Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

FZ1 ślizgające sprzęgło
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=22366
Strona 1 z 1

Autor:  ptrcichy [ 2018-04-22 23:43:10 ]
Tytuł:  FZ1 ślizgające sprzęgło

Witam, zacznę od tego ze w zimę w mojej FZ1 zmieniłem kompletne sprzęgło aramidowe(tarcze,przekładki,sprężyny) do tego nowa linka sprzęgła oraz olej Motul 7100. Tarcze przy wymianie moczone w nowym oleju Ok 12h. Na nowym sprzęgle zrobione około 1000km. Dziś po dłuższej jeździe i po „mocniejszym” rozgrzaniu silnika zauważyłem ze na 3 biegu powyżej 8-9tys obrotów sprzęgło zaczyna się ślizgać. Czy ktoś podpowie mi w czym leży problem? Z góry dziękuje

Pozdrawiam

Autor:  tuzmen [ 2018-04-23 06:50:37 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

luz na lince jest?
czy do takiego sprzęgła potrzebne są dedykowane sprężyny?

Autor:  ptrcichy [ 2018-04-23 07:34:51 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

Luz na lince jest. Sprężyny były w komplecie z tarczami wiec je założyłem były sporo krótsze od oryginalnych.

Autor:  tuzmen [ 2018-04-23 09:33:39 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

ptrcichy napisał(a):
Luz na lince jest. Sprężyny były w komplecie z tarczami wiec je założyłem były sporo krótsze od oryginalnych.

uuuu ciekawe, nie znam się na sportowych sprzęgłach, ale może to być dobry trop.
Jak chcesz pokombinować to spróbuj założyć oryginały, może coś da, może nie. To raczej strzał na ślepo niż porada

Autor:  denat [ 2018-04-23 10:09:25 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

Jeśli nowe sprężyny są dużo krótsze niż oryg. a luz na lince taki sam to znaczy że masz zbyt duży luz na lince.

Autor:  ptrcichy [ 2018-04-23 11:01:55 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

Ciężko powiedzieć czy taki sam luz jest na
Sprężynach oryginalnych i na nowych. Pokombinuje ze starymi sprężynami. Ktoś powie mi jak poprawnie ustawić wodził sprzęgła? Są jakieś znaki lecz nie wiem jak to dobrze ustawić.

Autor:  denat [ 2018-04-23 11:37:23 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

Jeśli sprężyny są krótsze, to ta różnica w długości automatycznie będzie na lince. Jeśli dałeś krótsze "racingowe" sprężyny to sprzęgło będzie też prawdopodobnie ciężej chodzić (wina twardszych/krótszych sprężyn) i będzie to bardziej odczuwalne jeśli masz krótkie klamki. Co do wodzika to chyba najlepszym wytłumaczeniem byłaby fotka poniżej, czyli montujesz tak, żeby obydwa znaki były w jednej linii gdy pokrywa przylega na płasko do reszty silnika i jest już gotowa do skręcenia. Ps. uważaj na uszczelkę, żeby jej gdzieś nie porwać, jak będziesz próbował dopasowywać dekiel i na te małe metalowe bolce, które są pomiędzy pokrywą i silnikiem (w Fz1 jeden jest chyba w prawym górnym rogu, a drugi na dole na środku dekla).

Załączniki:
pol18big.jpg [127.39 KiB]
Pobrane 432 razy

Autor:  ptrcichy [ 2018-04-23 12:03:17 ]
Tytuł:  Re: FZ1 ślizgające sprzęgło

denat napisał(a):
Jeśli sprężyny są krótsze, to ta różnica w długości automatycznie będzie na lince. Jeśli dałeś krótsze "racingowe" sprężyny to sprzęgło będzie też prawdopodobnie ciężej chodzić (wina twardszych/krótszych sprężyn) i będzie to bardziej odczuwalne jeśli masz krótkie klamki. Co do wodzika to chyba najlepszym wytłumaczeniem byłaby fotka poniżej, czyli montujesz tak, żeby obydwa znaki były w jednej linii gdy pokrywa przylega na płasko do reszty silnika i jest już gotowa do skręcenia. Ps. uważaj na uszczelkę, żeby jej gdzieś nie porwać, jak będziesz próbował dopasowywać dekiel i na te małe metalowe bolce, które są pomiędzy pokrywą i silnikiem (w Fz1 jeden jest chyba w prawym górnym rogu, a drugi na dole na środku dekla).


Jutro będę tam zaglądał. Z tego co mi się wydaje ze u mnie te znaki się nie pokrywają może to być winowajca. Sprawdzimy zobaczymy :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/