Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-09-27 21:16:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-24 17:27:41
Posty: 149
Lokalizacja: okolice Częstochowy :-)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
Witam
czytam na forum o luzach zaworowych i jedni piszą ,że jedne luzy się powiększają ,a drugie kasują chodzi o zawory ssące i wydechowe ,że jedne się kasują
czy to jest prawda czy mit ?
chodzi mi o fzs 600


Ostatnio edytowano 2012-09-27 22:01:04 przez rykoszet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-27 21:16:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-09-27 21:36:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
rykoszet
czasem też się zastanawiam nad tym...
w sumie dużo osób pisze: zrobiłem synchro... czyszczenie gaziorów.... luzy w normie...

może to nie mit, a raczej mała podatność na zmiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-27 22:12:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Świeża sprawa bo wczoraj odbierałem moto po rozrządzie i zaworach. Łańcuszek wyglądał jak sznurówka z trampek ;/
Co do zaworów to większość była OK, dwa okazały się przyciasne. Podejrzewam, że wynika to z tego że przy pracy zaworów te płytki w jakiś sposób powodują powiększanie lub pomniejszanie tych luzów.
Ale jeśli o kasowanie samoczynne luzu zaworowego??? - jeszcze się nie spotkałem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-27 22:52:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-24 17:27:41
Posty: 149
Lokalizacja: okolice Częstochowy :-)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
chodzi o to że podobno się zmniejszają czyli po jakimś czasie nie ma luzu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-27 23:26:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
ja mam właśnie moto rozebrane - przebieg 43tkm - wczoraj mierzyłem luzy - wszystkie w normie, ale jak to już pisałem w innym wątku - bliżej im dolnej granicy niż górnej - a podobno mają się powiększać niż pomniejszać... dzisiaj wydłubałem gaźniki i napinacz łańcucha - jest na 9-tym ząbku, więc jeszcze kilka ząbków zostało... czyszczę gaźniki, składam wszystko do kupy i ganiam dalej - w zimę może wymianę łańcucha zaatakuję - tylko jeszcze łamę się czy zakładać zakuty czy zakuwać na silniki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-28 00:44:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
W przyrodzie nic nie ginie :)
Ja tam nie jestem mechanior :) ale to przypadkiem nie jest spowodowane zużyciem gniazd zaworów? ewentualnie zaworów i tych powierzchni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-28 01:37:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-14 01:03:15
Posty: 38
Lokalizacja: Neustadt an der Weinstrasse/Katy Wr
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT660R-X R6
Sprężyny też podlegają zmianom na wskutek temperatury, jak i inne podzespoły. Sprawdzacie luzy na ciepłym czy zimnym??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-28 09:55:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
pancio napisał(a):
Sprężyny też podlegają zmianom na wskutek temperatury, jak i inne podzespoły. Sprawdzacie luzy na ciepłym czy zimnym??


wg serwisówki powinno się robić na zimnym... pomiar na ciepłym, albo jeszcze lepiej na gorącym - to dopiero wyzwanie! :) Nawet gdyby się udało, to z czym konfrontować wyniki, skoro nie ma nigdzie podanych prawidłowych na ciepłym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-28 13:34:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-24 17:27:41
Posty: 149
Lokalizacja: okolice Częstochowy :-)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
rykoszet napisał(a):
bliżej im dolnej granicy niż górnej - a podobno mają się powiększać niż pomniejszać...


ale i ssące i wydechowe się zmniejszają luzy?


mi mechanik mówił (ale i na tym forum sie spotkałem)że ssące albo wydechowe nie pamiętam teraz które
,pomniejsza się luz
,a wojtas na tym forum pisał że i te i te sie powiekszają
stąd moje pytanie jak to jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-29 17:17:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-22 21:30:29
Posty: 24
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600 03r.
Na ssaniu się zwiększa, na wydechu zmniejsza. Prawdę mówiąc nie wiem czym to jest spowodowane, może ze względu na gniazda zaworów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-29 20:34:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
snowak1 napisał(a):
wg serwisówki powinno się robić na zimnym... pomiar na ciepłym, albo jeszcze lepiej na gorącym - to dopiero wyzwanie! :) Nawet gdyby się udało, to z czym konfrontować wyniki, skoro nie ma nigdzie podanych prawidłowych na ciepłym?

Pomiar luzów zaworowych na gorącym silniku jest bezcelowy, ponieważ wszystkie luzy będą bliskie zeru. W takim przypadku, kiedy któryś z zaworów będzie już za ciasno nie dowiemy się o tym i dla tego luzy mierzy się na silniku zimnym. Sam luz zaworowy powinien być odpowiednio ustawiony
na zimnym silniku dla tego, iż po rozgrzaniu poszczególne elementy rozrządu rozszerzą się pod wpływem temperatury i luz się skasuje.
Sam proces zmniejszania się bądź zwiększania luzów zaworowych w trakcie użytkowania silnika zależy od modelu motocykla. W starszych motocyklach luz zaworowy przeważnie się zmniejszał co było spowodowane wyklepywaniem się gniazd zaworowych i zużyciem samych zaworów. W nowszych silnikach luz zaworowy czasami się powiększa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-02 14:27:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
rykoszet bardzo ładnie ujął to kolega Bigos

rykoszet
...nie ma reguły czy zawór ssący czy wydechowy, dotyczy to jednych i drugich. Zarówno te jak i te mogą się zwiększyć lub zmniejszyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-03 20:38:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-24 17:27:41
Posty: 149
Lokalizacja: okolice Częstochowy :-)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
czyli jeśli mogę drążyć temat od czego to zależy czy luz się zwiększa lub zmniejsza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-20 14:15:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-01-18 14:03:56
Posty: 155
Lokalizacja: na zachód od Wawy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: służbowy
Obecne moto: fz6
Mam takie pytanie, jakie są oznaki nieprawidłowych wartości luzu na zaworach. Mój FZ6 ma już prawie 60tkm i nie były one ruszane. Zastanawiam się, czy dać moto żeby sprawdzić luz na zaworach, czy to olać, bo jeździ spoko i nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-20 14:49:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
W FZ6 zawory są ustawiane na płytkach w związku z czym nie ma niebezpieczeństwa że luzy będą maleć. Będą tylko rosły co generalnie jest dobre bo lepiej jak luz jest za duży niż jakby miał być zbyt mały.

Co do diagnozy to ta pierwsza powinna być na słuch. Jak zawory w FZ6 mają zbyt duży luz to silnik zaczyna klepać trochę jak diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org