Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-04-10 12:14:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Oto poradnik dla posiadaczy motocykli z rynku brytyjskiego, z reflektorami dostosowanymi do ruchu lewostronnego. W moim przypadku jest to Fazer FZ6 S2.

Angielskie reflektory powodują oczywiste problemy przy przeglądzie technicznym oraz oświetlają fatalnie drogę, dlatego moim zdaniem warto je wymienić. Ponieważ nie udało mi się znaleźć lamp europejskich w rozsądnej cenie
( i dobrym stanie), to postanowiłem przerobić swój reflektor na lampę dostosowaną do ruchu prawostronnego.

Niestety, do tego także potrzebujemy lampy europejskiej, ale już w takim stanie, by cały był jedynie prawy odbłyśnik, od świateł mijania. Reszta może być uszkodzona. Mnie się udało kupić taki reflektor po kilku tygodniach poszukiwań za ułamek ceny sprawnej lampy.
[ img ]

Pracę zaczynamy od demontażu plastików, czaszy i naszego oryginalnego reflektora.

Następnie potrzebna nam będzie opalarka. Czytałem, że niektórzy zamiast niej używali piekarnika (wkładając całą lampę do środka), ale ja się nie zaliczam do tak odważnych.
[ img ]

Dla treningu zacząłem pracę od uszkodzonej strony zakupionej lampy w wersji europejskiej. Opalarką cierpliwie podgrzewamy miejsce łączenia klosza z obudową lampy. Trwa to kilkanaście minut, do chwili, gdy klej łączący elementy stanie się plastyczny. Następnie, zaczynając od zewnętrznego rogu lampy, delikatnie i z wyczuciem oddzielamy klosz od obudowy. Gdy klej ma właściwą temperaturę, to nie stwarza to najmniejszego problemu. Po kolei podważamy zatrzaski na obu elementach śrubokrętem i rozdzielamy je.
[ img ]
[ img ]

Następnie to samo robimy z naszą angielską lampą.
[ img ]


Wykręcamy odbłyśniki: w lampie angielskiej prawy od długich świateł, w europejskiej prawy od świateł mijania – są przykręcone 3 śrubami. Nie dotykamy palcami wnętrza odbłyśnika!!!
[ img ]

W miejsce odbłyśnika od długich świateł w lampie angielskiej przykręcamy ten od mijania (prawa połowa reflektora).

Teraz usuwamy oznaczenia z klosza – dociekliwy diagnosta mógłby po tym rozpoznać angielski reflektor. Jest to mała strzałka na kloszu – wg. przepisów unijnych brak strzałek świadczy o lampie przeznaczonej do ruchu prawostronnego. Bierzemy papier o ziarnistości 2500, ścieramy tylko strzałkę(!) i polerujemy to miejsce pastą/płynem do polerowania tworzyw sztucznych. Po chwili już jej nie ma...
[ img ]
[ img ]

Ponownie podgrzewamy klej opalarką na krawędziach obudowy i klosza, łączymy je ze sobą mocno.
I gotowe.

Po montażu regulujemy ustawienie świateł. U mnie lewy odbłyśnik pozostał oryginalny angielski, od świateł mijania. Ale za pomocą regulacji bez problemu przestawiamy go do ustawienia dla świateł długich.
[ img ]

W ten otrzymałem hybrydę europejsko-angielską, ale taką, która bez problemu przejdzie przegląd, a i drogę będzie oświetlała porządnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-10 12:14:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-04-10 12:25:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Mam na sprzedaż uszkodzoną lampę europejską (FZ6 S2 - 2007). Obudowa połamana ale odbłyśniki nie ruszone, całe, nie popękane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-23 20:30:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
emtek napisał(a):
Oto poradnik dla posiadaczy motocykli z rynku brytyjskiego, z reflektorami dostosowanymi do ruchu lewostronnego. W moim przypadku jest to Fazer FZ6 S2.

(...)
W ten otrzymałem hybrydę europejsko-angielską, ale taką, która bez problemu przejdzie przegląd, a i drogę będzie oświetlała porządnie.


Udało mi się na Allegro za grosze dostać europejskie odbłyśniki. Mam teraz do Ciebie takie pytanie - czy uważasz, że lepiej zamienić obie i w ten sposób zrobić układ światła jak oryginalnie EU wychodzą czy np zostawić 2xH4 i zrobić lampę 'symetryczną'?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-23 20:46:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Wydaje mi się, że najlepiej zrobić już porządnie - tak jak w oryginalnej wersji europejskiej, czyli zamienić dwa odbłyśniki.

Aha, polecam jeszcze montaż zestawu motocyklowego HID.
Wiem, że to nielegalne u nas ale tak naprawdę nie stanowi to zagrożenia dla innych użytkowników. Kupiłem i zamontowałem początkowo jeden zestaw (w lampę mijania), sprawdziłem geometrię oświetlenia na zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej. Rozkład światła jest taki, jak przy zwykłej żarówce, linia cienia jest ostra, prawidłowo wyregulowany reflektor nikogo nie ma prawa oślepiać. Od razu kupiłem drugi do świateł długich - tu używanie lampy HID jest dyskusyjne z uwagi na kilkunastosekundowe "rozgrzewanie" się żarnika. Nie za bardzo można "błysnąć" długimi... Ale jak się w nocy jedzie pustą drogą to komfort jazdy jest rewelacyjny.
Rozsądnie jest wybrać jak najniższą temp. żarnika np. 4300K. Wtedy barwa światła jest zbliżona do normalnych żarówek.


Ostatnio edytowano 2013-07-08 07:42:50 przez emtek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-23 21:39:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ok, to w wolnej chwili (jak deszczem dowali) wymienię oba odbłyśniki.

A tak przy okazji, bo moj Fz6 ma kabel przylutowany i swieca oba swiatla - jak oryginalnie swieci ten motocykl? Na mijania swieci H4 a na drogowych H4 i H7? czy inaczej to jest rozwiazane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-24 10:04:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
o ile dobrze pamiętam w wersji europejskiej powinno być tak:
- prawy reflektor mijania to H7
- lewy do długich to H4

Normalnie świeci tylko prawy - mijania, po włączeniu długich zaczyna świecić dodatkowo lewy .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-24 12:40:28 
emtek ale nie w wersji poliftowej, tu sa 2x H4.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-05-24 13:08:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Wlasnie dopadłem mojego 06 i wygląda to następująco.

Normalnie po odpaleniu uruchamia się prawa (patrząc od przodu) lampa H7. Lewa H4 siedzi cicho.

Po wciśnięciu przycisku PASS zapala się włókno świateł drogowych H4. Włókno mijania nie zapala się.

Po przełączeniu na kierownicy na światła drogowe zapala się włókno świateł drogowych H4. Włókno mijania nie zapala się.


I teraz tak -

ja chciałbym najchętniej mieć 2xH4 z kilku przyczyn:

1. Łatwiej z żarówkami bo nie trzeba wozić różnych rodzai.
2. H4 pozwala na posiadanie w obu reflektorach światła mijania i drogowego.
3. Z kabla H7 zasilałbym światło mijania a z H4 światło drogowe przez przekaźnik (tak, żeby nie obciążać alternatora 4 włóknami).
5. W przypadku np chęci konwersji na xenon też łatwiej o komplet 2xH4.

ALE:

Gdzieś mi się coś obiło o oczy tu na forum, że odbłyśnik H4 nie daje dobrego odcięcia światła dla świateł mijania. Co prawda mijania i tak nikogo nie rażą bo nie walą aż tak mocno jak drogowe, ale mimo wszystko jest dla mnie to pewna wątpliwość.

Dlatego najpewniej byłoby dla mnie faktycznie zamienić oba odbłyśniki i mieć lampę typowo EU ale zastanawiam się, czy pomysł z 2xH4 jednak nie byłby lepszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-24 14:14:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Pieraś napisał(a):
emtek ale nie w wersji poliftowej, tu sa 2x H4.



Napisałem, jak jest w wersji S2 z 2008r.
Wydaje mi się, że tak samo powinno być u kolegi MarcinaJ, choć tu mogę się mylić.
W S2 oryginalnie są dwa rodzaje żarówek: H7 dla świateł mijania oraz H4 dla drogowych. Niezależnie od wersji EU czy GB (zmieniają się tylko strony). Tak też podaje serwisówka. Oto zdjęcie oryginalnej lampy EU:

[ img ]

Jak widać - mała dziura na H7 mijania(po prawej) a duża na H4 drogowe(po lewej).

A poniżej różnica pomiędzy żarówką H7 a żarnikiem HID

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 09:29:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-27 22:54:07
Posty: 18
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600-2001
emtek napisał(a):
Pieraś napisał(a):
emtek ale nie w wersji poliftowej, tu sa 2x H4.



Jak widać - mała dziura na H7 mijania(po prawej) a duża na H4 drogowe(po lewej).



ja widzę po prawej stronie dużą dziurę, a po lewej małą..chyba że piszesz siedząc na motocyklu..
patrząc na to zdjęcie oraz od przodu na motocykl, lampa prawa w wersji europejskiej powinna dawać światło mijania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 09:41:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Siedząc na motocyklu po prawej stronie powinna być lampa H7 działająca jako mijania. Lewa lampa to H4 - drogowe.

Dziś przywiozłem lampę z rozbitka - co ciekawe, klosz, mimo europejskiej lampy, posiada strzałkę :)

cieszy_pysiek

czy Ty masz europejską lampę ustawioną prawidłowo? ;) Bo jak tak, to bym chętnie potem może skorzystał z Twojego moto jako wzoru ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 09:50:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-27 22:54:07
Posty: 18
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600-2001
czyli jak siedzę na motocyklu i mam zapaloną lewą lampę a przy długich zapala się prawa jest to wersja angielska?

patrząc od przodu po włączeniu świeci się prawa H7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 10:07:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Jak siedzisz na moto i masz tak, jak napisałeś, lewa odpala z silnikiem i jest to H7 to jeździsz na angielskiej lampie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 10:52:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
cieszy_pysiek napisał(a):
emtek napisał(a):
Pieraś napisał(a):
emtek ale nie w wersji poliftowej, tu sa 2x H4.



Jak widać - mała dziura na H7 mijania(po prawej) a duża na H4 drogowe(po lewej).



ja widzę po prawej stronie dużą dziurę, a po lewej małą..chyba że piszesz siedząc na motocyklu..
patrząc na to zdjęcie oraz od przodu na motocykl, lampa prawa w wersji europejskiej powinna dawać światło mijania?


Tak, strony prawa-lewa wtedy, gdy siedzimy na motocyklu.
Lampa prawa w wersji EU daje światło mijania.

MarcinJ napisał(a):
Jak siedzisz na moto i masz tak, jak napisałeś, lewa odpala z silnikiem i jest to H7 to jeździsz na angielskiej lampie.


Dokładnie tak. Mam nadzieję, że już nikt nie ma wątpliwości.
Jeszcze co do strzałek na kloszu lampy - sprawa jest dość zagmatwana. Oznaczenie lampy do ruchu prawo- lub lewostronnego zależy od strony, w którą skierowana jest strzałka oraz rodzaju lampy (dyrektywa UE o sposobie zaznaczania reflektorów to kilkadziesiąt stron urzędniczego bełkotu w stylu: jeśli tak - to może być tak, a jak inaczej to...itd :x ).
Natomiast brak jakiejkolwiek strzałki na kloszu to 100% reflektor europejski!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-30 12:06:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
No i wyjasnione.
Emtek - jak oceniasz skutecznosc swiatel 2xh4 zamiast h4 i h7?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org