Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-18 15:41:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-03-18 14:13:10
Posty: 4
Witam,

Przeglądałem troche forum i tematy rozrządu i wymiany łancusza się pojawiają ale niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Przyznaje sie bez bicia ze jestem mechanik amator który uczy sie na błedach ponieważ mieszkam w Irlandii i zycie zmusza zeby liczyc na samego siebie. Wiem że w Polsce juz bym dawno smigał, no ale trudno.

Mam mały problem z moją fazerka 600 i utknołem na dobre. Miała być tylko wymiana świec a konczy się na kapitalnym remoncie. Swieca się ukreciła przy odkrecaniu i skonczyło się na sciąganiu głowicy i robieniu helicoilu. Przy okazji gość mówił ze dobrze jest splanowac głowice. Głowica zamontowana z nowa uszczelka. Próbowałem poskładać rozrząd zgodnie z serwisówką i się udało ale nie wiem czy do konca dobrze robiłem bo nie wszystko było jasne w ksiązce.
Tzn miałem problem z ustawieniem wałków idealnie na znakach. I zeby je równo ustawić musiałem ciutke naciągnąć łancuch z zębatką i podokrecać mostki. Tak samo z drugim wałkiem. Oczywiscie wał na GMP. Po zamontowaniu napinacza i pokreceniu łancuch się naciagnął z tym że w jednym punkcie popuszczał lekko i potem znów się naciągał. Napinacz na ostatnim ząbku. Łancuch i tak planowałem wymienic tego lata bo moto ma wykrecone 50tys km.

Teraz mam kilka dylematów:

1. Jeden mechanior mówił żeby wymienic łancuch z napinaczem a inny że tylko łancuch. Z tego co widze to napinacze nie są tanie i sie zastanawiam jak swierdzić że mój napinacz nadaje się do wymiany? Napinacz się nie zacina i tak mysle czy jak dam nowy łancuch to może wskoczy o pare ząbków do przodu.

2. Nie mam juz czasu i kasy na rozbieranie silnika na czesci pierwsze i chciałbym zamontować rozkuty łancuch.
Czy jest sens kupić oryginalny łancuch i go rozkuć i zakuć z powrotem czy odrazu kupić DiDa ?