktu widzenia praktyki ... nie do konca , bo silnik jakos przeciez musi byc sterowany ... tj trzeba w odpowiednim momencie zapalic swiece to raz, no i dodatkowo trzeba tak wymieszac zassane powietrze z paliwem aby uzyskac "mniej wiecej" mieszanke stechiometryczna - czyli taka gdzie proporcje umozliwia wypalenie calego paliwa w cylindrze. Taka mieszanka dla etyliny to proporcje 1:14.7 i przy tych proporcjach gazy wylotowe beda zawieraly najmniej szkodliwych substancji itp. W klasycznych silnikach uzyskiwalo sie to sterowanie przy pomocy dwoch elementow - mechanicznego aparatu zaplonowego napedzanego z walu, ktory odpalal swiece w odpowiedniej pozycji tloka (dobranej tak aby nie wystepowalo spalanie stukowe) i gaznika, ktory to, przy pomocy fizyki i mechaniki gazow/plynow przygotowywal nam mieszanke otwierajac badz zamykajac swiatlo dyszy paliwa uzywajac podcisnienia wytworzonego w cyklu ssania tloka . Dzialalo to prosto i skutecznie i wielu motocyklach dziala do dzisiaj (a wlasciwie do 13 dni temu - bo od 2017r nie mozna juz rejestrowac takich nowych motocykli w eurokolchozie).
Taki uklad jednakze (wedlug ekologow) ma wady - tak na prawde jest to uklad ignorujacy mase roznych malutkich parametrow jak cisnienie powietrza jego temperature, temperature silnika itp ... a wszelkie te elementy maja jakis tam wplyw na spalanie (dlatego w gaznikowcach mamy tzw. ssanie pozwalajace zmienic sklad mieszanki "recznie" na czas dopoki silnik nie uzyska temp. roboczej, inaczej bedzie zbyt uboga i silnik moze nie odpalic).

Jak to wyglada w FZ1 ... w teorii tak samo, w praktyce wystepuje magiczna kostka o nazwie ECU (electronic control unit), ktory zamiast wykorzystywac fizyke bezposrednio jest malym komputerem badajacym warunki pracy przy pomocy czujnikow i sterujacym zaplonem (uzywajac zaplonu elektronicznego) i mieszanka (poprzez czas otwarcia wtryskiwaczy).
Nasze silniki (FZ1 2006+) sterowane sa z przy pomocy kilku czujnikow (wiadomosci te sa dostepne w rozdziale 1-3 ksiazki serwisowej tak gwoli scislosci).:
1) polozenia walu i identyfikacji cylindra (CPS, CIS) - wykorzystywane jest do sprawdzenia kiedy tlok jest w TDC na ktorym cylindrze, i kiedy nalezy odpalic iskre - czyli zastapic przerwyacz aparatu zaplonowego poprzez ECU (przy okazji ECU wie jakie sa obroty - bo wie "ile iskier" idzie aktualnie na swiece w danym czasie)
2) polozenia przepustnicy (TPS) - czujnik sprawdzajacy gdzie znajduja sie motylki czyli ile powietrza staramy sie dostarczyc do silnika (a tak na prawde jak bardzo go dlawimy zeby za szybko nie jechal :P – tak dziala „dodawanie gazu”)

Teoretycznie przy pomocy tych dwoch czujnikow (znajac obroty, polozenie przepustnicy ) moznaby juz dobrac ilosc paliwa potrzebna na prawidlowa prace silnika podobnie jak robi to gaznik, ale byloby to malo ekologiczne i malo ekonomiczne wiec mamy jeszcze dodatkowo mase czujnikow ktore maja polepszyc te parametry i dobrac dawke jeszcze lepiej - czyli:

3) cisnienia w kolektorze dolotowym (IAP) - pozwala oszacowac ile jest powietrza w kolektorze w danym momencie i udoskonalic dawke
4) temperatury cieczy chlodzacej silnika (CTS) - potrzebny jest do symulacji "ssania" - czyli dolozenia troche paliwa gdy silnik jest zimny, zalaczenia wentylatorow gdy jest za goracy itp.
5) temperatury powietrza w kolektorze (IAT) - to taki czujnik na puszce od filtra powietrza - pozwala delikatnie zmienic dawki paliwa zaleznie od tego jak cieple jest powietrze w kolektorze (bo powietrze zimne a powietrze cieple maja inna mase w tej samej objetosci – to wiemy z jakos z 6 klasy podstawowki )
6) cisnienia atmosferycznego (APS) - dodaje kolejna poprawke dawki ze wzgledu na cisnienie powietrza w srodowisku (rozrzedzenie itp ... w starszych motorach teoretycznie jak wjechalo sie w gory trzeba bylo dysze regulowac)
7) polozenia przepustnic dodatkowych (tzw. drugi TPS) - calkowicie niepotrzebny do niczego - przepustnice maja regulowac liniowosc oddawania mocy i sa sterowane przez ECU (czyli mamy 2 komplety przepustnic - jedne sa sterowane nasza reka, drugie ecu przymyka nam jak dochodzi do wniosku ze wie lepiej niz kierowca) - nie rozumiem sam zasadnosci dzialania tego systemu - moze ktos to rozumie lepiej - chetnie sie tego dowiem
8) i NAJWAZNIEJSZE w naszych dywagacjach - SONDA LAMBDA - czyli czujnik zawartosci powietrza w spalinach znajdujacy sie na KOLEKTORZE WYDECHOWYM - jego zadanie to sprawdzanie czy motocykl dziala prawiodlowo, czyli czy mieszanka wyliczona z wszelkich poprzednich czujnikow jest „prawie” stechiometryczna, jezeli nie ... mamy skutek ... zapalenie check engine na zegarach - tyle robi sonda ... end of story ... ECU czasem tez moze wziac sobie jej wskazania i troche przesunac sobie mapy wtryskow gdy odczyt odchodzi LEKKO od normy, ale w FZ1 takie cos nie czesto sie zdarza, w dodatku jezeli odczyt jest bardzo rozny od normy to ECU po prostu go olewa bo stwierdza ze sonda poszla sie walic.
9) Inne czujniki nie majace wplywu na prace silnika jak np. czujnik przechylu motocykla (odcina zaplon w momencie wywrotki) czy czujnik predkosci (zeby wyswietlic na zegarach), czujnik cisnienia oleju itp – nazwijmy to „czujniki bezpieczenstwa”.
Ok – jak dziala czujnik o nazwie sonda lambda ... mierzy tzw lambde - czyli odchyl skladu mieszanki od stechiometrycznej (wartosc napiecia na czujniku wynosi dokladnie 1V przy spalaniu stechiometrycznym i jak kiedys pojedziecie na przeglad mozecie zobaczyc na wydruku ze norma to jakos 0.90-1.1) i glownie sprawdza czy nic zlego nie dzieje sie z silnikiem, i czy sklad mieszanki jest prawidlowy (stechiometryczny).
To teraz MERITUM – dlaczego tlumik przelotowy praktycznie nie wplywa na prace w FZ1 – dlatego ze jedyne co moze sie zmienic to odczyt z sondy moze byc lekko inny – co moze zmylic nasze ECU i wylapie zle napiecie na sondzie jako uszkodzenie co moze wywalic Check Engine na zegarach, jednakze silnik bedzie normalnie pracowal – tylko lampka sie zaswieci.. ale w praktyce mam przetestowane ze zmiana taka jest za mala zeby ECU wylapalo to jako uszkodzenie !!! . Oczywiscie moze lekko spasc moc o te 2-3 kucyki, bo jednak adaptacja po odczycie sondy lekko zmieni dawki paliwa... i tyle – nic innego sie nie zdarzy. Robilem testy - mam na ten moment tlumik ORI, Mivv GT i HuricPro2 (gdzie ten ostatni to nie nazwalbym tlumikiem – to jest po prostu kawalek pustej rury). We wszystkich trzech przypadkach, a nawet przy odpaleniu bez tlumika wcale check engine sie nie zaswieca w FZ1, czyli sonda daje sobie rade i silnik chodzi tak samo. A nawet jakby nie dawala, to mozna sie jej latwo pozbyc (2 rezystory we wtyczke) i ECU bedzie chodzilo na samej mapie bez sondy... tez przetestowane. (taki rezystor daje 1V na stale – wiec silnik jest przekonany ze mieszanka jest ok)
Co do zaworu EXUP to rzeczywiscie w zalozeniu mial on wplywac na oddawanie mocy poprzez przydlawianie ukladu wydechowego przy niskich obrotach tak aby spaliny wracaly w strone silnika itp. Taka jest teoria Yamahy – I tak jest to np w starym Fazerze do 2005r , czy w R1 gdzie motylek otwiera sie proporcjonalnie do obrotow silnika. Jednakze w FZ1 zawor ten zostal zamontowany calkowicie na sile – w praktyce 95% czasu zawor jest w pelni otwarty, a jedynie przymyka sie na obrotach przy ktorych uklad wpada w rezonans spowodowany ksztaltem tlumika. To takze sprawdzilem organoleptycznie przy pomocy GoPro przyczepionego do wachacza ... i tak jest – i tak to ma dzialac, w innych motocyklach otwarcie jest zalezne od obrotow bezposrednio i ma to na celu przyspieszenie „wchodzenia na obroty”, w FZ1 exup jest otwarty prawie zawsze i nie zalezy od obrotow tak jak w innych modelach .. taka jest teoria jak i praktyka ... w przypadku tlumika akcesoryjnego EXUP taki jak montowany w FZ1 po 2006r nie ma jakiegokolwiek sensu. Yamaha po prostu wykorzystala EXUP inaczej w FZ1 po 2006r bo ... do redukcji rezonansu dzwiekowego ukladu, bo ten kosmiczny nasz tlumik na konkretnych obrotach zaczynal wibrowac i wydawac wiecej niz 95db, co mogloby doprowadzic do niedopuszczenia takiego pojazdu do ruchu na drogach publicznych.
Co do samego PowerCommander III czy V ... montaz ma sens jezeli chcemy zniwelowac ta strate kilku kucykow ktore uciekly nam po zalozeniu przelotu (przy okazji montaz PC WYMAGA wywalenia sondy lambda !!! – teraz pewnie wiesz juz dlaczego – bo ECU by walnelo Check Engine, gdyz stosunek niespalonego powietrza bylby inny niz spodziewany i nie miesci sie odczyt w granicach 0.95-1.05V, dodatkowo ECU zaczalby zmieniac sobie lekko mape zeby zniwelowac to co PowerCommander dodal po swojemu  - kolejna tajemnica rozwiazana ) a przy okazji lepiej zestroic silnik – czyli tak zmienic mape zeby wyciagnac te dodatkowe kucyki ktore fabryka zostawila sobie na wszelki wypadek kosztem ... zabranego dowodu rej. za ingerencje w uklad emisji spalin. Sens zakupu pojawia sie dopiero gdy dokonamy jakis wielu przerobek w ukladach silnika, szczegolnie tych, ktore odpowiadaja bezposrednio za dobor mieszanki (czyli np. przelotowy filtr powietrza – ktory moze zmienic wskazania z IAT, czy popularne w tym modelu modyfikacje przepustnic, bo TPS itp. ) i fabryczne ECU okazuje sie dawac nieprawidlowe dawki paliwa, czyli mamy mieszanke zbyt bogata albo uboga ... . Z reszta PC nie zastepuje ECU a jedynie pozwala ZMIENIAC relatywnie w gore lub w dol dawki z podstawowej mapy wtryskow zaleznie od aktualnych obrotow i otwarcia przepustnicy. Stara mapa zakodowana w ECU przez inzynierow yamahy dalej jest mapa wyjsciowa. Dlatego tez np PC nie rozwiazuje problemu z tzw fuel cut off przy naglym zamknieciu przepustnicy w FZ1 (to rozwiazuje tylko flash ECU lub nieprodukowany juz Fuel Cut Eliminator).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 17:04:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: FZ8
screemer - szacun :)

Kamilek - Twoja kolej... z przyjemnością przeczytam kontrargumenty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 19:16:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-08-18 22:55:42
Posty: 33
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
screemer, Królu Złoty,
z przyjemnością przeczytałem wyjaśnienie pracy silnika 4 czterosuwowego - bez ironii. Fajnie opisałeś też działanie czujników. Napisałeś, że po zmianie tłumika na przelotowy "może lekko spaść moc (...) adaptacja po odczycie sondy lekko zmieni dawki paliwa". Możesz wykonać kolejne testy na hamowni wtedy zobaczysz jak zmienia sie krzywa oddawania mocy po zmianie wydechu. Zmiana tłumika na przelotowy w FZ1, wiąże się z wywaleniem zaworu Exup oraz części katalizatora (jeden jest w kolektorze wydechowym a drugi w oryginalnym tłumiku), to moim zdaniem znacząca ingerencja w układ wydechowy.
Prawidłowo działający Exup poprawia charakterystykę mocy na niskich i średnich obrotach, usuwając go stracimy kilka kucy jak wspomniałeś.
Nie chcę przepychanki, ja wiem swoje a Ty swoje (a widzę, że masz wiedzę). Wiem, że większość zmieniających tłumik na sportowy nie zmienia nic innego bo robi to tylko dla doznań akustycznych ale warto wtedy zmienić chociaż filtr powietrza na sportowy i podpiąć PC lub inny moduł i skonfigurować mapę na hamowni. Tylko wtedy oprócz hałasu na dzielni wyprostuje Wam koledzy łokcie po odkręceniu manetki.
Tyle w temacie, bez spiny :)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 19:51:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 135
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
GG: 4001806
Skype: maciej_pk
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Screemer dzięki za kolejny wyczerpujący post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 21:51:36 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 2962
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
Cytuj:
.. ECU czasem tez moze wziac sobie jej wskazania i troche przesunac sobie mapy wtryskow gdy odczyt odchodzi LEKKO od normy


Komp w fz1 na podstawie pomiarów lambdy / tps to co najwyżej wydłuża/skraca czas wtrysku.
Mapa zapłonowa jest stała, punkt zapłonu jest zmienny.

Brak exup-u to brak moment na dole co zmienia krzywą momentu, są wykresy z hamowni i widać to gołym okiem....

Zresztą można założyć PC, Rapida, zrobić strojenie na hamowni z szerokopasmową sondą, do tego zrobić ECU HACK i zmienić zakresy sondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 21:54:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-01-08 23:07:39
Posty: 61
Lokalizacja: ok.Zawiercia/Siemianowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 43880084
Obecne moto: FZ1N
Rapid bike evo kosztuje teraz smieszne pieniadze(chyba ze to blad na stronie) wiec mozna zainwestowac
http://www.toxicmoto.sklep.pl/modul-tun ... -6413.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 23:03:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-11-08 16:21:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Oczywiscie ze bez spiny :) :)

Wojtas - czy ja pisalem cos o zaplonie - pisalem ze zaplon jest sterowany z czujnika polozenia walu - nie widze w moim zdaniu slowa "zaplon", chodzilo dokladnie o mape wtryskow - czyli czasy otwarcia wtryskiwaczy przy konkretnych obrotach i polozeniu TPS - ale odczyt z lambdy i tak nie jest tu glownym parameterem i jest tylko wartoscia dodatkowa, ktora ECU sobie zignoruje jezeli jej nie ma (np przy uszkodzonej sondzie, lub odlaczeniu przewodu na kostce).

PS: Mozesz mi znalezc wykres fabrycznego tlumika z exup vs fabrycznego tlumika z wywalonymi linkami dla FZ1 2006 ?? Dziwi mnie to co piszesz bo exup w tych motocyklach na prawde 90% stoi w pozycji "otwarte" (sprawdzone moimi wlasnymi oczami) i nie jest to zadne uszkodzenie - ten typ tak ma.

Cytuj:
wiąże się z wywaleniem zaworu Exup oraz części katalizatora (jeden jest w kolektorze wydechowym a drugi w oryginalnym tłumiku), to moim zdaniem znacząca ingerencja w układ wydechowy.
Prawidłowo działający Exup poprawia charakterystykę mocy na niskich i średnich obrotach


Tak jak napisales prawidlowo dzialajacy EXUP, niestety w FZ1 po 2006 roku TEN UKLAD ORYGINALNIE NIE DZIALA PRAWIDLOWO (to znaczy nie tak jak w kazdym innym motocyklu, ze zaleznie od obrotow zwieksza sie srednica przelotu) juz od momentu wyjazdu z linii produkcyjnej i jest to udowodnione (poczytaj zagraniczne fora, przejrzyj filmy na yt, a najlepiej odkrec pokrywke i nagraj na kamerze jak ustawia ci sie motylek zaleznie od jazdy) a to jak ECU nim steruje w przypadku FZ1 to exup jest otwarty na 100% prawie caly czas - czyli jest przelotem, chyba ze masz FZS1000 to ... wtedy jest dokladnie tak jak piszesz i dokladnie w ten sposob EXUP powinien dzialac w kazdym motocyklu - nie dotyczy FZ1 gdzie exup sie przymyka w dosyc "losowych" momentach.

Cytuj:
warto wtedy zmienić chociaż filtr powietrza na sportowy i podpiąć PC lub inny moduł i skonfigurować mapę na hamowni


Warto jest zawsze zalozyc PC do tego silnika ale troche z innego powodu :) Glownie dlatego ze fabryczna mapa zrobiona jest pod emisje spalin i uzyskanie normy euro a nie pod uzyskanie prawidlowej mocy i zywotnosci silnika.

Aha i czy mam wiedze - nie wiem ... po prostu sam serwisowalem zawsze swoje motocykle, a zeby wiedziec jak to dobrze zrobic trzeba wiedziec jak cos konkretnie dziala, i co ciekawe nie sa to jakies wiedze tajemne jak sie wiekszosci wydaje i jak to nam producenci wmawiaja, a tak na prawde to bardzo proste rzeczy. Akurat FZ1 dla mnie to nowy sprzet, bo wczesniej smigalem na CBRXX, ktory musze przyznac (nie bic mocno prosze, wiem ze to forum yamahy) jest technicznie duzo lepszym i lepiej skonstruowanym motocyklem mimo tego ze w porownaniu do FZ1 to praktycznie calkiem inna generacja.


Haha co do tego rapid bike evo to ... 1) chyba im sie zero zjadlo jak wpisywali cene 2) to jest czarna magia - autoadaptacja nie jest mozliwa bez uzycia szerokopasmowej sondy lambda (czyli czujnika AFR).

EDIT: Dorzucam dowody rzeczowe - bo ktos to nagral:
https://www.youtube.com/watch?v=UGA3kaBHzVc
Jak widac exup jest prawie caly czas otwarty - przymyka sie jedynie na momencik przy ostrzejszym otwarciu przepustnicy.

Dla odmiany -jak to dziala w kazdym innym motocyklu (przyklad to R1 z 99 r)
https://www.youtube.com/watch?v=UiwiR2dq4xQ
albo tutaj w R6
https://www.youtube.com/watch?v=aNANT9N-AZo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-14 03:04:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 101
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
Myślę, ze do kompletu można poczytać też to:
http://www.ivansperformanceproducts.com/2006fz1.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-15 01:55:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-01-08 23:07:39
Posty: 61
Lokalizacja: ok.Zawiercia/Siemianowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 43880084
Obecne moto: FZ1N
t1studiospl napisał(a):
Myślę, ze do kompletu można poczytać też to:
http://www.ivansperformanceproducts.com/2006fz1.htm

A w wielkim skrócie dla tych co nie znają angielskiego? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org