Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-11-20 13:17:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Witam wszystkich :)
już kiedyś byłem na tym Forum z racji posiadanego dużego Fazera . Teraz wróciłem do nowszego modelu czyli FZ1 w wersji rozebranej czyli N . Posiadam model z pierwszego roku produkcji, czyli 2006 który posiada kiepski układ wtrysku paliwa . W praktyce wygląda to tak, że po otwarciu manetki gazu następuje opóźnienie a następnie nieprzyjemne szarpnięcie . Z tego co się zorientowałem to mój przypadek nie jest odosobniony i dotyczy chyba wszystkich modeli do 2008 lub nawet do 2010 roku . Moje pytanie, co można zrobić aby wyeliminować tę przypadłość ? Pewnie Ktoś już przerabiał ten temat . Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki czy sugestie .
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-20 13:17:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-11-20 16:03:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-12 23:33:08
Posty: 24
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Problem ten jest znany w FZ-jedynkach od samego początku i czytałem ok. roku temu chyba w motocyklu, że yamaha próbowała to wyeliminować w modelach po 2006r. ale z mizernym skutkiem. Czytałem również w necie, że niektórzy w zauważalnym stopniu wyeliminowali to montując i dobrze zgrywając powercommandera, ale ile ma to związku z prawdą, nie wiem, ale chyba niewiele skoro yamaha nie za bardzo mogła sobie z tym poradzić. Na pocieszenie napisze Ci że u mnie jest dokładnie to samo i wyczuwalne tylko jak się ostrzej chce polatać. W innych przypadkach to zjawisko nie występuje..... przynajmniej u mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-20 18:03:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Mi osobiście to szarpanie po zamknięciu i otwarciu przepustnicy jednak przeszkadza . Kilka razy złapałem się w złożeniu, że było deko za szybko i naturalną choć zła reakcja jest zamkniecie przepustnicy . Po otwarciu przez chwilę nie dzieje się nic żeby po chwili uwolniła się moc w dawce której akurat nie potrzebuje żeby wyjść łagodnie z winkla .
Myślałem o kupnie Powercomandera ale ostatnio wpadła mi oferta modułu sterowania wtryskiem amerykańskiej firmy Bazzaz . Podobno działa i ma nawet już fabrycznie wgrane dwie mapy, jedną pod fabrykę a drugą pod slip-ona z możliwością stworzenia własnej mapy . Cena podobna do Powercommandera a niby produkt lepszy choćby przez to, że steruje ośmioma wtryskami a nie czterema jak w przypadku Powercommandera .
Rzuciłem tu temat i liczę, że może Ktoś już to przerabiał i podpowie czy drążyć temat czy dac sobie spokój i jeździć ze świadomością, że ten model tak już ma i żadne gmeranie nic nie da .
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-21 00:51:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
też to mam
ale powiem szczerze ze to mój pierwszy litr stwierdziłem że litry tak mają i wcale mi to jakoś nie przeszkadza:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-21 10:03:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
A mi to czasami przeszkadza i jeśli jest jakiś sposób aby poprawić japońskich inżynierów to chciałbym to zrobić . Oczywiście mąjątku wydać na to nie chcę bo taniej byłoby zmienić sprzęt na choćby Speed Tripla 1050 którym mam okazję czasami pośmigać . I tu oprócz tego, że nie ma szarpania to jeszcze jest niezły dół . FZ1 jednak ogólnie mi sie podoba dlatego jesli udałoby się ja poprawic zostanie u mnie na dłużej :-)
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-21 10:05:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
Poczytajcie sobie w necie o Ivan's FCE. Kilka stowek trzeba wydac i nawet ktos na forum juz to zalozyl. Oprocz wspomnianego dzialania wtryskow modul poprawia kilka innych rzeczy w sterowaniu silnikiem. Ja sie ostro zastanawiam....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-21 15:01:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Jeśli się nie boisz grzebać przy moto, spróbuj ustawić TPS. Czasami delikatna korekta czyni cuda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-21 17:42:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Mówisz aby pobawić się czujnikiem położenia przepustnicy, hmm.............. jeśli Ktoś to potwierdzi to może i bym się zdecydował . Póki co poczekam na jeszcze jakieś info .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-03 17:58:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-25 00:04:52
Posty: 53
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 GT
Czy ktos rozwiazal ten problem? Mam to samo u siebie w fz1 z 2006r :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-13 11:17:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-19 21:53:11
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Sól
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Ducati Hypermotard
Też mam tak samo Fz1 z 2006 Najpierw myślałam że to wina innego wydechu , później że filtr powietrza ale widzę że niestety ten typ tak ma. Jest to wkurzające jak się lata po winklach i nagle czuję się pauze w mocy i szarpanie. myślę ze powercomander nic by tu nie dał . Jeśli Yamaha nie dała rady to chyba pozostaje nam się do tego przyzwyczaić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-03 14:41:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
no to nie jestem sam! hehehe mam to samo... mój rocznik to 2009 fz1n. prawdopodobnie to czujnik położenia przepustnicy ale jak na razie nikt tego nie potwierdził. mi osobiście też to przeszkadza i za parę dni oddaję moto do magika żeby uzdrowił to coś :) będę wiedział więcej po weekendzie i jak co to się podzielę info co i jak...
tps odpada po sprawdzeniu w serwisie yamaha :) wymieniłem wszystkie świece od razu ściągając chłodnicę wymieniłem płyn chłodniczy, wymieniłem filtr powietrza i... wszystko gra i buczy!!! ciągnie cały czas i obroty na jałowym też się ustabilizowały :) :) :) któraś chyba świeczka padła ale wizualnie nic nie było widać ale już po wszystkim! hurrraaaa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-05 17:35:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-05-04 16:15:03
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
nico_rk czyli wyeliminowałeś szarpanie przez wymianę świec?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-07 17:09:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
w sumie to tak! ;) świeczki wyglądały jak nówki ze sklepu ale wymieniłem na nowe ngk i od razu była zauważalna poprawa pracy silnika w zakresie obrotów 2-5 tyś. i jeszcze jedno: te fajkoświeczki czy cewkofajki też raz na jakiś czas mogą wyzionąć ducha bo nie ma rzeczy które się nigdy nie psują ;) teraz boje się odkręcać powyżej 5 tyś obr... hehehe :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-07 22:55:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
OK, w roczniku 2009 to moglo pomoc i fajnie, ze sie udalo, ale w tych naszych 06 niestety nie tedy droga... Za oceanem chlopaki na prawde mocno grzebia w sprzetach i pomaga tylko FCE...

Odbijam pileczke do JackaFZ1 - wykombinowales cos nowego z modulem, ktory kupiles???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org