Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-12-24 19:21:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-01-26 23:21:19
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 1000
Piękna pogoda, więc wyciągnąłem dzisiaj mojego faziego na śmiganko i powróciła stara koncepcja podniesienia mocy - zaturbowania lub nitro i tu pytanko do Was czy mieliście z czymś takim doczynienia, gdzie szukać co wymieniać na co zwrócić uwage. Wiem lepiej kupić Hayabuse albo jakigoś supersporta ale nie o to mi chodzi. Chcę podnieść moc konkretnie w tym Fazerze. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomocne wskazówki. Chciałbym się zmieścić do 6-8 tyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 19:21:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-12-24 20:00:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Omg różne kosmiczne pomysły widziałem na tym forum, ale Ty chyba stanąłeś właśnie na pierwszym miejscu na podium ;D
Pomysł nie wiem czy bardziej kosmiczny czy bardziej komiczny...
Po raz dziwi mnie zbyt mała moc w kilofazerze, po dwa dziwi mnie czemu akurat ten fazer ma nauczyć się latać
Sam sobie zasugerowałeś odpowiedź. Kup sobie nową kawałsukę i zaraz będziesz miał nadgarstki przyspawane do manetek żeby nie odlecieć :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 21:07:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Na ebay uk koles sprzedawal kit turbo do 1000 chcial 500 funtow chyba. Cen byla super ale juz nie widze to pewnie sprzedal.

Rhazz - kupiles co dopiero 1000 i juz jestes ekspertem? Koles uwaza ze ma malo mocy i chce sobie ja podniesc to co w tym zlego? To sie wlasnie nazywa tuning.

Jeden kupi mocniejszy sprzet a drugi chce podniesc moc swojej maszyny :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 21:31:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
http://www.ebay.co.uk/itm/111104463885; ... 26_rdc%3D1

Jednak tamten kit byl za 1000 funtow a ponizej link do czegos na jebaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 21:50:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jacek_L napisał(a):
Rhazz - kupiles co dopiero 1000 i juz jestes ekspertem?

No trochę km zrobiłem na różnych moto, z tych szybszych na bmw k1300 bandicie 1200, małej fazie, dużej fazie, f4, f4i i nie mogę przypomnieć sobie momentu żeby na tych wielkich sprzętach brakowało mi mocy (no poza banditem bo jest za wielki i trochę ociężały) :)
Oczywiście jak ktoś lubi to się bawi w takie modyfikacje, natomiast osobiście uważam, że to bardziej robione jest z nudów lub pod publikę niż dla faktycznego pożądanego efektu :]

I kończąc - kolego Jacek_L nie próbuj mnie atakować bo bicie piany to nie jest dobry sposób na wymianę poglądów na forum!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 22:33:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Ale ja nikogo nie atakuję - koleś chciałby zamontować nitro czy turbo bo ma mało mocy - to dlaczego piszesz, że to bez sensu? Na pewno jest to nieopłacalne, ale mieć coś czego nie ma prawie nikt to coś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 22:38:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
to ja jednak moze wybije sobie z głowy nitro w MZ 150 :lol: a tak idac tropem watku - czy do fzsa 1000 nie da sie zamontowac jakiegos zestawienia typu power commander, filtr K&N, przelotowy tłumik--> to napewno podniosło by moc motocykla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-24 22:46:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Zawsze można do pleców przyspawać sobie rakietę ACME i na wzór niepokonanego kojota mieć "ogień z dupy" :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 00:32:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-01-26 23:21:19
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 1000
Nie chodziło mi o ocenę pomysłu pod względem czy ma sens czy nie, nie o to pytałem. Prosiłem o wsparcie techniczne, wskazówki od osób które takie rzeczy montowały lub gdzie można taki kit kupić.
Jacek_L widziałem na ebayu kit przerobiony z Subaru sti za 600 funciaków tylko zastanawiam jeśli załaduję coś takiego czy silnik wytrzyma bez dodatkowych przeróbek.

rhazz twoje uwagi nie wnoszą nic konstruktywnego. Chcę podnieść moc tego Faziego bo musi być 300+ km/h. Dlaczego konkretnie ten fazer, odpowiedź jest prosta - bo tak. Zobacz te linki uważam, że to dużo bardziej kosmiczne/komiczne pomysły niż mój. pewnie nie czytali podobnych postów do twoich, z drugiej strony pewnie nie musieli.
http://www.youtube.com/watch?v=0XPX3xNhzos
http://www.youtube.com/watch?v=KwyCoQuhUNA

Cytuj:
czy do fzsa 1000 nie da sie zamontowac jakiegos zestawienia typu power commander, filtr K&N, przelotowy tłumik--> to napewno podniosło by moc motocykla


tłumik mam przelotowy ale zasilanie na gaźnikacch PC tylko na wtryskach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 02:31:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-12-06 08:07:18
Posty: 192
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600r tcat
sorry rhazz ze to powiem
po co sie wcinasz miedzy wodke a zakaske, nie robiles nie wiesz to nie zabieraj glosu - kiedys spytales sie mnie dlaczego robilem 2ke w swoim kocie a nie kupilem uzywanego silnika - bo tak- czasem ludzie maja swoje widzimisie i "lubia rzezbic w g....." ale to jest pasja i z checia zobacze co z tej rzezby wyjdzie. chyle czola za pomysl (chodz nie widze sensu) i czekam na wyniki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 03:21:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Ogladalem niedawno filmik jak jakis koles przerobil (chyba) bandita na turbine. Bylo to chyba wprogramie Motocyklicznie. Koles ofiarowal swoja pomoc innym to moze i by Ci pomogl ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 03:23:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
kapo napisał(a):
Piękna pogoda, więc wyciągnąłem dzisiaj mojego faziego na śmiganko i powróciła stara koncepcja podniesienia mocy - zaturbowania lub nitro i tu pytanko do Was czy mieliście z czymś takim doczynienia, gdzie szukać co wymieniać na co zwrócić uwage. Wiem lepiej kupić Hayabuse albo jakigoś supersporta ale nie o to mi chodzi. Chcę podnieść moc konkretnie w tym Fazerze. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomocne wskazówki.

Można to zrobić ale nie jest to najlepsze rozwiązanie z dwóch powodów:
1)Silnik można zaturbić i dorobić wtrysk NO2, ale trzeba najpierw wymienić poszczególne jego części na części kute bo inaczej żywotność takiego silnika szybko się skończy. W przypadku turbo dodatkowo wypadało by go w jakiś sposób odprężyć.
2)Oba rozwiązanie sprawiają, że moc nie jest oddawana płynnie, a bardzo gwałtownie. Jest to wręcz niebezpieczne - dlatego też niestosowane seryjnie. Jedyne miejsce gdzie ma to sens to wyścigi na 1/4 mili, ale tam zapitala się tylko po prostej.

Chcesz podnieść moc to zacznij od początku. Pierwsza sprawa to pomiar mocy na hamowni motocykla w obecnej konfiguracji, pozwoli to stwierdzić czy wszystko teraz działa w porządku.
Dalej zainteresowałbym się częściami dostępnymi dla R1 (silnik dużego fazera na nim bazuje). Możliwe że uda się dopasować głowicę (ma chyba większy przekrój kanałów i ciut lepsze sprężania), wałki rozrządu i jakieś części kute.
Kolejny etap to rozbebeszenie silnika i złożenie go na nowo z dbałością o szczegóły takie jak:
-odpowiednie wyważenie i odciążenie wału korbowego
-to samo tyczy tłoków i korbowodów
-polerowanie i zwiększenie poprzez szlifowanie kanałów ssących i wydechowych
-zastosowanie części o większej wytrzymałości
itp itd

Jeżeli nie masz wtrysku paliwa to warto pomyśleć nad jego założeniem.
Dalej wypadało by zastosować odpowiedni komputer który pozwala na zmianę map zapłonowych i wtryskowych no i na końcu wystroić silnik na hamowni silnikowej, z docelowym układem dolotowym i wydechowym.

Na końcu pozostaje wrzucić wszytko w nienagannie przygotowaną pod względem mechanicznym ramę (chodzi głównie o hamulce i zawieszenie) i cieszyć się z jazdy ;) Strzelam, że po tym wszystkim moc zbliży się do 200KM ale raczej nie liczyłbym na to że ta bariera zostanie przekroczona, no i żywotność silnika będzie dużo mniejsza.

kapo napisał(a):
Chciałbym się zmieścić do 6-8 tyś.

Wykonalne jak masz dostęp do hamowni i maszyn, robisz sam i kupujesz tylko niektóre części.
Licz raczej 5-10 razy tyle na taką operację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 09:31:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Primo zakuć silnik bo wszystko spłynie do miski
Do tego kolektor wydechowy przystosowany do turbo
Kolektor ssący
Oprogramowanie
i trylion innych rzeczy
A i tak moto się nie będzie prowadzić przy tych prędkościach, jedno to aerodynamika, dwa rozstaw kół, trzy zawieszenie.

Ta cena co podałeś to powinna być w EURO. Poszukaj takiego użytkownika co śmiga hayką, nazywa się Jacek Mroczek, jest też na forum www.hayka.pl, startuje w 1/4 mili i ma dość niezłe doświadczenie w tym temcie, aktualnie rekord Polski mierzony GPS-em.

A fazer to 300 to może sobie lecieć licznikowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 10:32:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-20 23:52:21
Posty: 82
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 665826261
Obecne moto: FZS 1000
Facet, który dołożył turbo do Bandita jest na forum polishbanditcrew.pl
Jest nawet temat poświęcony temu moto. Teraz zabiera się za Inazume.
Link do tematu o Bandicie chociaż nie wiem czy będziesz miał dostęp do niego bez rejestracji: http://polishbanditcrew.pl/topic/10930- ... 216-turbo/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-25 14:57:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-12-08 22:22:34
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat 2000r.
Nie rozumiem afery. Koleś chce więc co za problem, a skoro go stać to czemu ma nie robić. Fajnie jest mieć szaraka który czasem potrafi pokazać na co go stać. Przejrzyj temat na forum bandita i odezwij się do osoby która go robiła pewnie pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org