Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-02-15 21:29:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-02-15 17:14:52
Posty: 3
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Jesienią, jakieś 200km temu, zrobiłem serwis gaźników i regulację zaworów. Teraz przed sezonem chcę jeszcze wymienić łańcuch rozrządu.

W serwisie powiedziano mi, że po wymianie łańcucha należy jeszcze raz ustawić zawory, bo będzie zdejmowany wałek rozrządu. Czy rzeczywiście tak jest, czy próbują mnie naciągnąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-15 21:29:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-02-15 21:45:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Czemu to od razu nie zostało zrobione?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-15 23:50:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-02-15 17:14:52
Posty: 3
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
No niestety nie zostało, nic się już na to nie poradzi.

Pozostaje pytanie, czy regulacja zaworów w takiej sytuacji jest konieczna / zalecana/ niepotrzebna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-17 16:20:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Teoretycznie nic nie zmienia, praktycznie łańcuch nigdy nie jest identyczne - a nowy inaczej ułoży się na zębatkach niż używany - więc jest konieczna.

Już Cię naciągnęli skoro nie powiedzieli Ci tego przy regulacji zaworów :D

Tak naprawdę do regulacji zaworów i wymiany łańcucha rozrządu bardzo dużo czynności jest identycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-18 12:41:12 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Może zwyczajnie nie przewidywał wymiany łąńcucha.
Ja u siebie tego nie zrobiłem po wymianie rozrządu.
Regulacja zaworów robiłem na w okolicy połowy 2014r. Wymiana łańcucha na początku sezony 2015, sprawdziłem luzy na koniec sezonu 2015 i luzy są takie jak zostały ustawione.

Czy regulacja jest potrzebna? Łańcuch obraca tylko wałkiem i z teoretycznego pkt widzenia nie wpływa na luz zaworowy.
Pomiar przeprowadza się na podniesionej krzywce a tu przesunięcie nawet o kilka stopni nie będzie miało wpływu na wielkość luzu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-19 12:13:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Toperz, niby tak ale bijemy się o setki, więc każda ingerencja ma wpływ.
Kilka razy pomagałem/asystowałem przy zmianie rozrządu i luzy się zmieniały (nie były to znaczne różnice 0.01-0.02 więc na ogół płytki mógłby zostać te same. Fakt że grzebałem w motocyklach gdzie nie trzeba normalnie wyciągać wałków do zmiany płytek - w fzs trzeba.
ktyl, jeżeli to ten sam serwis co wcześniej to możesz się wykpić:
"Przecież do regulacji zaworów też trzeba zdjąć wałki!!!"
Może uda Ci się jakąś lepszą cenę uzyskać :)

Nie pracuje w warsztacie, ale nigdy nie odważyłbym się po wymianie czy to płytek czy łańcucha rozrządu nie sprawdzić jeszcze raz luzów. Zawsze można się pomylić w tabelce, coś źle poskładać i po to to jest żeby wszystko sprawdzić.
Warsztat powinien brać to pod uwagę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-21 03:38:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-02-15 17:14:52
Posty: 3
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za odpowiedzi. No niestety, o konieczności wymiany łańcucha powiedziano mi dopiero przy odbiorze moto po regulacji zaworów...

Wniosek jest zatem taki, że jednak regulacja jest jak najbardziej wskazana.

Pozdrawiam! LwG!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-22 19:38:03 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
sasza7 napisał(a):
niby tak ale bijemy się o setki, więc każda ingerencja ma wpływ.


Ja nie widzę sensu bo nie dotykasz przy wymianie rozrządu niczego co ma wpływ fizyczny na wielkość szczeliny pomiędzy uniesioną krzywką a szklanką.
Nie to żebym się mądrzył, ale pomiar luzów przynajmniej w fzs nie należy do najmilszych o różnice rządu 0,01 zrzucił bym na błąd ludzki bardziej.

Każdy i tak zrobi jak uważa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-23 10:52:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
ktyl napisał(a):
Dzięki za odpowiedzi. No niestety, o konieczności wymiany łańcucha powiedziano mi dopiero przy odbiorze moto po regulacji zaworów...


Przepraszam, ale jeśli głowica jest rozebrana, to normalny serwis łapie za telefon i dzwoni do klienta. Na tej zasadzie można wymieniać łańcuch napędowy bez wymiany zębatek i powiedzieć przy odbiorze klientowi, że zębatki to też by się przydało wymienić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-19 17:37:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Zwyczajne naciąganie, kontrola luzu owszem można zrobić dla spokoju, ale nie sądzę że po 200 km będzie coś inaczej i tak temat powinien być przedstawiony. A tak to skasują cię za fikcyjną regulację.

Ja bym podziękował już tym mechanikom.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org