Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-09-28 13:14:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Hej,

Prośba o pomoc w takiej sprawie niby drobnej ale elementy ratujące sytuacje:)
Przekręcam kluczyk i wciskam zapłon aby sprawdzić wszystkie światła w desce.
Problem:
1. LED wysokiej temp. silnika - nie pali się w ogóle.
(pewnie wymiana na zwykłą LED 12V 5mm czerwona?)

2. Rezerwa - LED działa ale gdy jadę i wskazówka schodzi do końca a nawet pod ostatnią kreskę a w baku może z ~1,5l to nie pali się
[PS. wskazówka paliwa ustawia się adekwatnie do poziomu w baku]

Jako pierwsze może wiązka od rezerwy gdzieś przerwana albo w którejś kostce?rozumiem muszę rozpiąć z dwóch stron pod bakiem i od deski rozdz. i czy jest przejście? sprawdzić ten czujnik/pływak w baku? jakieś metody na to?


Załączniki:
zegary (Large).jpg [334.51 KiB]
Pobrane 191 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-09-28 13:14:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-09-28 16:24:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
odnosnie pierwszego, wątpię żebyś tam miał LED'y. raczej masz tam małe żaróweczku 3 lub 5 watowe (strzelam ze W3W albo W5W ale upewnij się zanim kupisz).

odnośnie drugiego - zastanawiam się czy tam jest oddzielny przewód do lampki rezerwy. jak zerkniesz na diagram w serwisówce (zerkałem na rocznik 98 a nie twój 2000) to czujnik poziolu paliwa ro zwykły dzielnik napięcia, więc on rezystancją pokazuje stan. to oznacza że jesli poziom paliwa masz ok, to znaczy że z przewodami powinno być ok
[ img ]
tam w prostokącie jest jedna złączka - może to jest nie tak. ewentualnie w liczniku może (to moje podejrzenie) jest jakiś komparator napięć który ma odpalić tę lamkę jak poziom paliwa spadnie poniżej X i to nie działa...

to co piszę poniżej raczej nie jest związane, no ale tak na wszelki wypadek napisze bo rzuciło mi się w oczy
za dobry w czytaniu tych schematów nie jestem ale zobacz że tam też jest odejście do czujnika 34 czyli poziomu oleju - może w tej ścieżce coś wariuje i powoduje zapalenie się kontrolki rezerwy. sprawdź najpierw poziom oleju, a jak ten bedzie ok to zerknij czy po rozpięciu i zwarciu/rozwarciu przewodów do czujnika poziomu oleju coś się zmienia
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-09-28 23:18:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Mega dzięki za odpowiedź, na początku wspomnę odnośnie schematu z 1998, że podjechałeś o jedną linię w prawo za daleko bo:
żarówka 26 leci do 18 Fuel sensor
a żarówka 29 do 34 Oil level switch
a te łatwe do pomylenia dodatkowe ścieżki "kontrolne" są zmostkowane przy Starting circuit cut-off relay 9, który jest kontrolowany jak dobrze rozumiem przez zapłon, starter itd...
ale o dziwo nie ma tutaj mowy o podpięciu LED od temperatury czyli 27 Engine temperature warning light więc MEA CULPA bo widać nie powinna się jarać nie proszona. LED przetestowałem i na sucho pod zasilak w domu działa. nową też kupiłem za 1,5zł zbyt pośpiesznie.
Schemat do porównania dla Fzs 600 2000rocznik
Załącznik:
Diagram 2000.png [301.88 KiB]
Pobrane 178 razy


Żarówka rezerwy
18 Fuel sender - odpiąłem kostkę pod bakiem i jest połączenie wiązki aż do kostki od liczników, lecimy dalej - zdemontowałem też ten czujnik paliwa z baka i sprawdziłem miernikiem, tam gdzie ma być przejście to jest ale miernik wskazuje wartość 1850 około czy to jest okej? Normalnie powinien nic nie pokazać i bipczec

opory się zgadzają tak jak manual podaje - po prostu książkowo się zachowuje,test Voltage powiódł się.


PS. W FZS600 rocznik 2000 jest fabrycznie jeden LED 12V (5mm)
ja resztę czyli 9 żarówek wymieniłem na LEDy - kupujesz zwykłe 10x za 10zł komplet na aliexpress białe typ T5 i markerem permanentnym malujesz na kolor jaki chcesz :D:D
PS. suplementar do 2000 rocznika: https://www.manualslib.com/products/Yamaha-Fzs600-2000-3646645.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-10-01 14:03:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
szymoon87 napisał(a):
Mega dzięki za odpowiedź, na początku wspomnę odnośnie schematu z 1998, że podjechałeś o jedną linię w prawo za daleko bo:
żarówka 26 leci do 18 Fuel sensor
a żarówka 29 do 34 Oil level switch

racja, na szybko podczas kolejnego durnego spotkania firmowego ci to wrzucałem i jak wiać gdzieś między jakimiś decyzjami projektowymi a schematem FZS'a cos poszło za daleko :P

szymoon87 napisał(a):
zdemontowałem też ten czujnik paliwa z baka i sprawdziłem miernikiem, tam gdzie ma być przejście to jest ale miernik wskazuje wartość 1850 około czy to jest okej? Normalnie powinien nic nie pokazać i bipczec

nic nie pokazyywac i piszczeć jesli byś tam nie miał oporu. przełączyłbym licznik na ohmy, sprawdził czy jak ruszasz czujnikiem paliwa symulując zmianę jego poziomu to się zmieia. niestety nie mam pod ręką żadnego FZS'a żeby powiedzieć ci czy to poprawna wartość czy nie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org