Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-01-09 13:06:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-01-08 16:05:15
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1
Witam.
W maju kupiłem FZ1 2006r. Jako że nie mam doświadczenia w mechanice, zakup zrobiłem po pozytywnej ocenie motocykla w warsztacie, który wybrałem.
Oddałem moto do już innego warsztatu, żeby ogarnęli wszystko co budzi zastrzeżenia – opony, tarcze, napęd, płyny, filtry, etc. Wiadomo – spory koszt. Na sam koniec okazało się, że mechanik zauważył, że spaw ramy w okolicy kolana jest „niepokojący” i zdecydowanie różni się od drugiego. Reszta bez zarzutu.

Jakie macie zdanie nt. tego spawu?
Można w jakiś sposób sprawdzić czy spaw jest wykonany na tyle dobrze, że można bezpiecznie jeździć?
Czy ewidentnie rama do wymiany?

Włożyłem sporo czasu i kasy w to moto. Szukam więc rozwiązania – sprzedaż nie wchodzi w grę, sumienie nie dałby mi spokoju ukrywając takie coś.


Załączniki:
3.jpg [1.85 MiB]
Pobrane 632 razy
4.jpg [1.88 MiB]
Pobrane 580 razy
1.jpg [1.88 MiB]
Pobrane 562 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-09 13:06:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-01-09 13:44:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Porównując ten spraw do innych na necie to wygląda jak rzeźbiony. Tak wygląda na innych fz1, na mój gust dużo równiejszy i 1 nitką pociągnięty bez rozwidleń:
[ img ]

Podjedź do Yamahy to będziesz miał pewność..

Tu masz jeszcze wątek o pękniętej ramie w fz1, na zdjęciach dobrze widać jak wygląda oryginalny spaw:
http://www.yamahafz1oa.com/forum/showth ... 25&page=16

Może u Ciebie było podobne pęknięcie, ktoś zeszlifował spaw i nasmarkał nowy...