Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-01-10 19:56:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Witam,

kupiłem dzisiaj fz6 '05

motocykl ma ewidentnie przekrzywiony zadupek na prawą stronę, patrząc z tyłu zbiornik koło kierownica itp są w linii a zadupek ucieka w prawo. Widać, że leżał kiedyś na lewej stronie ale nie ma tragedii lekkie otarcie, pewnie przyłożył gdzieś tyłem na koniec. Przy jeździe, hamowaniu, przyspieszaniu nic nie ściąga ani nie odczuwam dyskomfortu.

Teraz proszę o pomoc w kwestii, czy to na pewno zadupek czy np mocowanie przy ramie jest podatne na takie podgięcia czy raczej by pękła? Ceny tylnych stelaży są niedużo i chętnie bym go wymienił tylko nie wiem jakie jest prawdopodobieństwo, że krzywa jest rama?

Miał ktoś krzywą dupe?

pzdr
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa dupa / stelaż
PostNapisane: 2015-01-10 19:56:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-01-10 20:27:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Uszy mogą być wykrzywione, pomiar geometrii ramy tego nie wykaże , gdyż tylko wyjdzie osiowość główki ramy.

Najtaniej zakupić używany stelaż, przełożyć i będziesz wiedział.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-10 22:49:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
ok, spróbuję jeszcze podjechać gdzieś postawić obok identycznego i porównać/pomierzyć w jakikolwiek sposób te uszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-10 22:58:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-22 08:18:10
Posty: 118
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BT 1100 Bulldog
ja bym na twoim miejscu przemierzył motor domowymi sposobami bo to nigdy nie wiadomo co jest krzywe
weź długą prostą łatę taką murarską poziomnicę przyłóż z jednej strony do tylnego koła tak żeby sięgała do przedniego zmierz odległość do felgi ,przełóż na drugą stronę zmierz odległość do felgi to jest chyba to jest chyba najlepszy prosty sposób tak się ustawia osiowość kół wtedy popatrz na niego od tyłu spotkałem się już z przypadkiem że handlarz celowo ustawił krzywo koło żeby ogon ładnie pokrywał koło a po prawidłowym ustawieniu koła nic nie pasowało ,
krzywa rama to jest problem i jesli Ci coś nie pasuje i nie widzałeś tego krzywego ogona kupując ja bym oddał motor sprzedawcy masz takie prawo albo niech Ci odda kasę na naprawę dlaczego od razu po zakupie masz ponosić koszty


Załączniki:
Komentarz: pobrałem z Ścigacz .pl
2005suzukigs500fwt9_213.jpg [23.92 KiB]
Pobrane 492 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-10 23:36:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za podpowiedź ale sprawdzałem to przy zakupie, jest ok.

Sprawa nie wygląda na bardzo skomplikowaną i miałem już kiedyś w F2 krzywy ogon ale tam to był dość duży problem bo to było zespawane z ramą i wpływało bezpośrednio na cały motocykl. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o ramę aluminiową(odlew) dlatego pytam jak to wygląda w FZ6, wydaje mi się, że jak napisał Wojt@s opcje mogą być dwie - stelaż albo uszy.

Co do oddawania to nic z tych rzeczy, motocykl kupiłem świadomie, widziałem to, zaakceptowałem i kupiłem. Sprzedający również nie próbował mi go wciskać, opowiadać jaki to jest bezwypadkowy itp, nic z tych rzeczy.
Pogoda pozwoliła dzisiaj normalnie na nim pojeździć i nie widziałem jakichkolwiek niepokojących symptomów więc wypłaciłem kasę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-10 23:40:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-22 08:18:10
Posty: 118
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BT 1100 Bulldog
scarface26 napisał(a):
Dzięki za podpowiedź ale sprawdzałem to przy zakupie, jest ok.

Sprawa nie wygląda na bardzo skomplikowaną i miałem już kiedyś w F2 krzywy ogon ale tam to był dość duży problem bo to było zespawane z ramą i wpływało bezpośrednio na cały motocykl. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o ramę aluminiową(odlew) dlatego pytam jak to wygląda w FZ6, wydaje mi się, że jak napisał Wojt@s opcje mogą być dwie - stelaż albo uszy.

Co do oddawania to nic z tych rzeczy, motocykl kupiłem świadomie, widziałem to, zaakceptowałem i kupiłem. Sprzedający również nie próbował mi go wciskać, opowiadać jaki to jest bezwypadkowy itp, nic z tych rzeczy.
Pogoda pozwoliła dzisiaj normalnie na nim pojeździć i nie widziałem jakichkolwiek niepokojących symptomów więc wypłaciłem kasę.


jasne rozumiem to może popuść śruby i spróbuj nastawić ogon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-10 23:44:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
no najpierw luknę co tak na prawdę jest skrzywione i będę prostował, ale jeśli to stelaż to na pewno kupie drugi a jeśli prostowanie to nie na motocyklu bo jakby mi się coś wykruszyło w ramie to bym się chyba popłakał ;-)


dam znać jak będzie diagnoza:)

-- 2015-01-11 18:59:37 --

uszy w ramie krzywe,

teraz proszę o info kto w łódzkim takie tematy z powodzeniem ogarnia

i jeszcze jedno, w którym miejscu jest czujnik poziomu oleju?

-- 2015-01-13 19:16:05 --

ktoś coś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-13 22:30:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-27 23:55:28
Posty: 43
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
franc napisał(a):
ja bym na twoim miejscu przemierzył motor domowymi sposobami bo to nigdy nie wiadomo co jest krzywe
weź długą prostą łatę taką murarską poziomnicę przyłóż z jednej strony do tylnego koła tak żeby sięgała do przedniego zmierz odległość do felgi ,przełóż na drugą stronę zmierz odległość do felgi to jest chyba to jest chyba najlepszy prosty sposób tak się ustawia osiowość kół wtedy popatrz na niego od tyłu spotkałem się już z przypadkiem że handlarz celowo ustawił krzywo koło żeby ogon ładnie pokrywał koło a po prawidłowym ustawieniu koła nic nie pasowało ,
krzywa rama to jest problem i jesli Ci coś nie pasuje i nie widzałeś tego krzywego ogona kupując ja bym oddał motor sprzedawcy masz takie prawo albo niech Ci odda kasę na naprawę dlaczego od razu po zakupie masz ponosić koszty



jestem matołem przyznaje :0 ale nie czaje co do czego mierzymy ? odległość tej łaty od czego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-13 23:29:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jeśli uszy w ramie krzywe.
To trzeba je wyciąć , wypalić nowe na cnc i wspawać.
Tylko do tej operacji musi być sama rama.
Jak coś wal na PW.

Jeśli moto nie dawno kupione to bym odezwał się do poprzedniego właściciela.
Taka operacja myślę że nie tania, ale do 2000zł, można by się zamknąć lub druga rama z dokumentacją i przełożenie.

Nie daj się namówić na prostowanie, prostowanie takich elementów, stopu alu to bez gwarancji, potrafi trzasnąć w miejscu grzania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:08:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za info Wojt@s,

jeśli nie ma prostszych i tańszych alternatyw to chyba nic nie będę ruszał, wycinanie, spawanie, malowanie ramy itd to raczej nie moja bajka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:12:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Albo kupić drugą ramę z dokumentacją a tą sprzedać za grosze.
Na allegro tak patrzę 1200-1600zł i masz komplet do przekładki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:20:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
Albo kupić drugą ramę z dokumentacją a tą sprzedać za grosze.
Na allegro tak patrzę 1200-1600zł i masz komplet do przekładki.



daj mi chociaż jeden link do ramy za 1500 zł to chętnie kupię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:22:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
http://allegro.pl/rama-dokumentacja-yam ... 74416.html
http://allegro.pl/rama-dokumentacja-yam ... 19743.html

Fakt że do rejestracji, no ale co zrobisz.

moto nie dawno kupiłeś podobno?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:29:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
z całym szacunkiem bo widzę, że chcesz pomóc, ale poświęciłem trochę więcej niż 3 sekundy i otworzyłem również opis aukcji

pierwsza jest pęknięta

druga jest czarna - ja mam srebrną o czym zapomniałem wspomnieć, ale ta rama pewnie też już prostowana lub spawana i lakierowana bo w 2005 nie było czarnych ram


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 10:32:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
To pęknięcie to pikuś, standardowe miejsce.
A drugą jak trzyma wymiar , wystarczy wypiaskować, wyproszkować i masz srebrną.

Spróbuj oddać moto do kupującego, bo jeździć tak to lipa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org