Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-28 09:34:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Witajcie!

Niestety, moje ostatnie zabawy z wymianą simeringu pod kołem magnesowym spowodowały kolejne komplikacje. Silnik nie pracuje tak jak powinien, nie ma również mocy, a w trakcie ruszania jego praca brzmi mniej więcej jak http://www.youtube.com/watch?v=FyinD6ZDqeg&t=0m14s :? Dodam, że w trakcie ruszania muszę dodać sporo gazu i ruszać na półsprzęgle.

Podejrzewałem jakieś przesunięcie zapłonu (przesunięty lekko impulsator czy coś tego typu), ale te spadki mocy w trakcie jazdy nie są stałe, czasami idzie troszkę lepiej (zwykle po przekroczeniu ok. 4k, 4.5k rpm). Motocykl daje się rozpędzić do prędkości autostradowych, jednak trwa to wyraźnie dłużej niż dotychczas.

Czy mogłem coś spieprzyć w trakcie odkręcania koła magnesowego? Używałem klucza udarowego do odkręcenia oraz do dokręcenia, silnik blokowałem poprzez blokadę tylnego koła na zapiętym biegu. Czy coś mogło przeskoczyć, poprzestawiać się?

Świece zapłonowe są wymienione na nowe całkiem niedawno, wyglądają po wykręceniu tak:

[ img ]

Na jednej z nich widać delikatne osmolenie, pozostałe jak na zdjęciu po lewej stronie. Zdjęcie zrobione po przejechaniu ok 15 km, a więc po dojściu do temperatury pracy.

Synchronizacja gaźników robiona 3.5k km temu.

Na koniec jeszcze jeden typ, chyba najbardziej prawdopodobny - króćce gaźników. Są już dosyć spękane:

[ img ]

Czy możliwe, że to tylko zbieg okoliczności z moimi pracami przy kole magnesowym i po wymianie króćców wszystko wróci do normy? Jak obstawiacie?

Pozdrawiam!

PS. Jeszcze dwa filmiki z pracy silnika:

Zimny - https://www.youtube.com/watch?v=Kw3o6nu8qKU&feature=youtu.be
Rozgrzany - https://www.youtube.com/watch?v=ubgrzELRJcw&feature=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-28 09:34:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-03-28 09:53:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jałowe obroty podkręć na 1250-1350.
Na świecach ubogi skład mieszanki i odrobina oleju.
Sprawdź szczelność króćców np plakiem, jak zaczną rosnąć obr to masz odpowiedź.

Główna przyczyna to ubogi skład mieszanki, widać to na zimnym po zrzuceniu ssania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 15:49:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Wojt@s napisał(a):
Jałowe obroty podkręć na 1250-1350.
Na świecach ubogi skład mieszanki i odrobina oleju.
Sprawdź szczelność króćców np plakiem, jak zaczną rosnąć obr to masz odpowiedź.

Główna przyczyna to ubogi skład mieszanki, widać to na zimnym po zrzuceniu ssania.


Obroty biegu jałowego falują cały czas, więc ciężko je ustawić. Teraz podciągnąłem je na ok 1.5k i wydaje mi się, że jest trochę lepiej, chociaż cały czas pojawiają się zaniki mocy (czasem trwają tylko ułamki sekund w trakcie jazdy, takie szarpanie).

Psikanie plakiem na króćce powoduje zwiększenia obrotów.

Rozumiem, że w takim razie muszę zacząć od wyczyszczenia i regulacji gaźników pewnie?

Dziękuję za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 16:06:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Albo wymienić te króćce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 18:41:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Jacek_L napisał(a):
Albo wymienić te króćce ;)


Poluję właśnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 19:26:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Króćce są z prawie 1cm gumy, takie pęknięcia to są rysy a nie nieszczelność. Nie ma możliwości żeby coś takiego przepuszczało. W starej fazie miałem takie króćce że dało się paznokieć wcisnąć a króćce i tak były szczelne. Sprawdź jak koledzy podpowiadają ale na 99,99% są dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 22:53:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
No przecież napisał, że psikał plakiem i miało to wpływ na prace silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 23:16:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jeśli obroty rosły tzn jest nieszczelność, sprawdź czy opaski na króćcach są dokręcone a jak dokręcone to czeka Cię wymiana na nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 10:42:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Koledzy, przepraszam, musiałem to pisać bardzo rozkojarzony - chciałem napisać, że psikanie plakiem nie powoduje zwiększania obrotów, a tak wyszedł jakiś gramatyczny potworek :oops: :lol:

Czyszczenie i synchro czy szukać przyczyn najpierw gdzieś indziej. Póki co z ciekawości wkręciłem jeszcze stare świece, ale jest to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 23:59:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
olo1984 napisał(a):
Podejrzewałem jakieś przesunięcie zapłonu (przesunięty lekko impulsator czy coś tego typu), ale te spadki mocy w trakcie jazdy nie są stałe, czasami idzie troszkę lepiej (zwykle po przekroczeniu ok. 4k, 4.5k rpm). Motocykl daje się rozpędzić do prędkości autostradowych, jednak trwa to wyraźnie dłużej niż dotychczas.

Miałem podobne objawy i okazało się, że przebija mi fajka od świecy. Ujawniło się to szczególnie po myciu gdzie przeskakującą iskrę było widać pomiędzy blokiem silnika, a fajką. Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić - psiknij wodą w okolicach świec i szukaj skaczących iskier ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 22:46:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Przebić nie udało mi się zaobserwować, chociaż nie było jeszcze absolutnej ciemności - nie wiem, jak bardzo się to ma rzucać w oczy. Fajki i końcówki świeć popsikane kontakt sprayem.
Dziś wymontowałem gaźniki celem przeczyszczenia i dysze od składu mieszanki są dosyć mocno przybrudzone (na sprężynkach coś wyglądającego jak kamień kotłowy). Dodatkowo zdziwiło mnie ich wykręcenie: kolejno 1.5, 2.5, 2.25, 3.2 - zwłaszcza czwarty gaźnik mocno poza serwisówką - mechanik rok temu coś spieprzył czy tak się czasem ustawia? Ew. czy mogło się aż tak rozregulować samoczynnie?
Jeszcze jedno pytanie - mam jeszcze kilka dni nim dojdą zamówione wakuometry, więc gaźniki mogą się porządnie wyleżeć w jakimś specyfiku - czy dzień w benzynie ekstrakcyjnej a potem jakiś carb cleaner w sprayu będą ok? Wystarczy?
Pozdrawiam serdecznie! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-03 09:45:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ustawienie powiedźmy, że prawdopodobne, ale ten "kamień tłokowy" który się przez rok nazbierał jak dla mnie trochę niemożliwe. Raczej nie było wyczyszczone dokładnie i stąd takie ustawienia.
Carb cleaner to nic innego jak nafta w sprayu, więc trochę szkoda kasy na to. Wrzuć do nafty/ekstrakcyjnej przedmuchaj powietrzem i będzie śmigać ;)
Jak chcesz bardzo dokładnie to myjka ultradźwiękowa - sam szukałem dla siebie ale nic odpowiednio dużego, dobrego i w akceptowalnej cenie nie udało mi znaleźć.
Uważaj tylko żeby nic nie pogubić, nie pomieszać. Ogólnie robota trudna nie jest, powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-03 12:52:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
sasza7 napisał(a):
Ustawienie powiedźmy, że prawdopodobne, ale ten "kamień tłokowy" który się przez rok nazbierał jak dla mnie trochę niemożliwe. Raczej nie było wyczyszczone dokładnie i stąd takie ustawienia.


"Kotłowy", jak w czajniku. Wrzucam fotkę jak to wygląda, bo może mamy inne wyobrażenia :)

O postępach będę informować, póki co żyję nadzieją, że CarbTune leci już do mnie na pokładzie samolotu :lol:


Załączniki:
dysze.jpg [450.42 KiB]
Pobrane 453 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org