Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Montaż akcesoryjnego tłumika
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=20806
Strona 2 z 2

Autor:  excop [ 2017-01-15 14:03:27 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

screemer bardzo uważnie czytałem Twoje posty, bo lubię się dowiadywać czegoś nowego. W Twoich wywodach brakło chyba ważnej kwestii tzw."przepłukiwania" cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną. Chodzi mi o bardzo krótki moment kiedy to jednocześnie otwarte są zawory dolotowe jaki wylotowe. Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać :D . I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans przy jakiejś wartość RPM. O wiele łatwiej i taniej byłoby to zrobić kosmetycznie zmieniając flaki w tłumiku.

Ale to są tylko moje takie dywagacje. Nie jestem znawcą, ale miło by było aby do tych kwestii odniósł się ktoś mądrzejszy ode mnie.

Pozdrawiam

Autor:  t1studiospl [ 2017-01-16 11:40:13 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

excop napisał(a):
screemer bardzo uważnie czytałem Twoje posty, bo lubię się dowiadywać czegoś nowego. W Twoich wywodach brakło chyba ważnej kwestii tzw."przepłukiwania" cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną. Chodzi mi o bardzo krótki moment kiedy to jednocześnie otwarte są zawory dolotowe jaki wylotowe. Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać :D . I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans przy jakiejś wartość RPM. O wiele łatwiej i taniej byłoby to zrobić kosmetycznie zmieniając flaki w tłumiku.

Ale to są tylko moje takie dywagacje. Nie jestem znawcą, ale miło by było aby do tych kwestii odniósł się ktoś mądrzejszy ode mnie.

Pozdrawiam


Tez popieram te wnioskowanie, moze dojsc do wypalenia gniazd zaworowych; cisnienia a co za tym idzie rezonans gazow zmienia sie diametralnie. Dlatego, np. w dedykowanym wydechu MIVV Suono jest specjalna rurka rezonansowa (kolanko z 3 wypustkami) do wmontowania w kolektor by zachowac odpowiednie warunki cisnieniowe.

pawell12344 napisał(a):
t1studiospl napisał(a):
Myślę, ze do kompletu można poczytać też to:
http://www.ivansperformanceproducts.com/2006fz1.htm

A w wielkim skrócie dla tych co nie znają angielskiego? :)


Przedstawione sa rodzaje modow silnika w FZ1, i etapowe ukazanie co sie i jak zmienia wzgledem wprowadzonych zmian (kolektor, wydech, FCE, AIS itd.).

Autor:  screemer [ 2017-01-16 12:18:59 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

Cytuj:
Zbyt mocne przepłukanie cylindra skutkuje dostaniem się do kolektora wylotowego mieszanki paliwowej i następne jej tam wypalanie, co wyraźnie słychać a nawet widać


Hmm ... slychac i widac .. masz racje... a to dlatego ze w FZ1 zamontowano system AIS. Jego dzialanie polega na dostarczeniu zimnego powietrza wprost w kolektor wylotowy celem przyspieszenia dopalenia resztek paliwa sie w nim. Z tego tez powodu jest to tak bardzo slychac akurat w FZ1 i innych motocyklach z AIS. Jednakze w starszych maszynach tego systemu nie bylo i wypalanie nastepowalo gdzies w sekcjach dalszych ukladu, a nawet poza motocyklem (ogien z rury - oh yeah :) ) i nastepowalo duzo mniej wybuchowo. (Wywal elektrozawor od AIS i zaslep wezyki i nie bedzie juz widac i slychac).

Co do momentu w ktorym oba zawory dolotowy i wydechowy sa otwarte na raz, nie wypowiem sie, bo nie studiowalem tego tematu . (Pamietam jedynie ze Ducati mialo z tym problem przy bardzo wysokich obrotach , dlatego czesto stosuja rozrzady desmodromiczne zamiast klasycznych szklanek i sprezyn). Z reszta gdyby ten czas mial byc az tak dlugi zeby to sie az przelalo to mysle ze tlok moglby sie spotkac z zaworem (zmiana z wydechu na ssanie nastepuje przeciez w TDC).

Ale... moim zdaniem (podkreslam)... to to zalewanie o ktorym piszesz w FZ1 (jak i kazdym silniku z wtryskiem otwieranym poprzez ECU) wystepuje z lekko innego powodu - wlasnie z powodu ze ECU to komputer czyli zawsze ma jakies "lagi"...

ECU wykonuje prosty program w kolko:
1) Czytaj czujniki
2) Dobierz czas wtryskiwacza
3) Sparwdz gdzie znajduje sie tlok
4) Jak trzeba(suw ssania) Otworz wtryskiwacz
5) Jak trzeba(suw ssania) Zamknij wtryskiwacz
6) Jak trzeba (suw pracy)Odpal iskre
7) Powroc do 1 :)

Ten program - jak kazdy program komputerowy TRWA jakis ustalony czas . tj przejscie z 1-7 zajmuje konkretna ilosc czasu. Jezeli zmiana na przepustnicy jest duza (jedziemy szybko) i nagle zamkniemy ja ...a to zamkniecie wypada np pomiedzy punktami 1 i 2 ... do dawka ustalona w czasie punktu 2 ... jest juz calkowicie nieprawidlowa, i dopiero w kolejnym cyklu dawka zostanie dobrana prawidlowo. Niespalone paliwo wtedy (no bo zabralismy powietrze) wpada do kolektora i tam zajmuje sie nim system AIS. (Z tego co mysle to te nasze dodatkowe motylki moga byc wlasnie po to zeby "zwolnic" nasze ruchy manetka gazu )


Cytuj:
I tutaj bardzo ważne jest ciśnienie w kolektorze wydechowym, przyznasz, że zmieni się ono po założeniu pustego wydechu. Na mój rozum, to zawór Exup jest po to aby to ciśnienie utrzymać we właściwym zakresie. Trudno mi uwierzyć, że w kilku różnych motocyklach stosuje się taki jednak trochę skomplikowany system tylko po to aby układ wydechowy nie wchodził w rezonans


Nigdy nie napisalem ze w roznych motocyklach stosuje sie go po to, tylko napisalem ze w FZ1 po 2006+ roku tak jest, gdyz EXUP w tym modelu jest 90% czasu otwarty i lekko przymyka sie tylko przy ostrym otwarciu przepustnicy (czyli przydlawia silnik wlasnie wtedy gdy on potrzebuje najlepszego przeplywu spalin - co z punktu widzenia pracy silnika nie ma sensu ). W kazdym innym motocyklu jaki widzialem EXUP dziala dokladnie tak jak piszesz (pokazalem tez to na filmikach na przykladzie R1 czy fazera 600)

Cytuj:
Tez popieram te wnioskowanie, moze dojsc do wypalenia gniazd zaworowych; cisnienia a co za tym idzie rezonans gazow zmienia sie diametralnie. Dlatego, np. w dedykowanym wydechu MIVV Suono jest specjalna rurka rezonansowa (kolanko z 3 wypustkami) do wmontowania w kolektor by zachowac odpowiednie warunki cisnieniowe.


W kazdym MIVV (nie tylko Suono - GP, Oval itp) jest ten D-CAT w komplecie, co sie chwali. Ciekawi mnie tylko to, ze takie firmy jak Akrap czy Yoshi tego nie robia.

Autor:  ruszmar82 [ 2017-02-01 10:06:21 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

Panowie nie chcę zakładać nowego postu, co sądzicie o tym wydechu Leo? Coś cena jest podejrzanie niska, czy to chinol? Sprzedawca zapewnia że niby nie chinol, ale nie ma żadnego potwierdzenia, że to oryginał :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=6695661919

Autor:  Wojt@s [ 2017-02-01 10:32:38 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

Dziwny ten tłumik.
W katalogu nie widać takiego.
Jest to slip on, on powinien mieć naklejkę LeoVince Exhaust system + flaga na dole lub sam napis leovince
Do tego na tylnej opasce norma emisji spalin trzeba sprawdzić, tak samo na tylnym kominku powinno być wybite logo.

Niech Ci podrzuci zdjęcie pudła i instrukcji od tego komina.
Chińczyki akurat tego nie robią.

Autor:  ruszmar82 [ 2017-02-01 10:37:56 ]
Tytuł:  Re: Montaż akcesoryjnego tłumika

No właśnie, pudełka oryginalnego nie ma tylko zastępcze, ok odpuszczam ewidentny chinol, albo jakiś przekręt.
To już lepszy ten :)
http://allegro.pl/tlumik-leo-vince-lv-o ... 22682.html
Dzięki za pomoc.

-- 2017-05-29 08:35:09 --

Panowie, bardzo proszę o Waszą opinię, zastanawiam się nad wydechem do mojej FZ1 i z dużego grona producentów, wybór padł na Leo:
https://www.leovince.com/int/en/product ... a-fazer-gt
albo na Mivv Suono z czarnej nierdzewki.
https://moto-freak.pl/pl/mivv-0613-suon ... &results=2
i teraz pytanie do Was , czy ktoś miał przyjemność posłuchania tych wydechów, jak z wykonaniem itd. Każda uwaga i opinia się liczy :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/