Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-02 13:34:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-24 21:51:44
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1
Cześć

Mam pytanie i wątpliwości związane z ustawieniem i regulacją zaworu exup w fz1 z 2006 r.
Kupiłem motocykl z jakimś wydechem przelotowym ale dostałem również fabryczny który to założyłem bo tamtem był mi zbyt głośny.
Ustawiłem wszystko wg serwisówki a przynajmniej w taki sposób jak zrozumiałem, że powinno to być podłączone i zrobiłem test 53 z licznika i teoretycznie wszystko ok.
Tu moje pytanie bo przeczytałem na forum co znalazłem i mam sprzeczne informacje.
Czy zawór powinien być przymknięty przy niskich obrotach czy przy obrotach biegu jałowego i dopiero gdzieś w wyższych obrotach się otwierać? Czy powinien normalnie być otwarty i dopiero przy wysokich obrotach się powinien przymykać dla ciśnienia wtórnego w układzie wydechowym. Czytałem informacje na tym forum jak i zagranicznych jedne i drugie opinie i już zgłupiałem.

U mnie, tak jak zrozumiałem serwisówkę wygląda to tak, czyli przymknięty:
https://www.998cc.org/forum/members/the ... -valve.jpg

Na większości filmów i zdjęć wygląda to tak, czyli otwarty:
https://i.ytimg.com/vi/e1DhIfX83nI/hqdefault.jpg

Może ktoś wie jak to powinno naprawdę wyglądać?
Pozdrowienia i podziękowania za wszelkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-02 13:34:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-03-03 10:29:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-27 19:50:57
Posty: 11
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
W starszych motocyklach exup był sterowany z obrotów. W FZ1 jest sterowany obciążeniem. Na pierwszym biegu w ogóle się nie zamyka bo jest za mało spalin i to nie ma sensu, dopiero na wyższych biegach i tylko jeżeli się butuje

https://www.youtube.com/watch?v=zeiG2RkHqz4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-03 15:53:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-24 21:51:44
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1
Czyli jego stan normalny czyli bez dużego obciążenia to w pełni otwarty zawór rozumiem. To może zupełnie go odpiąć bo z tego co czytałem w tym modelu chodzi tylko o normy hałasu. Czy jednak przy mocnym obciążeniu ma jakiś wpływ na pracę silnika poprzez regulację ciśnienia w okładzie wydechowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-03 17:27:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-27 19:50:57
Posty: 11
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Na ori tłumiku bym zostawił bo może mieć muła w dolnym zakresie obrotów na wyższych biegach.
Zawsze możesz ściągnąć sobie na smartfona aplikacje "speed logic lite" i zmierzyć ile czasu mu zajmie rozpędzenie się od 60 do 170km/h z EXUPem podpiętym i rozłączonym. Ja tak mierzyłem różnice między seryjnym wydechem z podpiętym EXUPem a MIVV suono i wyszło mi, że na MIVV rozpędza się krócej o 1 sekunde. niby nie wiele, ale różnice czuć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-03 17:43:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-24 21:51:44
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1
Podłącze go tak by był otwarty i się domykał jak na filmie.
Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org