Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=20866
Strona 1 z 1

Autor:  screemer [ 2017-02-02 16:24:34 ]
Tytuł:  Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Jak widac mam pechowy rocznik, slawny rok modelowy 2006 ... pomyslalem sobie, zeby poszukac nowszego ECU gdzies po stronach w sieci www. Rozwiazaloby to kilka problemow ktore Yamaha poprawila w pozniejszych rocznikach, a ktore sa dosyc "upierdliwe" .

Problem w tym, ze ECU u nas jest przypisany do motocykla to znaczy do immobilisera, stacyjki i ... chyba zegarow.

Czy ktos juz probowal podmianki ECU na wersje np 2010 z USA ? O ile wiem ECU w USA nie wspiera immo wcale... ale jak to wyglada przy podmianie EU-USA ? Znalazlem jakies szczatkowe informacje, ze wiazka jest bardzo delikatnie inna .. to znaczy w kostce ECU sa obrocone kabelki od cewek i wtryskow (zamiast cylindrow 1234 jest u nas 4321) i trzeba je recznie w kostce pozamieniac - co wyglada na 5 minut roboty.Ale czy taki motocykl odpali i nie bedzie swiecil czerwonym kluczykiem czy bledami ... a moze wystarczy tylko kupic na ebay chinska stacyjke z kluczykami (korek wlewu i zamek siedzenia) i przekrecic to razem z podmianka ECU ???
(aby wyprzedzic fakty - pozbycie sie immo jest tylko skutkiem ubocznym a nie celem samym w sobie - najlepiej to chcialbym miec ECU USA 2010 + aktualne immo i kluczyki , ale ... tak to chyba sie wcale nie da)

Autor:  Wojt@s [ 2017-02-02 16:29:19 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Inna jest wiązka w moto z abs i bez abs-u.

Ogólnie zestaw to: komputer> stacyjka>korek wlewu>zamek zadupka>1 kluczyk czerwony i 2 czarne

Licznik nie ma nic do tego.

Napisz co Cię denerwuje tak naprawdę? bo może by zrobić mu flash ecu i wgrać mapę z nowszego rocznika. Ale to już z Carrym z Wawki byś musiał gadać.

Autor:  screemer [ 2017-02-02 16:52:30 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Najbardziej denerwuje mnie odcinka paliwa przy zamknieciu przepustnicy powyzej 4k rpm (uczucie chwilowego "zgaszenia silnika" a nastepnie szarpniecie , czyli throttle snatch - o ile wiem ECU 2010+ ma to podniesione az to 6k obrotow i inaczej steruje dodatkowymi motylkami przepustnicy). . Ja akurat jezdze turystycznie glownie wiec zakres obrotow mam akurat tak miedzy 2-6 tys. miedzy zmianami biegow. Niestety dodatkowo mam taka maniere, ze do zakretu hamuje sobie silnikiem, czyli popuszczam manetke, w zakrecie zgodnie z zasadami techniki jazdy zaczynam odkrecac manetke i okazuje sie ze zamiast powolnego podnoszenia obrotow motocykl zachowuje sie jakby zgasl i nagle odpalil ... to jest najbardziej upierdliwe... jako ze turystyczna jazda to limity obrotow na biegach itp to akurat mnie nie interesuja ... glownie to odciecie paliwa.

Cytuj:
Ogólnie zestaw to: komputer> stacyjka>korek wlewu>zamek zadupka>1 kluczyk czerwony i 2 czarne

Rozumiem ze chodzi o wymiane EU 2006 na EU 2010 ??? A nie EU na USA (w USA kolesie przekladaja ECU z jendego motocykla do drugiego w 10 minut)

Motocykl mam bez ABS wiec rozumiem ECU musi byc z wersji bez ABS,

Autor:  tuzmen [ 2017-02-02 17:02:47 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Ja mam z 2007 i nie widzę problemu, co prawda nie jest tak gładko jak w gaźniku ale zawsze możesz zaczynać dawać gazu przed zakrętem :p
Chyba taniej i prościej dodać PowerCommander albo inne ustrojstwo

Autor:  screemer [ 2017-02-02 17:39:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Cytuj:
Ja mam z 2007 i nie widzę problemu

W twoim roku modelowym (2007) problemu nie bylo, a w 2010 poprawili jeszcze bardziej program w ECU . usterka o ktorej pisze wystepuje tylko w roczniku modelowym 2006
Cytuj:
Chyba taniej i prościej dodać PowerCommander

PowerCommander nic nie daje w przypadku odcinki paliwa . Gdy odciecie paliwa wystepuje to ECU odcina calkowicie napiecie od listwy wtryskowej ... PCIII czy PCV wykorzystuja listwe wtryskowa jako "zrodlo informacji o obrotach" - dokladnie to PC bada napiecie na wtryskiwaczu pierwszego cylindra i napiecie na TPS i w ten sposob wybiera ktora komorka mapy jest aktualnie aktywna ... wiec PowerCommander nie ma mozliwosc nic z tym zrobic (gdy ECU odcina wtryskiwacze Power Commander rowniez wylacza sie, bo obroty odczytane wynosza zero mimo iz silnik na prawde sie obraca)
A .. i posiadam PCIII wiec mam to sprawdzone "organoleptycznie"
Cytuj:
...albo inne ustrojstwo

Byl kiedys taki wynalazek o nazwie FCE ktory podobno problem rozwiazywal, jednakze producent (Ivan z forum FZ1OA) juz go nie robi, bo przerzucil sie na flashowanie ... uzywke znalezc gdzies w Europie to jak szukac igly w stogu siana. Poza tym przestudiowalem troche jak to moze dzialac i jak jest podlaczone to ... oszukuje to ECU przy pomocy zmian odczytow z czujnika IAP i ... co ciekawe czujnika polozenia dzwigni sprzegla ... troche to czarna magia ....
Cytuj:
co prawda nie jest tak gładko jak w gaźniku ale zawsze możesz zaczynać dawać gazu przed zakrętem

W moim poprzednim motocyklu - czyli Hondzie CBR 1100 XX byl wtrysk (model z 1999r - pierwszy CBRXX na wtrysku, jeszcze ze starym mocniejszym silnikiem 164 kucy i analogowymi zegarami) i nie czulem roznicy miedzy gaznikiem a wtryskiem. Po prostu ECU Denso stosowane w FZ1 z tego roku ma cos zle zaprogramowane i tyle. Dziwie sie, ze yamaha nie robila akcji serwisowej dla modelu 2006 zeby zrobic nowszy software ECU .

Autor:  tuzmen [ 2017-02-02 17:48:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Skoro twierdzisz że TPS steruje odcięciem do ustaw je tak żeby ogłupić CPU, przepustnica stale otwarta.

Ja z kolei przez ostatnie 5lat jeździłem TDM900 i uważam że fz1 to wzór gładkości hyhyhhy

Autor:  screemer [ 2017-02-02 18:01:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Nie do konca...
Dokladnie to badania ludzi z roznych forow wykazaly ze IAP steruje odcieciem , a nie TPS. Odciecie wystepuje w momencie gdy napiecie na IAP spada ponizej 1.5V (czyli bardzo niskie cisnienie w kolektorze) . Niestety IAP nie tylko do tego sluzy a jest rowniez wykorzystywany przez ECU do zmian w mapie czasow wtryskow, wiec jakby nawet na stale dac jakis uklad taki zeby napiecie bylo zawsze 1.5V lub wiecej to oszukane w ten sposob ECU owszem nie bedzie odcinac paliwa, za to bedzie dawac nieprawidowe dawki paliwa w zakresie gdzie IAP jest brany pod uwage i zmieni sie AFR.

Cytuj:
uważam że fz1 to wzór gładkości hyhyhhy

:) musisz pojezdzic chwile blackbirdem :) bylby to idealny motocykl ... gdyby tylko ta cholera nie byla taka ciezka, nieporeczna i ... niestety stara :)

Autor:  tuzmen [ 2017-02-02 18:09:31 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Ok, skoro masz taką wiedzę o IAP, to widziałeś pewnie modyfikację Ivana w klapki przepustnicy sterowanej komptuerem, on je trochę przyciął co pewnie spowoduje podniesienie podciśnienia dalej za blok wtryskiwaczy.

Wymiana komputera z immo, kluczykami, stacyjką będzie kosztowne ale w widziałem takie zestawy poniżej 1000zł

Autor:  screemer [ 2017-02-02 18:28:21 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

Hahaha ... trafiles idealnie - mam akurat na biurku nowe przyciete motylki przepustnic - kupione akurat nie od Ivana tylko od Patricka "Copperdawg"- dzis rano przyszla poczta, w 6 dni przyszlo z USA - bylem w szoku. Niestety jeszcze jest za zimno na zabawe przy motocyklu wiec troche pokwitna sobie na biurku zanim sie to zainstaluje :) . Sam jestem ciekaw, czy to cos pomoze z tym moim 2006 - chociaz taka zabawa jak wymiana motylkow po to zeby walczyc z odcinka paliwa ... jest jak leczenie bolacego zeba paracetamolem :) A wracajac do tematu Ivan sam stwierdzil ze calkowite bezinwazyjne usuniecie "odcinki paliwa" bez flashowania ECU jest praktycznie nie mozliwe - nawet jego FCE oszukuje na tyle ECU ze ten potrafi zaplapac kod bledu (bodajze 20 - co ciekawe zaleznie od "pogody" czyli temperatury i cisnienia atm)... i to jest niby oficjalny powod tego ze Ivan nie produkuje juz FCE :(

hmm 1000 zl to w sumie dobra cena, na ebay.com widzialem same ECU za 300$ plus przesykla.

Autor:  t1studiospl [ 2017-02-08 14:39:24 ]
Tytuł:  Re: Wymiana ECU na nowszy (np. z USA)

To FCE gdzies na OLX pod koniec tamtego roku widzialem. Sam zastanawialem sie nad modyfikacjami tego ukladu (blokada AIS, secondary butterflies, FCE i PC5) bo u siebie tez zauwazam lekkie wahanie/niepewnosc silnika po zamknieciu i otwarciu przepustnicy, ale to tylko przy bardzo "energicznym" lataniu. Przy plynnej jezdzie turystycznej do 6k rpm jest to do opanowania, trzeba troche wyczuc manetke ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/