Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=76&t=18592
Strona 1 z 2

Autor:  J@ck [ 2015-07-18 23:04:50 ]
Tytuł:  stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Siema, jadąc (50-60km/h) dzisiaj po moto z kumplem, fazer stracił moc i zaczął się dusić po czym zgasł. Zatrzymałem się i chciałem zobaczyć co jest, okazało się, że nie chodzi na wszystkie gary, więc ponownie go zgasiłem. Poruszałem fajkami i znów odpaliłem, chwilę chodził jak wcześniej (źle), po czym powoli zaczął załapywać na wszystkie. Pochodził tak jeszcze chwilę i zaczął pracować normalnie ale za to obroty spadły poniżej 1000. Ruszyłem i zacząłem jechać do domu, momentami się dusił ale już coraz mniej, jakby mu przechodziło. Odstawiłem moto pod dom, aż do tej pory. Przed chwilą pojechałem go odstawić do garażu i problemu z nierównymi obrotami nie ma ale ciężko odpalił i obroty znowu poniżej 1000, ale wydawało mi się, że wkręca się normalnie. Jeśli ktoś rozumie coś z tego co napisałem to proszę o pomoc, może być, że to już świece?? mają ponad 20kkm. Zastanawiałem się czy nie zmienić, kabli WN, fajek i świec. Jest ktoś w stanie ogarnąć problem??

-- 2015-07-19 09:57:17 --

https://youtu.be/zrjOx7K_whM
dzisiaj zrobiłem filmik aby przedstawić sytuację

Autor:  kunca [ 2015-07-19 11:13:42 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

jakimś szpecem to nie jestem, ale ja po ostygnięciu i odpaleniu bym dotknął wszystkich kolektorów, zobaczył który zimny (lub chlodniejszy) i na tym garze zamieniłbym swiece ze sobą, ale pewnie juz to robiles.

Autor:  J@ck [ 2015-07-19 11:17:27 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

wydawało mi się, że 1 i 4 są zimniejsze od środkowych ale to może być złudne, miałem to zrobić ale świece i silnik były za gorące :D

Autor:  Yaco [ 2015-07-20 23:52:22 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Obstawiałbym świece chyba, a przewody i fajki można sprawdzić spsikać wodą ze spryskiwacza (jak płyn do szyb) i zobaczyć po ciemku czy nie iskrzy, u mnie w fazie było widać przeskakujące iskry na starych przewodach.

Autor:  Toperz [ 2015-07-21 08:07:57 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

jak nie chodzi na któryś gar to wykręć świece jak będzie upaćkana to wiesz który...

Autor:  J@ck [ 2015-07-25 12:26:24 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Nie pali ma 1 i 4 cylinder. Wymiana wszystkich świec nic nie dała, stare wyglądają ok. Chodzi jak 125 i kompletnie nie jedzie a jak złapie ma wszystkie gary to postawił mnie na koło. Kupiłem kable WN i będę wymieniał, ale zastanawiam się czy to czasem nie cewka, problem polega na tym, że nie wiem jak to jest podlaczone, chyba czeka mnie rozbieranie

Autor:  ZBYNIOBOSS@WP.PL [ 2015-07-25 15:31:05 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

jesli masz sprawdz filterek paliwa

Autor:  J@ck [ 2015-07-25 15:32:52 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Mam i jest nowy ma jakieś 3 miesiące, dzisiaj jak będę się bawił to sprawdzę, chociaż myślę, że to nie to, dziwi mnie, że nie chodzą 2 i to zewnętrzne

Autor:  ZBYNIOBOSS@WP.PL [ 2015-07-25 19:40:05 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

sprawdz czy pa;iwo do nich dochodzi swiece powinny byc mokre jesli nie spalaja mieszanki

Autor:  J@ck [ 2015-07-26 14:46:35 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

problem paliwowy odstawiam na dalszy plan, ze względu na to, że jakby nie dostawał paliwa to nie palił by parami 1 i 2 lub 3 i 4, a wewnetrzne chodzą. Nie działają 1 i 4 tak jak są połączone cewki, więc idę w tą stronę. Zamówię cewkę i będę sprawdzał 40 zł to nie majątek. Zdemontowałem starą cewkę i wyciągnąłem kable, zdziwiło mnie, że tak ciasno siedzą, w środku jest coś na wzór silikonu i teraz moje pytanie, jak wymienić kable WN niczego nie uszkadzając?

Autor:  Toperz [ 2015-07-27 08:07:58 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

ściągasz bak i w zasadzie na patelni masz obie cewki po lewej stronie podczepione pod szynę złotą przykręcaną do ramy. Jak odłączysz wszystkie kable to i zasilanie cewek wyciągasz wszystko poza moto i masz pełny dostęp.

Autor:  J@ck [ 2015-07-27 13:59:29 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Dzięki Top to wiem, mi chodziło o to jak wymienić kable WN bez inwazji w cewkę. Poczytałem trochę tematów i chyba odpuszczę wymianę kabli, za dużo kombinacji a może nie wyjść jak powinno

Autor:  kunca [ 2015-08-07 15:48:00 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

te, kolegen, i co? naprawiłeś moto? co tam było? może te króćce spękane? ;) widziałem młody sprzedawał swojego to trza było podmienić ;p

Autor:  J@ck [ 2015-08-07 15:52:51 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Jeszcze nie zrobiłem bo teraz jeżdżę tirem i nie mam czasu, ale może jutro się uda. Mam nowa cewkę wiec jak tylko wymienię to dam znać czy to akurat to było przyczyną

-- 2015-08-08 09:43:05 --

po wymianie cewki, moto chodziło bez zmian. Zostawiłem go tak na chwile aby posprzątać klucze i usłyszałem, że wszystko wraca do normy. Zaczyna łapać na wszystkie gary, aż zaczął chodzi prawidłowo. Przejechałem się i jak na razie jest ok.

Autor:  J@ck [ 2015-08-09 16:07:38 ]
Tytuł:  Re: stracił moc i przestał chodzić na wszystkie cylindry

Dzisiaj już nie jest ok. :-( zrobiłem jakieś 70 km z jakimś niedostatkiem mocy. Niby chodził prawidłowo ale jednak jakby się dusił. Później dałem trochę w palnik i problem powrócił. Znowu przestał chodzić na 2 gary. Zgasilem doczekałem 3 min i zapaliłem juz normalnie. Przy ruszenia kompletny brak mocy aż zgasł. Do domu wracałem jakieś 60km/h i dalej nie miał mocy aż do jakiś 10 km przed garażem. Znowu odzyskał całą moc. Szedł jak durny. W domu postanowiłem sprawdzić napięcie w moto.
Aku-13,1 i spadały
Włączony zapłon 12,8
Zapalone moto 14,3-14,4
Zapalone ze światłami (oba zmostkowane ) 12,7-12,8 na wolnych
Zapalone ze światłami od 2k obr - 14.0
Oddalone moto z jednym światłem 14,2
Napięcie pompy paliwowej na odpalonym 14,1-14,2
Napięcie na zgaszonym 11,7-11,9.
Najdziwniejsze w tym wszystkim było to, że po rozłączeniu wtyczki pompy moto chodziło normalnie, jakieś 5 min a później zaczęło się znowu to samo nie chodził na wszystkie cylindry. Zgasilem moto i podłączyłem pompę, przekrecilem zapłon i pompa tyrkotala dość długo. Czy to może być już koniec pompy paliwowej?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/