Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-09-11 16:54:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
Witam.

Zauważyłem ostatnio, że gdy włączam motocykl to na luzie miga mi podświetlenie licznika i światło lampy w rytm wolnych obrotów, tak jakby nie było wystarczającego napięcia. Gdy podniosę obroty to jest okej. Zastanawia mnie to dlatego bo mam podłączone oba światła na przełącznik (ale sytuacje opisuje na włączonej jednej lampie) oraz ładowarkę do telefonu także na przełącznik, ale pod pompę paliwową, oczywiście są wyłączone. Interesuje mnie czy możliwe jest, że one mimo wszystko (szczególnie ładowarka) powodują coś na obwodach co nie powinno się dziać. Po zainstalowaniu ładowarki podczas włączania motocykla słychać inny dźwięk niż zawsze, ciężko powiedzieć co mam na myśli ale dźwięk jest po prostu inny, wyższy i jakby... zdławiony; motocykl natomiast odpala normalnie, oprócz tego dźwięku nic się nie zmieniło.

Druga sytuacja jest taka, że w momencie włączania drugiego reflektora przełącznikiem (wyłączona ładowarka) często dzieje się tak jakby licznik się resetował: wskaźniki nie skaczą ale włącza się na chwilę światełko paliwa i oleju. Dziwi mnie to bo chyba elektryka powinna wytrzymać dodatkowe światło mijania, skoro przy włączeniu drogowych nie dzieją się takie rzeczy. Gdy natomiast mam włączoną ładowarkę to takie 'resetowanie' licznika dzieje się nawet podczas jazdy.

Czy po tym długim, nudnym opisie ktoś może mi napisać czy coś jest nie tak?


ps. Mam w planach podłączyć ładowarkę bezpośrednio pod aku, przynajmniej na pewno nie spalą mi się styki od pompy paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 16:54:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-09-11 18:31:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-28 08:51:59
Posty: 92
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Jeśli chodzi o reflektory to ja mam zrobione na stałe, że obydwa się świecą (światła mijania) i nie ma z tym żadnych problemów, także elektryka na pewno wytrzymuje dodatkowe światło mijania. Nie za bardzo znam się na elektryce, ale z Twojego opisu wychodzi, że masz gdzieś jakieś zwarcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 19:40:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-30 11:53:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Witam.
Z opisu wynika, że akumulator swoje lata świetności ma już za sobą. Światła mijania etc. migają dokładnie z częstotliwością pracy alternatora w motocyklu. Z dobrym aku pracującym w tym układzie jako bufor nic takiego nie ma miejsca. Kolejnym przemawiającym aspektem za tym, że akumulator ma dość jest licznik który jest cyfrowy i musi mieć napięcie w konkretnych granicach w przeciwieństwie do żarówki która jako odbiornik analogowy będzie się świecić, albo żarzyć w zależności od napięcia.

Podstawowa sprawa: pomierz napięcia na aku w spoczynku i na uruchomionym motocyklu. Pomierz napięcie z włączonymi odbiornikami w czasie pracy moto i na wyłączonym silniku. Zmierz też napięcie podczas rozruchu. Po tych pomiarach będzie można dokładniej określić przyczynę problemu.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 23:33:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
Jeżeli chodzi o akumulator to wręcz niemożliwe z racji tego, że jest nowy, kupiony w tym sezonie przed latem w sklepie moto-akcesoria (tak więc raczej nie jest to gniot). Wcześniej jeździłem na baterii (heh, nie miałem 150 zł, to i używało się co było), ale nie pamiętam szczerze pisząc czy wyglądało to podobnie, a szkoda. W tym momencie nie mam jak pomierzyć wartości ale na pewno to zrobię, natomiast to byłoby nieprawdopodobne jeżeli byłaby to wina aku...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 07:55:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
U mnie przy obrotach biegu jałowego nie ma wystarczającego ładowania i to, co opisujesz, jest normalne - oczywiście o ile jasność delikatnie faluje, a nie miga :mrgreen:
Akumulator ma znamionowo 12V. Ostatnio, jak mierzyłem ładowanie, to po wyłączeniu silnika trzymało się nawet w okolicach 13V ;)
A napięcie ładowania jest rzędu 14V więc, jeśli na wolnych obrotach nie ma pełnego ładowania, to będziesz widzieć zmiany napięcia pewnie w granicach (powiedzmy) 12-13V. U mnie jest to nieźle widoczne, bo poprzedni właściciel włożył 2 x 100W w lampy, a to już zjada niezłe ilości prądu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 20:05:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Mnie też to wygląda na winę aku, ale jeżeli mówisz, że jest prawie nowy, to może wina regulatora napięcia, który daje za niskie napięcie na aku i przez to jest za mało prądu? Bez konkretnych pomiarów napięcia ładowania trudno cokolwiek powiedzieć, zaopatrz się w jakiś miernik, multimetr, zmierz i dopiero wtedy możemy pogdybać co jest nie tak ;)

-- 2013-09-12 20:06:34 --

Mnie też to wygląda na winę aku, ale jeżeli mówisz, że jest prawie nowy, to może wina regulatora napięcia, który daje za niskie napięcie na aku i przez to jest za mało prądu? Bez konkretnych pomiarów napięcia ładowania trudno cokolwiek powiedzieć, zaopatrz się w jakiś miernik, multimetr, zmierz i dopiero wtedy możemy pogdybać co jest nie tak ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org