Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-02-04 19:23:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-07-18 22:58:22
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam,
Wziąłem się dziś za bałagan w okolicy zębatki zdawczej. Było tam mega dużo syfu, smaru, oleju? itp
Bałem się że może cieknie mi z wałka zębatki zdawczej, ale jednak nie . Grama luzu na wałku i grama wycieku oleju nie ma. Cieszy mnie to.
Jednak zastanawiam się czy przypadkiem nie wycieka mi coś z tego króćca który wychodzi z silnika pod zębatką. Po wyczyszczeniu i odpaleniu silnika wydaje mi się że coś się tam zaczyna chyba "ślinić". Jesli tak to czy tylko płyn się tam może wydostać czy olej również?
Zauważyłem że zbiorniczek płynu chłodniczego pod siedzeniem jest pusty. Po odkręceniu korka na chłodnicy widać że płyn jest. Mam 3 litry płynu Boryszew Borygo zielony - czy mogę na taki wymienić ? Gdzie mógł zniknąć płyn ze zbiorniczka? Są jakieś miejsca gdzie powinienem zerknąć? Czytałem o pompach wody które padają w FZS1000....

[ img ]

Zauważyłem też brak wężyka na jednym z króćców nad zębatką? od czego to jest? szukałem wolnego wężyka ale nigdzie nie ma.

[ img ]


Ostatnio edytowano 2017-02-06 11:11:44 przez leviatanm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-04 19:23:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-02-05 23:23:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
jeżeli byłaby to pompa to ciekłoby spodem, specjalnym do tego celu otworem technicznym...

płyn ewidentnie Tobie ucieka...sprawdź ten cieńszy wężyk pod zębatką, czy czasem nie jest dziurawy, może zębatka go przytarła przy nie umiejętnym założeniu osłony - też tak miałem, he...

albo najzwyczajniej rozgrzej motocykl i na pewno zobaczysz którędy ucieka Tobie płyn..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-06 11:00:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-07-18 22:58:22
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Temat wężyka rozwiązałem. Okazało się że z gaźników wychodzą 2 wężyki (nie wiem za co odpowiedzialne, chyba jakieś odpowietrzanie - odmy) i są wpinane właśnie w te 2 metalowe rurki koło zębatki zdawczej. Jeden jest dłuższy a drugi krótszy. Mechanik jak mi robił gaźniki założył tylko jeden a drugi zawieruszył się pod airboxem.
Martwi mnie kolejna rzecz.....
Spuściłem płyn z motocykla i cały układ przepłukałem wodą z węża, aż wypływała czyściutka woda.
Zmartwił mnie kolor płynu jaki był w silniku. Albo ktoś lata tam nie zaglądał albo coś się rozszczelniło.
Przyznam bez bicia że ja po zakupie(2016) nie wymieniłem płynu bo nie spodziewałem się tam takiego syfu....
Nauczka na przyszłość.
[ img ]
[ img ]

Co o tym kolorze myślicie? oleju mi nie przybyło ani nie ubyło i wydaje mi się że olej rozwarstwił by się z płynem? Nawet w okienku mogło by się dziać coś "niepokojącego?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-06 16:04:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jak ktoś nie wymienia płynu 5lat to potem się wylewa taki żurek ;) Ja po 2 latach mam nadal neonowo zielony. Zalej świeży dobry płyn i obserwuj co się dzieje ;)
Jak się nie wylewa, silnik się nie gotuje, a wentylator się nie włącza (sprawny oczywiście) to raczej nie masz powodów do zmartwień ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-07 11:24:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-11-08 16:21:40
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Jeden dodatek do tego co napisal rhazz ... mialem podobny problem z motocyklem jakis czas temu... kupilem motocykl po kims, kto nie wymienial plynu kilka lat i widzac taki sam kolor jak u ciebie postanowilem sie tym zajac ... plyn byl metny i brazowawy wiec go zlalem z ukladu , nastepnie kilkukrotnie przeplukalem uklad do momentu az to co zlewalem przestalo byc metne, przykrecilem sruby, nalalem prestone i zrobilem rundke testowa ... wszystko wygladalo ok, do nastepnego poranka... gdy znalazlem kaluze pod motocyklem ... taki stary brudny plyn ma tendencje do samouszczelniania, a ja chcac zrobic porzadnie wyplukalem wszystkie brudy i wszelkie zaniedbane wczesniej nieszczelnosci wyszly na jaw. Ale nie ma co panikowac w takiej sytuacji ... ja musialem wtedy jedynie poodkrecac i przejrzec rurki ukladu, dac nowe opaski i chyba 2 uszczelki wymienic, ktore zrobily sie juz "za plaskie", a ze nie mialem chyba jednej z nich pod reka to odrobina silikonu do uszczelek tez dala rade.. Aha i najwazniejsze - uszczelki miedziane wymieniamy po kazdym odkreceniu, inaczej wczesniej czy pozniej tez beda ciekly.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-09 11:28:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
nowy płyn i jazda...obserwować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org