Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-02-07 19:31:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Nie widziałem jeszcze serwisówki która podaje luz łańcucha 45mm zalecany jest 25-30 i tego się trzymaj.
Smar nazbierał sie z łańcucha wyczyść na ile możesz i złóż spowrotem jak zębatka zdawcza jest ok. Możesz wrzucić zdjecie tej zębatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-07 19:31:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-02-07 23:25:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
Jak dużo latasz na stopce centralnej i Ci przeszkadza że się tłucze to można spróbować wymienić ten łańcuch - może będzie lepiej :)
A jeśli jednak częściej na 2 kołach - to naciągnij go trochę i ganiaj aż zaczną być problemy na 2 kołach :)

Mój też tak się tłukł na centralce - ale bym się tym nie stresował - nie ma oporu na tylnym kole więc górna część łańcucha (która jak jest opór jest napięta) zaczyna skakać bo łańcuch ma luz ( a luz musi mieć bo oś zębatki zdawczej nie pokrywa się z osią wahacza który to pracuje).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 00:38:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 20:58:51
Posty: 38
Lokalizacja: Oslo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8
Podkopnik napisał(a):
Nie widziałem jeszcze serwisówki która podaje luz łańcucha 45mm zalecany jest 25-30 i tego się trzymaj.
Smar nazbierał sie z łańcucha wyczyść na ile możesz i złóż spowrotem jak zębatka zdawcza jest ok. Możesz wrzucić zdjecie tej zębatki.

Jak nie widziałeś to zobacz ... :) FZ6 S2


Załączniki:
Drive chain slack FZ6 S2.jpg [188.68 KiB]
Pobrane 529 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 12:11:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Kucyk dzięki :) Sam jeździsz na takim naciągu??? Trochę to dziwne bo większość producentów motocykli zaleca te standardowe ok 30mm. 45 lub ciut wiecej ustawiłbym dla dwóch osób i full bagażu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 15:09:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Tylko pamiętaj, że naciąg łańcucha sprawdza się kiedy moto stoi na kołach, nie na centralce :)

Swoją drogą, czemu w manualach piszą, żeby do sprawdzenia naciągu stawiać moto na centralce? Przecież w FZS-ie mając te 35-40mm na centralce, na kołach łańcuch napina się jak plandeka na żuku ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 15:31:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 20:58:51
Posty: 38
Lokalizacja: Oslo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8
Nie wiem dlaczego w tym modelu tak jest, ale wydaje mi się że producent motocykla pisząc manuala zna się na rzeczy, więc stosuję się do niego. Staram się mieć naciąg 40-50 mm (ustawiając na centralce) - nie zauważyłem nic niepokojącego podczas jazdy, wszystko jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 17:09:04 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Może dlatego taki duży luz na centralce bo jak go postawisz na koła to się napnie i będzie miał te 30-35 - na kołach łańcuch się napina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 17:36:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 20:58:51
Posty: 38
Lokalizacja: Oslo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8
Siojek napisał(a):
Może dlatego taki duży luz na centralce bo jak go postawisz na koła to się napnie i będzie miał te 30-35 - na kołach łańcuch się napina.

Zgadzam się. Co prawda nie mierzyłem nigdy na kołach bo ustawiam wg serwisówki, ale sprawdzę następnym razem ile mm znika gdy z centralki zejdzie na koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-08 19:14:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
To wszystko jasne. Kot nie ma centralki i serwisówka podaje niższe wartości. Ja ustawiam taki luz ok 30 mm jak siedze na moto więc tak jak siojek napisał na jedno wyjdzie. Jak miałem GS 500 który miał centralkę to i tak ustawiałam siedząc na moto( oczywiście potrzebna druga osoba albo metoda prob i błędów)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 23:55:13 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Podkopnik napisał(a):
Ja ustawiam taki luz ok 30 mm jak siedze na moto więc tak jak siojek napisał na jedno wyjdzie. Jak miałem GS 500 który miał centralkę to i tak ustawiałam siedząc na moto( oczywiście potrzebna druga osoba albo metoda prob i błędów)


Objaśniam: środek zębatki zdawczej, sworznia wahacza i zębatki na kole tworzą wierzchołki trójkąta a jak wiadomo w trójkącie najdłuższy bok (w naszym wypadku podstawa trójkąta czyli odległość od środków zębatek) nigdy nie będzie dłuższy od sumy długości pozostałych boków, siadając na moto zmniejszasz wysokość tego trójkąta a przy zachowaniu stałej długości ramion z automatu wydłuża się podstawa a wierzchołki dążą do współliniowości co daje nam największą długość podstawy i zlikwidowanie trójkąta co się przekłada na największe napięcie łańcucha. Reasumując jeżeli Podkopnik usiądziesz na moto a te trzy punkty ustawią się w linii (albo prawie) i ustawisz łańcuch na luz serwisowy to jak wstaniesz to luz się zwiększy. No chyba że jesteś tak lekki że moto nie odczuje twojej wagi :) . A więc nie siedzimy na moto jak ustawiamy luz - robimy to jak każą mądrzy panowie z książki serwisowej czyli albo na centralce albo na kołach bez jeźdźca.
Tak odrobinę geometrii :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 10:47:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
No teraz to już nikt chyba nie powinien mieć wątpliwości :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 16:21:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Teraz to sam już nie pamiętam jak ja ten łańcuch sprawdzałem:) Możliwe że siadając na moto tylko kontrolowałem jak się ugina czy nie jest za bardzo naciągniety:) A ustawiałem z drugą osoba ktora trzymala tylko moto w pionie. Teraz mam podnośniki więc sam mogę sobie to zrobić:)
A tak nawiasem mówiąc to ważę 72 kg i szczerze to jak siadam ugięcie amora jest naprawdę minimalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-08 18:13:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-15 18:06:32
Posty: 43
Płeć: Mężczyzna
Dobra odgrzewam swój temat.

Smarowanie łańcucha nic nie pomogło. przeskakuje cały czas, więc szykuje sie do wymiany łańcucha lub napędu.

Stąd moje pytanie czy po zdjęciach jesteście w stanie ocenic czy zebatki sie jeszcze do czegos nadaja
http://img706.imageshack.us/img706/7287/a1af.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/1743/1oas.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/9283/8nq1.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1418/lajf.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/6312/ncpn.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/6021/37v4.jpg

P.S. Nakrętkę przy zębatce zbiorczej musiałem dokręcić bo się kręciła lewo prawo - blokowała ją tylko zaklepana podkładka


Ostatnio edytowano 2014-03-08 18:25:24 przez shooter85, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-08 19:13:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
wymień całość i nie wygłupiaj się nawet
źle one nie wyglądają ale koszt zębatek nie jest taki duży i wymienia się je razem z łańcuchem

jak będziesz czegoś szukał to zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-09 21:55:08 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Zdawcza przycięta trochę - Taz dobrze prawi łańcuch zmieniamy zawsze z zębatkami samo D. I. D. zaleca


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org