Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-03-31 08:48:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-03-05 11:41:23
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Witam. Czy wymiana plynu hamulcowgo w ukladzie z abs to skomplikowana operacja? Moglby ktos podrzucic jakis opis krok po kroku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-31 08:48:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-03-31 09:32:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Wymienia się tak samo jak zwykły układ. Jak chcesz to u mnie na kanale jest film jak to zrobić bez odpowietrzania ;)
Link do kanału w stopce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-29 20:05:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-09-11 19:16:32
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer
Czesc Faza.
Ogladam Twój kanał YT i jesli chodzi o wymianę plynu to w ukladzie z ABS mowiles ze lepiej zrobic to w serwisie a powodem mial buc potrzebny specjalny sprzet do tego. Chyba ze zmieniles zdanie :) ewentualnie ja Ciebue zle zrozumialem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-30 19:13:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
MassiveSound napisał(a):
Czesc Faza.
Ogladam Twój kanał YT i jesli chodzi o wymianę plynu to w ukladzie z ABS mowiles ze lepiej zrobic to w serwisie a powodem mial buc potrzebny specjalny sprzet do tego. Chyba ze zmieniles zdanie :) ewentualnie ja Ciebue zle zrozumialem.

Są 2 opinie: moich dwóch znajomych mechaników mówi że nie ma żadnej różnicy i robi się to tak samo. Ja nie robiłem osobiście więc Ci nie potwierdze.
Druga opinia to taka że bardzo łatwo jest ten układ zapowietrzyć i potem można sobie zrobić psikusa i elektronika szaleje i wykrywa że ukłąd nie działa.

Ja osobiście bym spróbował :D a jak się nie uda to kazałbym komuś ratować sytuację :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-30 21:19:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
A jakaż to filozofia wymienić płyn hamulcowy w układzie bez czy też z ABS, przy poprawnej wymianie nie dochodzi do zapowietrzenia, oczywiście jeśli kontrolujemy stan w zbiorniczku podczas upuszczania płynu przez odpowietrznik. Pompa ABS w stanie spoczynkowym nie wprowadza żadnych zakłóceń, płyn po prostu przepływa przez jej komory i kanaliki w kierunku od pompy hamulcowej do zacisku, tak by hamulce mogły działać jakby ABSu nie było. Co innego w sytuacji gdy pompa dostaje zasilanie podczas poślizgu koła a zaworki wysterowywane przez sterownik zaczynają pracować i zmieniają kierunek przepływu płynu, tak by klamka bądź dźwignia zaczynała odbijać nie dopuszczając tym samym do zablokowania kół.
Trudniej zapewne sytuacja wygląda, gdy układ jest rozszczelniony, mnie czeka za jakiś czas wymiana pompy ABS, tak więc sprawdzę jak to jest, po wymianie zamierzam napełnić układ płynem, tak by hamulce na wyłączonym silniku działały poprawnie, później wykonam ze 2-3 razy testy hydrauliczne ABS i odpowietrzę jeszcze raz. Na forum są już koledzy, którzy wymieniali pompy i nie mieli problemów w odpowietrzeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-31 11:48:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
pawcio81 napisał(a):
A jakaż to filozofia wymienić płyn hamulcowy w układzie bez czy też z ABS, przy poprawnej wymianie nie dochodzi do zapowietrzenia, oczywiście jeśli kontrolujemy stan w zbiorniczku podczas upuszczania płynu przez odpowietrznik. Pompa ABS w stanie spoczynkowym nie wprowadza żadnych zakłóceń, płyn po prostu przepływa przez jej komory i kanaliki w kierunku od pompy hamulcowej do zacisku, tak by hamulce mogły działać jakby ABSu nie było. Co innego w sytuacji gdy pompa dostaje zasilanie podczas poślizgu koła a zaworki wysterowywane przez sterownik zaczynają pracować i zmieniają kierunek przepływu płynu, tak by klamka bądź dźwignia zaczynała odbijać nie dopuszczając tym samym do zablokowania kół.
Trudniej zapewne sytuacja wygląda, gdy układ jest rozszczelniony, mnie czeka za jakiś czas wymiana pompy ABS, tak więc sprawdzę jak to jest, po wymianie zamierzam napełnić układ płynem, tak by hamulce na wyłączonym silniku działały poprawnie, później wykonam ze 2-3 razy testy hydrauliczne ABS i odpowietrzę jeszcze raz. Na forum są już koledzy, którzy wymieniali pompy i nie mieli problemów w odpowietrzeniem.


Na szczęście w yamaha niema z tym problemu, nie serwisowałem BMW ale naczytałem się że tam procedura odpowietrzania jest bardziej skomplikowana i trzeba mieć kompa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-31 23:07:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
No tak to już jest w tej niemieckiej myśli technologicznej - bez komputera nie podchodź. W grupie VAG jest na przykład procedura w oprogramowaniu diagnostycznym uruchamiająca odpowietrzanie pompy ABS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-17 15:07:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja bez problemu wymienilem u siebie płyn sam, mam fz6 s1 abs. Dolewałem do rezerwuaru i upuszczałem przy zaciskach, prosta robota, zero powietrza w układzie. Wymienilem na motula 660 ktory jest bardzo dobrym płynem ale teraz w zimie podczas naprawy abs (wymiany pompy abs) mechanik zalał cały układ innym płynem, ATE SL.6 dedykowanym do układów z abs asr esp itd. Wedlug ipisow ma zwiększoną smarowalność i ochronę antykorozyjną elementów pomp. Jeśli masz sprawny abs to też taki proponuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-17 16:00:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Yo dzięki za cynk, nie wiedziałem że są takie specyfiki, w sam raz do motocykli gdyż średnio na 4 msc w roku odstawiamy motocykle w stan bezczynności to najczęstsza przyczyna zapiekania się tłoków w pompach abs


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-17 21:57:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A'propos tego co tuzmen pisałeś wczesniej o pompach bmw, mechanik pokazywal mi pompe z bmw bo mial ją na stole kolo mojej i faktycznie miala kilka odpowietrznikow i byla duzo bardziej skomolikowana, tylko ta pompa obslugiwala rowniez wspomaganie hamulców. Wlasnie do tych układów ponoc zalecane są te plyny z wlasciwosciami smarnymi, wiec nasze tez skorzystaja. 4 miesiace lub nawet lata jesli ktos jezdzi tak, ze nie prowokuje pompy do dzialania, mechanik uprzedzil mnie zebym w sezonie przynajmniej raz w miesiacu na jakims szutrze przetrenowal abs, szczegolnie przedni bo w normalnych warunkach na asfalcie rzadko doprowadza sie do zablokowania przesniego koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 10:50:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
To samo ja polecam, raz w miesiącu kontrolowany test ABS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 02:57:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
witam. jestem po wymianie pompy ABS w Yamaha FZ1. i mam problem. odpowietrzam to dziadostwo kilka godzin i dalej podczas testu abs przednia klamka tylko wibruje (tak mi się działo na starej pompie, no i po diagnozie że jest uszkodzona wymieniłem na inna używaną). no i tu problem jest taki że albo coś źle odpowietrzam albo druga pompa ma identyczną usterkę. tył dał radę bez problemów (pedał odbija podczas testu i w trakcie jazdy na polnej drodze ABS zapobiega zablokowaniu koła bo czuje jak mi nogę podbija) a przód niby klamka twarda a jak robię test pompy to klamka tylko wibruje. dodam że odpowietrzałem normalnie pompując klamką i popuszczając odpowietrznik, próbowałem też strzykawką zasysać płyn przez odpowietrznik i tak pare litrów płynu przeleciało no i między odpowietrzeniami kilkanaście razy robiłem ten test pompy żeby te zaworki tam "pochodziły". klamka twarda a podczas testu pompy tylko delikatnie wibruje. gdy się przejechałem to koło się blokuje czyli ABS nie działa. dzwoniłem do różnych mechaników to różnie gadali. jedni że bez problemu się odpowietrza inni, że trzeba specjalistyczny sprzęt i procedurę. ktoś coś podpowie? proszę o w miarę szybkie info bo na kupioną pompę zostało mi tydzień gwarancji rozruchowej a wg mnie to chyba będzie taka sama usterka pompy jak w tej mojej starej. no chyba, że rzeczywiście jest jakaś skomplikowana procedura?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 09:19:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zakladam ze przedni halulec poza testem abs dziala prawidlowo, normalna twarda klamka i elegancko hamuje? Nie mialem problemu z odpowietrzeniem swojegobukladu, w fz6 sa w sumie takie same. Wedlug mnie nowa pompa ma zastany zawór na obwodzie przodu. Zwróć pompę jako niesprawną i spróbuj z inną.

Mialem podobnie, oba hamulce tylko wibrowaly na tescie. Trafilem pompe od skutera yamaha majesty 400, jest takiej samej budowy i abs ruszył z przodu i z tyłu.

Te zawory zastają sie miedzy innymi od nieuzywania i naturalnie czesciej podczas jazdy przyblokowuje sie tył, dlatego najpewniej Twoja pompa z tylu dziala a z przodu tylko łaskocze. Jesli ktos jezdzi na tyle delikatnie ze w ogóle nie aktywuje abs to moze go zalatwic w pare lat, nawet jesli ogolnie dba o moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 13:31:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
tak. przedni hamulec poza testem ABS działa tak jakby był układ bez ABS'u. klamka bardzo fajna twarda. chodzi o to że już byłem zdecydowany żeby tą "nową" pompe wyciągać i odesłać tylko że w jednym z serwisów motocyklowych powiedzieli mi panowie że sam w domu nie dam rady prawidłowo odpowietrzyć takiej pompy, że jest do tego potrzebne specjalne oprzyrządowanie i specjalna procedura no i to mnie zmartwiło bo dzwoniłem do kilku warsztatów to w innym powiedzieli że z odpowietrzaniem nie ma najmniejszego problemu, że da się to normalnie odpowietrzyć. no ale skoro była by specjalna procedura do tego i oprzyrządowanie do dlaczego tył udało by mi się zrobić bez najmniejszego problemu skoro pompa sama w sobie w środku pewnie na przód i na tył "wygląda" tak samo? tył podczas testu odbija fajnie i podczas jazdy na polnej drodze ABS działa a przód podczas testu klamka tylko delikatnie wibruje. proszę jeszcze kogoś o potwierdzenie czy rzeczywiście odpowietrza się to normalnie bez problemów bo jeśli tak to jeszcze dzisiaj ją wymontuję i przygotuję do odesłania. a tobie kolego Sfazowany dzięki za odpowiedź :) i dopytam... zamontowałeś u siebie coś takiego http://www.akcent.pl/czhampoz.php ? ta trzecia pozycja od góry za 450 zł? bo jeśli to by miało zadziałać to cena była by idealna :) w pierwszej kolejności proszę jednak o odpowiedź na temat samego odpowietrzania. z góry dzięki wielkie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 15:00:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To jest dokładnie ten zestaw który kupiłem, dowiedz się czy jeszcze im jakieś zestawy zostały bo po tym jak dałem znać na forum że to pasuje to zdaje się że chłopaki wykupili już cały zapas.

Ten system odpowietrza sie bezproblemowo. Gdybys go zle odpowietrzyl to od razu bys to czul na klamce. To nie bmw ze wspomaganiem i c-abs. Jesli chcesz potestowac i masz na to czas to sprobuj zamienic węże i zamontowac "źle" - obwod przodu na porty tyłu i sprawdz czy przod zacznie odbijac.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org