Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-01-15 14:03:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 306
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
screemer bardzo uważnie czytałem Twoje posty, bo lubię się dowiadywać czegoś nowego. W Twoich wywodach brakło chyba ważnej kwestii tzw."przepłukiwania" cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną. Chodzi mi o bardzo krótki moment kiedy to jednocześnie otwarte są zawory dolotowe jaki wylotowe. Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać :D . I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans przy jakiejś wartość RPM. O wiele łatwiej i taniej byłoby to zrobić kosmetycznie zmieniając flaki w tłumiku.

Ale to są tylko moje takie dywagacje. Nie jestem znawcą, ale miło by było aby do tych kwestii odniósł się ktoś mądrzejszy ode mnie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-15 14:03:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-01-16 11:40:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 109
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
excop napisał(a):
screemer bardzo uważnie czytałem Twoje posty, bo lubię się dowiadywać czegoś nowego. W Twoich wywodach brakło chyba ważnej kwestii tzw."przepłukiwania" cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną. Chodzi mi o bardzo krótki moment kiedy to jednocześnie otwarte są zawory dolotowe jaki wylotowe. Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać :D . I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans przy jakiejś wartość RPM. O wiele łatwiej i taniej byłoby to zrobić kosmetycznie zmieniając flaki w tłumiku.

Ale to są tylko moje takie dywagacje. Nie jestem znawcą, ale miło by było aby do tych kwestii odniósł się ktoś mądrzejszy ode mnie.

Pozdrawiam


Tez popieram te wnioskowanie, moze dojsc do wypalenia gniazd zaworowych; cisnienia a co za tym idzie rezonans gazow zmienia sie diametralnie. Dlatego, np. w dedykowanym wydechu MIVV Suono jest specjalna rurka rezonansowa (kolanko z 3 wypustkami) do wmontowania w kolektor by zachowac odpowiednie warunki cisnieniowe.

pawell12344 napisał(a):
t1studiospl napisał(a):
Myślę, ze do kompletu można poczytać też to:
http://www.ivansperformanceproducts.com/2006fz1.htm

A w wielkim skrócie dla tych co nie znają angielskiego? :)


Przedstawione sa rodzaje modow silnika w FZ1, i etapowe ukazanie co sie i jak zmienia wzgledem wprowadzonych zmian (kolektor, wydech, FCE, AIS itd.).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-16 12:18:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-11-08 16:21:40
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Cytuj:
Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać


Hmm ... slychac i widac .. masz racje... a to dlatego ze w FZ1 zamontowano system AIS. Jego dzialanie polega na dostarczeniu zimnego powietrza wprost w kolektor wylotowy celem przyspieszenia dopalenia resztek paliwa sie w nim. Z tego tez powodu jest to tak bardzo slychac akurat w FZ1 i innych motocyklach z AIS. Jednakze w starszych maszynach tego systemu nie bylo i wypalanie nastepowalo gdzies w sekcjach dalszych ukladu, a nawet poza motocyklem (ogien z rury - oh yeah :) ) i nastepowalo duzo mniej wybuchowo. (Wywal elektrozawor od AIS i zaslep wezyki i nie bedzie juz widac i slychac).

Co do momentu w ktorym oba zawory dolotowy i wydechowy sa otwarte na raz, nie wypowiem sie, bo nie studiowalem tego tematu . (Pamietam jedynie ze Ducati mialo z tym problem przy bardzo wysokich obrotach , dlatego czesto stosuja rozrzady desmodromiczne zamiast klasycznych szklanek i sprezyn). Z reszta gdyby ten czas mial byc az tak dlugi zeby to sie az przelalo to mysle ze tlok moglby sie spotkac z zaworem (zmiana z wydechu na ssanie nastepuje przeciez w TDC).

Ale... moim zdaniem (podkreslam)... to to zalewanie o ktorym piszesz w FZ1 (jak i kazdym silniku z wtryskiem otwieranym poprzez ECU) wystepuje z lekko innego powodu - wlasnie z powodu ze ECU to komputer czyli zawsze ma jakies "lagi"...

ECU wykonuje prosty program w kolko:
1) Czytaj czujniki
2) Dobierz czas wtryskiwacza
3) Sparwdz gdzie znajduje sie tlok
4) Jak trzeba(suw ssania) Otworz wtryskiwacz
5) Jak trzeba(suw ssania) Zamknij wtryskiwacz
6) Jak trzeba (suw pracy)Odpal iskre
7) Powroc do 1 :)

Ten program - jak kazdy program komputerowy TRWA jakis ustalony czas . tj przejscie z 1-7 zajmuje konkretna ilosc czasu. Jezeli zmiana na przepustnicy jest duza (jedziemy szybko) i nagle zamkniemy ja ...a to zamkniecie wypada np pomiedzy punktami 1 i 2 ... do dawka ustalona w czasie punktu 2 ... jest juz calkowicie nieprawidlowa, i dopiero w kolejnym cyklu dawka zostanie dobrana prawidlowo. Niespalone paliwo wtedy (no bo zabralismy powietrze) wpada do kolektora i tam zajmuje sie nim system AIS. (Z tego co mysle to te nasze dodatkowe motylki moga byc wlasnie po to zeby "zwolnic" nasze ruchy manetka gazu )


Cytuj:
I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans


Nigdy nie napisalem ze w roznych motocyklach stosuje sie go po to, tylko napisalem ze w FZ1 po 2006+ roku tak jest, gdyz EXUP w tym modelu jest 90% czasu otwarty i lekko przymyka sie tylko przy ostrym otwarciu przepustnicy (czyli przydlawia silnik wlasnie wtedy gdy on potrzebuje najlepszego przeplywu spalin - co z punktu widzenia pracy silnika nie ma sensu ). W kazdym innym motocyklu jaki widzialem EXUP dziala dokladnie tak jak piszesz (pokazalem tez to na filmikach na przykladzie R1 czy fazera 600)

Cytuj:
Tez popieram te wnioskowanie, moze dojsc do wypalenia gniazd zaworowych; cisnienia a co za tym idzie rezonans gazow zmienia sie diametralnie. Dlatego, np. w dedykowanym wydechu MIVV Suono jest specjalna rurka rezonansowa (kolanko z 3 wypustkami) do wmontowania w kolektor by zachowac odpowiednie warunki cisnieniowe.


W kazdym MIVV (nie tylko Suono - GP, Oval itp) jest ten D-CAT w komplecie, co sie chwali. Ciekawi mnie tylko to, ze takie firmy jak Akrap czy Yoshi tego nie robia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 10:06:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-03-28 15:00:52
Posty: 38
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Panowie nie chcę zakładać nowego postu, co sądzicie o tym wydechu Leo? Coś cena jest podejrzanie niska, czy to chinol? Sprzedawca zapewnia że niby nie chinol, ale nie ma żadnego potwierdzenia, że to oryginał :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=6695661919


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 10:32:38 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3122
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
Dziwny ten tłumik.
W katalogu nie widać takiego.
Jest to slip on, on powinien mieć naklejkę LeoVince Exhaust system + flaga na dole lub sam napis leovince
Do tego na tylnej opasce norma emisji spalin trzeba sprawdzić, tak samo na tylnym kominku powinno być wybite logo.

Niech Ci podrzuci zdjęcie pudła i instrukcji od tego komina.
Chińczyki akurat tego nie robią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 10:37:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-03-28 15:00:52
Posty: 38
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
No właśnie, pudełka oryginalnego nie ma tylko zastępcze, ok odpuszczam ewidentny chinol, albo jakiś przekręt.
To już lepszy ten :)
http://allegro.pl/tlumik-leo-vince-lv-o ... 22682.html
Dzięki za pomoc.

-- 2017-05-29 08:35:09 --

Panowie, bardzo proszę o Waszą opinię, zastanawiam się nad wydechem do mojej FZ1 i z dużego grona producentów, wybór padł na Leo:
https://www.leovince.com/int/en/product ... a-fazer-gt
albo na Mivv Suono z czarnej nierdzewki.
https://moto-freak.pl/pl/mivv-0613-suon ... &results=2
i teraz pytanie do Was , czy ktoś miał przyjemność posłuchania tych wydechów, jak z wykonaniem itd. Każda uwaga i opinia się liczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org