Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-07-18 18:36:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-07-08 14:19:56
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Fazer 2005
Cześć,
Posiadam FZ6 z 2005 roku - aktualny przebieg to 45tys. Przy około 32-34tys moja faza zaczęła nieprzyjemnie dzwonić/klepać z okolic głowicy. Razem z tym pojawiły się przy wyższych obrotach drgania które było czuć w podnóżkach oraz w kierownicy. W związku z tymi drganiami wymieniłem napęd (juz głośno błagał o wymiane), jednak to nie wyeliminowało drgań (nie mówiąc o dzwonieniu - ten dochodził z silnika). W marcu jechałem w trase na 4tys km więc postawiłem moto do warsztatu gdzie wymieniono mi napinacz łańcuszka. To dość mocno 'wyciszyło' drgania. Nieprzyjemny dzwięk z silnika odrobinę ucichł. Po przejechaniu 9tys (czyli przy aktualnym przebiegu), znowu dość pokaźnie zaczęło dzwonić z silnika i drgania powróciły - teraz po przejażdżce na 150-200km, schodząc z moto czuje straszne mrowienie w rękach i stopach.
Z okazji przekroczenia 43tys na liczniku oraz chwili wolnego czasu postanowiłem zajrzeć do zaworów. Zdjąłem pokrywe, pomierzyłem luzy, rozpiąłem rozrząd, zrzuciłem wałki, pomierzyłem płytki (wszystkie były dokładnie tych rozmiarów jak były opisane - czyli na szczęście nikt ich nie szlifował). Jednak okazuje się że z zaworami nie jest tragicznie bo żaden nie wychodzi po za zakres. Nie wiem czy kiedy kolwiek były regulowane luzy, ale wszystkie płytki raczej są jeszcze od producenta (wymiary co 0.01mm). Może ktoś kiedyś regulował i tylko zamieszał płytkami. W każdym razie wygląda to tak:

Exhaust: Norma: 0.23-0.30
I cylinder:
Luz: 0.27; Płytka: 188
Luz: 0.27; Płytka: 186

II cylinder:
Luz: 0.29; Płytka: 189
Luz: 0.28; Płytka: 189

III cylinder:
Luz: 0.27; Płytka: 189
Luz: 0.26; Płytka: 190

IV cylinder:
Luz: 0.28; Płytka: 186
Luz: 0.27; Płytka: 189

Intake: Norma: 0.13-0.20
I cylinder:
Luz: 0.18; Płytka: 191
Luz: 0.18; Płytka: 191

II cylinder:
Luz: 0.16; Płytka: 192
Luz: 0.16; Płytka: 194

III cylinder:
Luz: 0.17; Płytka: 192
Luz: 0.16; Płytka: 192

IV cylinder:
Luz: 0.18; Płytka: 194
Luz: 0.19; Płytka: 190

Pytanie czy sens jest to ruszać? W zasadzie mam już wszystko rozebrane więc chociaż tyle że mogę coś zamieszać. Na ssącym tych 0.16 i 0.17 bym nie ruszał, ale może udało by się zejść tymi 0.19 i 0.18 coś niżej. No i na wydechowych może pociaśnić te 0.27-0.29?

A jeśli chodzi o dzwonienie (to z wyjątkiem tych zaworów które są w górnej granicy - je chyba może być trochę słychać), to wygląda na to że głównym winowajcą jest łańcuszek rozrządu. Napinacz po wyjęciu był wysunięty maksymalnie (foto w załączniku). Zastanawia mnie tylko fakt czemu mechanik wtedy wymieniał mi napinacz skoro wygląda na to że skończył się łańcuszek...?
I tu dwa pytania odnośnie wymiany łańcuszka:
1. Czy łańcuszek trzeba rozkuwać i zakuwać ponownie nowy (widziałem ze da się kupić rozkuty). Powiem szczerze ze wolał bym założyć już zakuty fabrycznie. Może da się jakoś ściągnąć tę zębatkę którą kręci się przy ustawianiu TDC?
2. Pytałem się w ASO o łańcuszek i tutaj szok: 130zł! Taniej niż np w Larssonie - tam są po 230zł... Czy ten z ASO warto brać?

BTW. Jako że to pierwszy mój post: Witam wszystkich ;)

Pozdrawiam!


Załączniki:
IMG_20140717_223917.jpg [113.94 KiB]
Pobrane 695 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 18:36:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-07-18 18:53:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dla mnie osobiście to wszystkie 16 zaworów do roboty, przy takich luzach szczególnie na wydechu słychać całą głowicę.
Skasować EX do 0,23-0,25 a IN do 0,13-0,15 i będzie malina. Mniej rozjechane fazy rozrządu, ciszej i zdrowiej dla pieca.
Łańcuch kup w aso, jest zakuty, nie ma potrzeby go rozkuwać, zrzucasz wałki, wyjmujesz ślizgi, odkręcasz dekiel na dole, zdejmujesz łańcuch i składasz, ustawiając na znaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 19:50:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-07-08 14:19:56
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Fazer 2005
Wojt@s napisał(a):
Łańcuch kup w aso, jest zakuty, nie ma potrzeby go rozkuwać, zrzucasz wałki, wyjmujesz ślizgi, odkręcasz dekiel na dole, zdejmujesz łańcuch i składasz, ustawiając na znaki.

Super - w takim razie zamówie jutro łańcuch to przyjdzie mi razem z uszczelką (ech, dopiero w środę :( )
Moto stoi rozkręcone wiec to sprawa tylko zdjęcia starego i założenia nowego.

Wojt@s napisał(a):
Dla mnie osobiście to wszystkie 16 zaworów do roboty, przy takich luzach szczególnie na wydechu słychać całą głowicę.
Skasować EX do 0,23-0,25 a IN do 0,13-0,15 i będzie malina. Mniej rozjechane fazy rozrządu, ciszej i zdrowiej dla pieca.


Ufff, a już myślałem że przesadzam z tymi zaworami że wogóle chce je robić - bo jak czytałem jak ludzie robią to zazwyczaj te które wychodziły po za zakres.
Super, w takim razie czy da się tu jakoś bardziej zamieszać? Bo jak bym nie poprzekładał to wychodzi mi 9 płytek do kupienia :( W Larssonie ~21zl za plytke co daje ~190zl...

To co udało mi się wykombinować:

Valve ID - numer zaworu idąc od pierwszego cylindra (1-8 = IN, 9-16 = EX)
pad ID - numer płytki. Przykładowo 13 mówi o tym że pierwonie płytka była na 13 zaworze.

Valve ID 1 with pad ID 13 (189um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 2 with pad ID 4 (194um) has clearance 15um (score: 1.000000)
Valve ID 3 with pad ID 9 (188um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 4 with pad ID 2 (191um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 5 with pad ID 7 (194um) has clearance 15um (score: 1.000000)
Valve ID 6 with pad ID 12 (189um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 7 with pad ID 5 (192um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 8 with pad ID 8 (190um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 9 with pad ID 14 (190um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 10 with pad ID 16 (189um) has clearance 24um (score: 1.000000)
Valve ID 11 with pad ID 11 (189um) has clearance 29um (score: 0.000000)
Valve ID 12 with pad ID 6 (192um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 13 with pad ID 1 (191um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 14 with pad ID 3 (192um) has clearance 24um (score: 1.000000)
Valve ID 15 with pad ID 15 (186um) has clearance 28um (score: 0.000000)
Valve ID 16 with pad ID 10 (186um) has clearance 30um (score: 0.000000)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 20:02:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
convict napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
Łańcuch kup w aso, jest zakuty, nie ma potrzeby go rozkuwać, zrzucasz wałki, wyjmujesz ślizgi, odkręcasz dekiel na dole, zdejmujesz łańcuch i składasz, ustawiając na znaki.

Super - w takim razie zamówie jutro łańcuch to przyjdzie mi razem z uszczelką (ech, dopiero w środę :( )
Moto stoi rozkręcone wiec to sprawa tylko zdjęcia starego i założenia nowego.

Wojt@s napisał(a):
Dla mnie osobiście to wszystkie 16 zaworów do roboty, przy takich luzach szczególnie na wydechu słychać całą głowicę.
Skasować EX do 0,23-0,25 a IN do 0,13-0,15 i będzie malina. Mniej rozjechane fazy rozrządu, ciszej i zdrowiej dla pieca.


Ufff, a już myślałem że przesadzam z tymi zaworami że wogóle chce je robić - bo jak czytałem jak ludzie robią to zazwyczaj te które wychodziły po za zakres.
Super, w takim razie czy da się tu jakoś bardziej zamieszać? Bo jak bym nie poprzekładał to wychodzi mi 9 płytek do kupienia :( W Larssonie ~21zl za plytke co daje ~190zl...

To co udało mi się wykombinować:

Valve ID - numer zaworu idąc od pierwszego cylindra (1-8 = IN, 9-16 = EX)
pad ID - numer płytki. Przykładowo 13 mówi o tym że pierwonie płytka była na 13 zaworze.

Valve ID 1 with pad ID 13 (189um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 2 with pad ID 4 (194um) has clearance 15um (score: 1.000000)
Valve ID 3 with pad ID 9 (188um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 4 with pad ID 2 (191um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 5 with pad ID 7 (194um) has clearance 15um (score: 1.000000)
Valve ID 6 with pad ID 12 (189um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 7 with pad ID 5 (192um) has clearance 20um (score: 0.000000)
Valve ID 8 with pad ID 8 (190um) has clearance 19um (score: 0.000000)
Valve ID 9 with pad ID 14 (190um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 10 with pad ID 16 (189um) has clearance 24um (score: 1.000000)
Valve ID 11 with pad ID 11 (189um) has clearance 29um (score: 0.000000)
Valve ID 12 with pad ID 6 (192um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 13 with pad ID 1 (191um) has clearance 25um (score: 1.000000)
Valve ID 14 with pad ID 3 (192um) has clearance 24um (score: 1.000000)
Valve ID 15 with pad ID 15 (186um) has clearance 28um (score: 0.000000)
Valve ID 16 with pad ID 10 (186um) has clearance 30um (score: 0.000000)


Dlatego czasem warto wstawić do serwisu, ja kupując opakowania mam gdzieś po 2-3 zł za płytkę.
Poszukaj na allegro.
http://allegro.pl/mc-plytki-zaworowe-pl ... 28947.html
po 8zł już jest git. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 20:23:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-07-08 14:19:56
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Fazer 2005
Wojt@s napisał(a):
po 8zł już jest git.

Hm... nie ma ryzyka w takich płytkach? Nie wiem - nie uklepują się, nie pękają? Trzymają rozmiar (tzn jak zamowie np 195 to bedzie te 195? :D)?
A no i czy nie pownny być 7.5mm? Bo widze że te z allegro są 7.48mm :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 20:27:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Suwmiarka/mikromierz w rękę.
Płytka to płytka, lepiej wymienić nić szlifować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-18 21:08:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-07-08 14:19:56
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Fazer 2005
Hm... No dobra. Dam znać pod koniec następnego tygodnia jak czuje się piec po złożeniu (i czy nie zostały jakieś części :D). Wielkie dzięki za pomoc!

Pozdrawiam

-- 2014-07-22 20:17:01 --

Mam teraz zagwozdkę, mianowicie: jak zdjąć ten tak zwany 'pickup rotator' (na którym są znaczniki)? Rozumiem że muszę odkręcić tą śrubę - ale jak zblokować wał...?

-- 2014-07-25 11:12:30 --

Melduje iż moto złożone i silnik odpaił od 'pierwszego starzała' 8)
Dodatkowo wymieniłem łańcuch rozrządu, skontrolowalem ślizgacze etc. Płyn chłodniczy, olej i filtr też wymieniony. Silnik chodzi zdecydowanie lepiej :) Teraz tylko czekać na poprawe pogody i :moto:

Dzięki za pomoc, przyczepności!
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-25 20:40:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-07-15 20:30:50
Posty: 10
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Tez to robilem z tymi samymi objawami. Perla calkiem inaczej pracuje ( ciszej ) ok 50k to czas na duzy serwis.

-- 2014-07-25 20:41:19 --

Tez to robilem z tymi samymi objawami. Perla calkiem inaczej pracuje ( ciszej ) ok 50k to czas na duzy serwis.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-13 11:58:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Mam pytanie dotyczące napinacza.

Wykręciłeś napinacz w takim stanie jak na foto? (to znaczy razem ze śrubą i sprężyną napinającą?)
Czy najpierw wykręciłeś śrubę i sprężynę,a następnie cały napinacz?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org