Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-01 15:48:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-01 14:07:07
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Z góry chciałbym zaznaczyć że jestem nowym użytkownikiem i to mój pierwszy prawdziwy motocykl i proszę o wyrozumiałość. Zakupiłem Yamaszkę Fazer S2 z 2010 roku. Motorek ma przejechane 2900 km, więc można powiedzieć nówka sztuka. Motorkiem jeździł 45 letni poprzednik, i był użytkowany sporadycznie ze względów czasowych. Chciałbym zapytać o kilka kwestii:
1. Kiedy czeka mnie pierwsza wymiana oleju i jaki olej będę musiał zastosować.
2. Brakuje troszkę płynu hamulcowego, czy do motora idzie taki sam płyn Dot4 jak do samochodu? Jaki płyn najlepiej kupić? Może skoro motor ma już 3 lata wypadało by wymienić kompletnie ten płyn?
3. Płyn chłodzący też należy okresowo wymienić co ileś lat?
4. Jaki smar wybrać do smarowania łańcucha? Z czasem przymierzam się do zakupu automatu smarującego marki Scotooiler, czy według was jest to naprawdę dobra rzecz?

Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 15:48:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-03-01 16:36:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-24 09:59:22
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 S 04r
Nie jestem znawca ale co do twoich pytań:
odp. 1. Jeżeli nie jesteś na 100% pewien że poprzednik wymienił olej na nowy( jak rozumiem kupiłeś go niedawno czyli na sezon 2014) to wymieniaj od razu olej + filtr. Warto też zaglądnąć do airboxa sprawdzić filtr powietrza i ewentualnie wymienić.
odp.2 Płyn hamulcowy DOT4 który zalewa się do samochodów to jest ten sam co do motocykli (nie ma podziału na samochodowy i motocyklowy) Jednak po 4 latach płyn w twoim fazerze jest pewnie mętny ciemny i kwalifikuje się do wymiany, najlepiej od razu przód i tył wymienić.
odp.3 tak należy wymieniać płyn chłodniczy i przepłukiwać układ serwisówka podaje co dwa lata
odp.4 Co do smaru to co człowiek to opinia używałem rożnych ale najlepiej spasował mi Valvoline White Synthetic Chain Lube ważne jest jednak regularne smarowanie a nie jaka marka.

A tak poza tym to życzę Ci wielu miło i spokojnie przejechanych kilometrów nowym nabytkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 17:05:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Post wyżej wszystko wyjaśnia ;)
Po tylu latach: olej płyny do wymiany, sprawdzić świece, scottoilet to zbędny wydatek ;) Ja tam wolę sobie samemu pilnować smarowania. Mam pewność że posmarowany jest łańcuch a nie wszystko dookoła ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 17:12:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-01 14:07:07
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Właściciel mi mówił że przy 6 tyś mam wymienić olej silnikowy, wtedy zaleca producent. Motor napewno nie był kręcony, bo kupiony został od prywatnego gościa w niemczech który mieszka 50km ode mnie. Ja też mieszkam w niemczech.
Możesz mi kolego powiedzieć czym przepłukać ten ukłąd chłodzenia i jaki płyn tam zalać?
Jeśli bym się jednak zdecydował na tego Scottoilera to muszę szukać jakiegoś specjalnego do Fazera czy ten będzie dobry:
http://www.louis.de/_40d62f2901c893f7e4 ... r=10004387


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 17:45:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie chodzi o przebieg tego oleju tylko o to że jest w tej skrzyni 4ty rok ;) dlatego należy wlać tam świeży.
Scottoiler każdy będzie dobry bo nie jest dedykowany do moto raczej...ale 100 ojro?! :D
Układu nie trzeba płukać, a płyn wlej jakiś znany a nie no name ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 17:54:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-01 14:07:07
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Płyn znany ale jakie ma mieć właściwości? Jest to taki sam jak to samochodu. Mam Audi A4 i zawsze lałem tam dobry płyn G13 który zalecał producent. Jak ma się to do mojej Yamahy, też jest jakiś polecany przez producenta? Z tym Scottoilerem chyba się jednak wstrzymam. Olej raczej zaleję firmy Motul gdyż w Audicy sprawuje się dobrze więc do moto też taki pójdzie. Jaki filtr oleju ma oznaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 21:03:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-03-19 18:02:34
Posty: 52
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz 6 2oo4 r.
Co do smaru do łańcucha to z czystym sumieniem polecam smar do łańcuchów motocyklowych Motula. Ładnie trzyma się na łańcuchu ( w porównaniu z Castrolem ).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 21:11:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Przy tym przebiegu polecam Motul 7100 10W40, sprzęt jest po zmianie oleju po 1000km w serwisie??
Płyn chłodniczy nowy- co dwa lata albo Castrol niebieski albo Motul motocool - nie cuduj z płukaniem, zlej stary, zalej nowy
Płyn hamulcowy zalej nowy, jakiś markowy Dot 4.
Co do napędu to myć i smarować, ze smarów polecam najtańszy np S100 i troszkę lepszy Motorex Racing albo Bel-ray Blutec


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-01 21:47:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
4 lata olej?
Zauważyłem, że część ludzi pilnuje przegląd olejowy co ilość km, a część co odpowiedni czas.
co komu wygodniej :)

W/g instrukcji już ze 4 razy powinien mieć zmieniany.
Przejąłem służbówkę, gdzie kumpel mówił, że z przeglądem jeszcze spoko, bo pół roku zostało.
Patrze do książki, a tu 15 tyś przejechane ponad.

Ściagnij sobie manuala, tam jest po kolei wszystko opisane w tabeli.

Nie dostałeś książki serwisowej? Pierwszy właściel ma raczej mało powodów żeby ją zgubić, szczególnie jak prawie nie jeździł.
Skoro mieszkasz 50km, to można podskoczyć do warsztatu gdzie był serwisowany.
No chyba, że ktoś kupił, pojeździł sezon i zostawił na lata w garażu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-02 18:09:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-01 14:07:07
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Dzięki wielkie za odpowiedzi, wymienię raczej napewno wszystkie płyny, nie są to aż tak ogromne koszty.
Mam jeszcze do was 2 pytania, przeszukiwałem fora ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem:
1. Moto jest minimalnie dla mnie za wysoki, pięta nie stoi zupełnie na ziemi. Jedni piszą że w Fazer S2 da sięobniżyć na amortyzatorach trochę zawieszenie a inni że tylko poprzez dodanie tych płaskowników z dziurami. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest dokładnie i czy po zmianie jeśli tylko można tymi płaskowanikami czy moto nie będzie wyglądało dziwnie jeśli tylko tył będzie obniżony?
2. Może kiedyś pokusze się o przeróbkę na wersję bez owiewki jeśli mi sie znudzi teraźniejsza wersja. Co dokładnie oprócz lampy z przodu musze wymienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-04 09:49:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-12-08 22:22:34
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat 2000r.
fador88 napisał(a):
2. Może kiedyś pokusze się o przeróbkę na wersję bez owiewki jeśli mi sie znudzi teraźniejsza wersja. Co dokładnie oprócz lampy z przodu musze wymienić?


Prawdopodobnie trzeba będzie kombinować jakiś uchyt do lampy z wersji N



A co do serwisu to ja po kupnie jakiegokolwiek pojazdu robię komplet tj. rozrząd, gaźniki (o ile są) wszystkie płyny + każe mechanikowi szukać wszelkich drobnostek do naprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-04 14:19:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Co do wysokości to wydaje mi się, że nie jest źle, jeśli nie musisz na palcach stać. Ja mam podobnie, da się przyzwyczaić. Wystarczy minimalnie pochylić moto i jedną nogę masz pewnie opartą o asfalt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org