Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

fazer za fazera
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=75&t=20010
Strona 2 z 2

Autor:  J@ck [ 2016-10-21 09:19:23 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

Właśnie po tym co napisał Darek, nadal jeżdżę fzs. Tak oszczednego moto ciężko zastąpić czymś paliwozernym jak fz1

sony m4 aqua

Autor:  xcracer [ 2016-10-21 10:21:32 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

pit_kr napisał(a):
Ciężko mi porównać ponieważ na fz6n jechałem tylko kawałek, zamieniłem się na chwilę z kumplem. Z tego co kojarzę pozycja była podobna czyli trochę pochylona do przodu (inaczej niż na fzs600). Na temat samego prowadzenia to się nie wypowiem, bo nie pamiętam. Elastyczność jest zdecydowanie na plus, ósemka ciągnie płynnie już od 2k obrotów i tak jak pisałem wcześniej wyższe biegi są mocne, w zasadzie nie trzeba redukować. Pali mi między 5,5 a 6,0. Prędkościami autostradowymi jeżdżę krótko czyli powiedzmy 20-30 km na 200 w całym tripie. Jak dla mnie spalanie do litra więcej niż w 600 jest jak najbardziej do zaakceptowania. Ciekawe jak jest w porównaniu do fz1...


Dzięki za odpowiedź.

W tym roku odpuszczę już sobie zmianę moto ale w przyszłym sezonie coś kupię. Generalnie nie zależy mi na czymś dużo mocniejszym od obecnego moto ale na pewno dużo młodszym. Będę szukał fz8 lub Mt09. Wpierw będę chciał kupić, a dopiero będę myślał o sprzedaży obecnego :)

Autor:  darekfz1 [ 2016-10-21 13:24:50 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

Cytuj:
Właśnie po tym co napisał Darek, nadal jeżdżę fzs


tylko że mi się już fzs znudził, bo miałem go przez ponad 10 lat i natłukłem nim sporo kilometrów (bez najmniejszej nawet usterki) a że FZ1 od zawsze mi się podobał, no to kupiłem.

Oczywiście czytałem przed zakupem że sporo pali i byłem tego świadomy, ale miałem nadzieję że przy normalnej jeździe, na emeryta w kapeluszu, uda się zejść do wartości osiąganych przez litrową konkurencję i tu się niestety przeliczyłem...

Najbardziej to boli jak się jedzie na wakacje, trasy typu 3-4 tyś km, wtedy 1,5 czy 2 litry na 100km robi dużą różnicę!
pozdrawiam

darek

Autor:  pit_kr [ 2016-11-07 16:05:44 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

Też słyszałem o paliwożerności fz1 i to był jeden z powodów wyboru fz8 (oczywiście oprócz mniejszej mocy). Generalnie obydwa bardzo mi się podobają ale jak fazer8 wszedł na rynek w 2010 roku to od razu wiedziałam, że muszę go mieć :D
darekfz1 ile Ci pali fz1?

PS. Ciekawe czy różnice pomiędzy fz1 a fz8 w realu są tak spektakularne jak na papierze?

Autor:  darekfz1 [ 2016-11-07 22:59:35 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

pit_kr napisał(a):
darekfz1 ile Ci pali fz1?


witam

trzeba liczyć koło 6,5-7l/100km i to bez jakiejś szaleńczej jazdy - normalne, codzienne użytkowanie typu dojazd do pracy czy wycieczka z małżonką za plecami. Jak mu daję "w palnik" to nie liczę - po co się dołować...

pozdrawiam

darek

Autor:  t1studiospl [ 2016-11-07 23:25:09 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

Co do paliwozernosci FZ1 Fazera, u mnie średnie spalanie oscylowalo w tym sezonie na poziomie 6.3L/100km (poprzedni sezon 6.8L/100km), a zdecydowanie nie byla to jazda emerycka.

Zerknalem przed chwila na wykresy mocy/momentu z FZ8, wyglada na to ze "ciag" zaczyna sie od 6k rpm., wtedy FZ8 ma okolo 50KM/54Nm (przy 6krpm FZ1 ma 75KM/85Nm). Tak to wyglada na papierze. Co do odczuć rzeczywistych, mam porownanie z Kawasaki Z750S (podobna polka co FZ8, posiada 110KM/76Nm), ktore to w normalnych warunkach, normalnej jazdy, w kwestii wydajnosci, przyspieszen itd jest na zblizonym poziomie. Oczywiscie w sprincie (tutaj dluga jedynka troche przeszkadza), czy top speed, FZ1 dewastuje Kawasaki (po przekroczeniu 140kmph widac zdecydowana przewage Fazera). Ogolnie, w FZ1 do 7krpm nie ma jakichs szczegolnych doznan, powyzej tego zakresu zaczyna sie dopiero generowanie ciagu. W miescie czy trasie trzymam zazwyczaj 4-7k rpm i takie srednie spalanie (6.3L/100km) osiagam - w trasie na 6. biegu jest to pomiedzy 100 a 150kmph. Aha zdecydowanym plusem jest spalanie FZ1 przy wyzszych predkosciach przelotowych (>200kmph), u mnie zadowala sie 7.5L/100km (średnia z 300km).

Znalazlem tez w sieci namiastke porownania Fazera8 i FZ1 Fazera (link do wykresu):
http://www.motocykl-online.pl/galerie/Y ... tr,5114,11

Autor:  pit_kr [ 2016-11-30 16:47:39 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

W takim razie przesadzanie z tą paliwożernością fz1, litr czy półtora więcej to nie jest jakoś strasznie dużo. Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy nimi to bardziej chodziło mi o reakcję na gaz tzn. czy jest bardziej nerwowa np. przy wyjściu z zakrętu. Ale kawa i tak może być inaczej zestrojone niż fz8.

Autor:  t1studiospl [ 2016-12-01 11:45:46 ]
Tytuł:  Re: fazer za fazera

FZ1 do 2010r. mial dosyc "harde" mapy zaplonowe/wtryskowe (tzw. throttle snatch) wiec faktycznie byla wyczuwalna nerwowa reakcja na gaz (ale tylko przy wczesniejszym zamknieciu manetki). Jezeli chodzi o dodawanie gazu z ustalonej pozycji, to jest w miare liniowo, ale faktycznie jak lecisz na 7krpm w zakrecie i momentalnie robisz łychę to wtedy moze zakrecic tyłkiem ;). Ogolnie przy spokojnej jezdzie wlasnie pomiedzy 4-7k rpm jest przewidywalnie raczej nie ma jakichs wodotryskow.
Co do spalania to nie ma na co narzekac, standardowe 6L/100 powinno byc do osiagniecia. FZ8 nie mialem przyjemnosci dosiadac, ale z opinii w sieci i danych technicznych/testow moze wynikac ze jest to porzadny sprzet do przemieszczania sie po miescie i w trasie, choc konstrukcyjnie nie jest nowoscia (co wg mnie jest na plus).

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/