Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-18 15:41:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-03-18 14:13:10
Posty: 4
Witam,

Przeglądałem troche forum i tematy rozrządu i wymiany łancusza się pojawiają ale niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Przyznaje sie bez bicia ze jestem mechanik amator który uczy sie na błedach ponieważ mieszkam w Irlandii i zycie zmusza zeby liczyc na samego siebie. Wiem że w Polsce juz bym dawno smigał, no ale trudno.

Mam mały problem z moją fazerka 600 i utknołem na dobre. Miała być tylko wymiana świec a konczy się na kapitalnym remoncie. Swieca się ukreciła przy odkrecaniu i skonczyło się na sciąganiu głowicy i robieniu helicoilu. Przy okazji gość mówił ze dobrze jest splanowac głowice. Głowica zamontowana z nowa uszczelka. Próbowałem poskładać rozrząd zgodnie z serwisówką i się udało ale nie wiem czy do konca dobrze robiłem bo nie wszystko było jasne w ksiązce.
Tzn miałem problem z ustawieniem wałków idealnie na znakach. I zeby je równo ustawić musiałem ciutke naciągnąć łancuch z zębatką i podokrecać mostki. Tak samo z drugim wałkiem. Oczywiscie wał na GMP. Po zamontowaniu napinacza i pokreceniu łancuch się naciagnął z tym że w jednym punkcie popuszczał lekko i potem znów się naciągał. Napinacz na ostatnim ząbku. Łancuch i tak planowałem wymienic tego lata bo moto ma wykrecone 50tys km.

Teraz mam kilka dylematów:

1. Jeden mechanior mówił żeby wymienic łancuch z napinaczem a inny że tylko łancuch. Z tego co widze to napinacze nie są tanie i sie zastanawiam jak swierdzić że mój napinacz nadaje się do wymiany? Napinacz się nie zacina i tak mysle czy jak dam nowy łancuch to może wskoczy o pare ząbków do przodu.

2. Nie mam juz czasu i kasy na rozbieranie silnika na czesci pierwsze i chciałbym zamontować rozkuty łancuch.
Czy jest sens kupić oryginalny łancuch i go rozkuć i zakuć z powrotem czy odrazu kupić DiDa ?
Widziałem film na UT w którym gość mówi że jak łancuch zakuwany to lepiej kupic ciutke dłuższy łancuch zeby nie osłabiać ogniw, i po przewinieciu łancucha będzie zacisniety tylko raz a nie dwa razy. Czy gośc dobrze gada? Czy można taki łancuch dostać o pare ogniw dłuższy który bedzie pasował?

3. Czy zakucie łancuszka na głowicy jest wykonalne, czy trzeba się porządnie nagimnastykować. Może ma ktoś jakiś tutoriał z wymiany łancuszka.

Z góry bardzo dziękuje za wszelkie opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 15:41:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-03-18 16:02:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Najważniejsze nie podałeś jaki masz motocykl, co do układu rozrządu i sposobie serwisowania ma duże znaczenie.

1. jasne że jeśli wymienisz łańcuch na nowy to napinacz się cofnie, jeśli napinasz jest ok to możesz zostawić
2. normalnie się zakuwa tylko musisz mieć do tego narzędzia. Zakuwasz bez wałków żeby było miejsce na zakuwarkę. Nie widzę potrzeby z modzeniem z dłuższymi łańcuchami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 16:17:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-03-18 14:13:10
Posty: 4
Dzieki za odpowiedz ! Napisałem Farerka 600 ;) Ale jeszcze raz napisze ze chodzi o FZS 600 (2003r).

A po czym stanowczo można stwierdzic że napinacz jest do wymiany ?

Co można wywnioskować że łancuch w niektórym momencie lekko się luzuje i ponownie naciąga? Czy mogłem do tego doprowadzić przez ciągniecie łancucha żeby ustawic wałek na znakach?

Czy przy montarzu wałków one powinny się odrazu same ułożyć idealnie na znakach, kropka w kropke. Bo umnie było z 2 mm różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 16:34:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
1. Jak nie napina? tj. kończy się regulacja, nie ma mocy i łańcuch jest luźny
2. może kręcisz w złą strone? z założonym napinaczem łańcuch nie może się luzować
3. jeśli łańcuch jest wyciągnięty to kropki się rozjeżdżają i nie są idealnie równo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 16:48:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-03-18 14:13:10
Posty: 4
1. W jednym momencie minimalnie sie luzuje i z powrotem napina. Regulacja wyciagnieta na maxa.
Ktoś pisał w necie że łancuch sie nie równomiernie rozciągnął.

2. W dobrą kręce ;)

3. Chodzi mi jak podczas zakłądania wałków (przed załozeniem mostków) to czy one powinny sie ułożyć , bo u mnie było tak jak przyłożyłem wałki równo na znaki to była lekka huśtawka jednej z krzywek na zaworze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 17:32:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
kriss2008 napisał(a):
1. W jednym momencie minimalnie sie luzuje i z powrotem napina. Regulacja wyciagnieta na maxa.
Ktoś pisał w necie że łancuch sie nie równomiernie rozciągnął.

2. W dobrą kręce ;)

3. Chodzi mi jak podczas zakłądania wałków (przed załozeniem mostków) to czy one powinny sie ułożyć , bo u mnie było tak jak przyłożyłem wałki równo na znaki to była lekka huśtawka jednej z krzywek na zaworze.


1. nie wiem o jakim luzie mówimy, łańcuch może się ugiąć, nie będzie jak skała, ale ugina się pod wpływem dużej siły a nie lata
3. to normalne, znaki powinny się pokrywać jak już skręcisz mostki, przy skręceniu krzywki będą naciskać na zawory


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-18 17:46:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-03-18 14:13:10
Posty: 4
1. No dokładnie, tu ciężko jest opisać jaki jest luz. W każdym bądź razie będę wymieniał na nowy łancuch to w tedy bedę widział jak wygłada sytuacja.

A mógłbyś mi jeszcze doradzić czy nie schrzaniłem z tym planowaniem głowicy. Czy teraz powinienem zmienic jakies ustawienia (np. luzy zaworowe w górnej granicy) bo teraz bedzie chyba większe cisnienie sprężania i nie wiem czy może się cos popsuć, szczelnosc zaworów itd? Teraz mysle ze popełniłem błąd że nie wymieniłem uszczelek w zaworach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org