Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-28 12:08:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-01-18 14:55:18
Posty: 6
Lokalizacja: Brzegi
Płeć: Mężczyzna
GG: 2194446
Obecne moto: FZ1S
Witam

W związku z tym że nastał czas na taką robotę w moim moto, a na forum nie znalazłem istotnych informacji na ten temat, postanowiłem że dla dobra ogółu i potomnych wrzucę trochę informacji, gdyby ktoś chciał sam to zrobić, a nie wie jak.

Potrzebujemy:
1. Komplet nowych uszczelniaczy, jeśli masz popękane pyłkowe to one również.
2. Olej do amortyzatorów w ilość 1,1L po 550ml na każdą lagę, ja użyłem 10W.
3. Benzyna ekstrakcyjna do mycia + zmywacz do hamulcy.
4. Podstawowy zestaw narzędzi : imbusy, klucze płasko-oczkowe, nasadki itd.
5. 2 piwa.

Czas operacyjny, w zależność od tępa pracy i stopnia wtajemniczenia w mechanikę od 2 do 4 godz. na dwie lagi.

1. Odkręcamy przewody hamulcowe od błotników klucz imbus, od środka błotnika jest nakrętka na klucz oczkowy 10. Dalej odkręcamy zaciski hamulcowe, wieszamy trytkami na chłodnicy (trytki przewlekamy przez pionowe szczeliny w plastikowych ozdóbkach na skraju).
2. Popuszczamy śruby trzymającą lagi dwie na dolnej półce (w wersji z owiewką są za owiewką, nie ma potrzeby jej demontowania, można bez problemu je odkręcić). Klucz imbus.
3. Popuszczamy śrubę na górnej półce. Klucz imbus.
4. Następnie popuszczamy dużą nakrętkę na ladze (chodzi o tą nakrętkę gdzie znajduje się regulacja zawieszenia) żeby nie porysować kluczem, można zabezpieczyć taśmą izolacyjną albo lakierniczą. Klucz oczkowy 24.
5. Luzujemy śrubę zabezpieczającą ośkę koła (prawa laga). Luzujemy ośkę koła przedniego.
6. Motocykl stoi na stopie centralnej, pod silnik podkładamy podnośnik typu żaba, między podnośnik, a silnik wkładamy drewniany klocek albo coś co powoli rozłożyć ciężar żeby nie zagiąć kolektorów, i podnośmy żeby wsparł się na tylnym kole.
7. Wyjmujemy ośkę koła, zdejmujemy koło.
8. Odkręcamy błotnik, po dwie śruby imbusowe po każdej stronie.
9. Luzujemy do końca śruby lag (dwie na dolnej półce, jedne przy górnej półce) i wyjmujemy lagę.
10. Odkręcamy dużą nakrętkę wylewamy stary olej, zakręcamy z powrotem.
11. Teraz rozbieramy lagę, do tego polecam klucz udarowy z nasadką trzpieniową imbus, i odkręcamy śrubkę oznaczoną jako numer 12 w czerwonym okręgu.

Załącznik:
śruba.jpg [113.06 KiB]
Pobrane 144 razy


Jeśli nie masz klucz udarowego spróbuj ręcznie, uderzając młotkiem w pokrętło (działa jak "udar").

Załącznik:


12. Gdy mamy odkręconą dolną śrubę, odkręcamy dużą nakrętkę od góry i możemy rozebrać lagi na części pierwsze. Na blacie proponuję rozłożyć stary ręcznik, albo duży kawał czystego materiału, bez paprochów i śmieci chodzi o to żeby syf nie dostał się do wnętrza lagi, oraz gdy wyleje się pozostały w środku olej. Materiał go wchłonie i nie będziemy na blacie „pływać” w oleju.
13. Zawartość lagi

Załącznik:
IMG_20190227_190250.jpg [1.51 MiB]
Pobrane 136 razy


14. Zdejmujemy uszczelniacz pyłowy, między lagę a uszczelniacz delikatnie wsuwamy tępy nóż i delikatnie pod wadzamy dookoła.
15. Następnie wyjmujemy sprężynkę zabezpieczającą.

Załącznik:
zabezpieczenie.jpg [96.12 KiB]
Pobrane 132 razy


16. Ukazuje się taki widok

Załącznik:
IMG_20190227_190757.jpg [1.28 MiB]
Pobrane 133 razy


17. Teraz wyciągamy uszczelniacz, brzeg rury zabezpieczamy przed zagnieceniem i podważamy wkrętakiem jak na zdjęciu.

Załącznik:
rada.jpg [58.2 KiB]
Pobrane 134 razy


Załącznik:
IMG_20190227_190320.jpg [1.15 MiB]
Pobrane 128 razy


18. Wszystko czyścimy i wycieramy do sucha i składamy.
19. W nowym uszczelniaczu smarujemy brzeg i otwór gdzie pracuje laga i wprasowujemy go, po przez wykorzystania starego uszczelniacza, stary kładziemy na nowym i młotkiem wbijamy go delikatnie i równomiernie na całym obwodzie. Znakiem że "siadł" do końca będzie to że ukażę się nam rowek do włożenia sprężynki zabezpieczającej.

Załącznik:
IMG_20190227_190539.jpg [1.23 MiB]
Pobrane 131 razy


20. Zakładamy sprężynkę zabezpieczającą, smarujemy rurę lagi nowym olejem bardzo cienko po to żeby nie na "sucho" złożyć, po drugie żeby był lepszy poślizg :D Wsuwamy rurę w lagę, nadmiar oleju który spłynie w momencie wsuwania wycieramy, wkładamy uszczelniacz pyłowy (wsunie się palcami). Wsuwamy sprężynę, wkręcamy śrubkę (tą z czerwonego okręgu) od dołu lekko dokręcając.

21. Wlewamy nowy olej, zakręcamy dużą nakrętkę od góry (tą od regulacji), dokręcamy śrubkę na dole lagi (tą z czerwonego okręgu). Lagę montujemy w półkach na motocyklu, poziomujemy, dokręcamy dwie śruby na dolnej półce. Następnie dokręcamy dużą nakrętkę (klucz 24), dokręcamy śrubę na górnej półce.

22. Gotowe !!!

Z drugą lagą postępujemy identycznie. Jeśli kogoś denerwuje moje łopatoligiczne tłumaczenie to z góry przepraszam, miałem na celu opisanie całego procesu w taki sposób, aby kompletny laik zrozumiał przebieg operacji.

Jeśli o czymś zapomniałem to będę tekst uzupełniał.

Mam nadzieję że ten post pomoże w naprawach kolejnym pokoleniom, miłej zabawy, nic nie popsujcie.


Ostatnio edytowano 2019-03-02 09:14:37 przez ziebariders, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 12:08:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-02-28 12:32:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 710
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Ale czad, a ja się męczyłem z tą sprężyną od góry hyhy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 15:28:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-05-06 21:30:43
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer fzs600
Dobra robota ziebariders


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 16:44:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 471
Płeć: Mężczyzna
Zamieszczony rysunek pewnie z Haynes zaleca smarowanie dolnej śruby LT (loctite).

Są tacy co uważają, że co nie napiszą to tak trzeba robić ale wg mnie lepiej nie smarować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 12:10:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Czyli FZ6 jest tak samo? : >


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 20:01:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 291
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
avalar napisał(a):
Czyli FZ6 jest tak samo? : >
Pomijajac fakt ze fz1 i fz8 mają lagi "upside down", to idea jest podobna, na YT jest sporo filmow instruktazowych (lepszych i gorszych) jak ogarnac lagi w fz6.

Ponizej ciekawy przyklad w rodzaju jak wk...wić żone naprawiajac motocykl w kuchni, ale angielska żona rozumie że będzie w "teli" i nie robi kwasu, ba! nawet pomaga mężowi :)

https://youtu.be/NAMb_G_EorA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-12 13:49:44 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1954
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
sfazowany napisał(a):
Pomijajac fakt ze fz1 i fz8 mają lagi "upside down", to idea jest podobna, na YT jest sporo filmow instruktazowych (lepszych i gorszych) jak ogarnac lagi w fz6.

generlanie jest tak samo - w serwisówce masz pełen opis

sfazowany napisał(a):
Ponizej ciekawy przyklad w rodzaju jak wk...wić żone naprawiajac motocykl w kuchni

ja ja robiłem lagi w salonie - i nikt się nie wściekał może kwestia doboru żony (narzeczonej w moim przypadku...)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-13 09:35:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-05-06 21:30:43
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer fzs600
Imperium ziomeczków czego to nie wymyśla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-13 10:55:05 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1954
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
Joj3k napisał(a):
Imperium ziomeczków

bo to Double Wrzeszcz (taka dzielnica Gdańska) coast ipa od "Browar Schowek" - gość ode mnie z roboty waży piwko (prywatnie więc to nie do kupienia) w domu. Samo piwo nazywa się "imperium ziomeczkum" i na naklejce (jak każde samorobne) ma znacznie więcej smaczków


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org