Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-30 16:56:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Witam, pojawił się pierwszy problem w mojej pięknej. Po jeździe zaobserwowałem że na lewej ściance mam zaciek z płynu chłodzącego. Wyciek nie jest duży, ale co wytrę palcem i przejadę kawałek znowu jest ślad po strużce płynu. Płyn wylatuje z otworu od tylnej strony do którego wkręca się osłonę chłodnicy. Dookoła tego otworu odpadł lakier więc wydaje mi się że gdzieś tam może być nieszczelność.

Poradźcie jakby to zatkać. Bo ubytki płynu są znikome, ale ciągle mam chłodnicę i wąż z płynu zielony :P

I mam jeszcze drugi problem który mnie frapuje, mianowicie jak zaleję na bocznej stopce więcej niż 15L paliwa to zaczyna mi sikać pod motocyklem to paliwo... postawię moto do pionu to przestaje. Wydaje mi się że to gdzieś przez odpowietrznik ucieka, ale wielkie moje zdziwienie było jak okazało się że węże z odpowietrzników są suche a rama z lewej strony mokra z paliwa ;/
Przy zalewaniu 12-13L problem nie występuje :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 16:56:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-03-30 17:05:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
może po tankowaniu paliwka na bocznej stopce dostaje się ono do węża przelewowego i taki efekt :)

Na centralce w sumie musiałbyś naprawdę mocno przelać żeby mogło się ono do niego dostać.

Co do chłodnicy próbowałbym naspawać delikatnie, zwłaszcza, że jest to miejsce przy gwincie - tam jest taki ala "kołnierz" więc jest wzmocnione i troszkę grubsze!

Można też spróbować z distalem, jeśli to mala dziurka ... aczkolwiek jeśli się nagrzeje i zwiększy się ciśnienie to nie ręczę, iż wytrzyma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 17:19:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No jak zalałem 17L prawie to było pod sam korek. Zawsze siedzę na moto więc było OK, jak szedłem zapłacić to zostawiłem na centralce i tutaj chyba jest problem - że było ponad górny kant :P
W starej fazie można było wlać tyle żeby korek się zamknął - tu się tak nie da ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 19:54:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Spawanie chłodnicy albo wymiana na drugą nową/używaną.

Już kilka razy trafiła się taka chłodnica, powodem najczęściej jest mikropęknięcie wokół wystającego bolca, lewa strona chłodnicy/ od strony kierowcy/ w połowie wysokości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 21:52:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Wojt@s napisał(a):
Już kilka razy trafiła się taka chłodnica, powodem najczęściej jest mikropęknięcie wokół wystającego bolca, lewa strona chłodnicy/ od strony kierowcy/ w połowie wysokości.

Dokładnie tam :cry: a jakieś lepienie doraźne, żeby jej nie ściągać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 22:14:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Doraźne wypij piwo :mrgreen: tam są ciśnienia więc nie ma drutowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 23:51:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-05-22 16:10:18
Posty: 68
Lokalizacja: Świdwin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: DL 1000 V-strom
Tankuj na stopce bocznej, po co lać pod sufit, jak i tak Ci przy pierwszym złożeniu ucieknie przelewem. No chyba, że trasa przez bezdroża Mongolii, gdzie trudno o stacje paliw, wtedy każda kropla w baku cenna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 16:29:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Próbowałem pokleić to miejsce jakimś hiper 2 składnikowym klejem, jakaś super tytanowa plastelina do chłodnic. Zeszlifowałem to miejsce...i zaczęło ciec bardziej :/
Próbowaliśmy to miejsce ocynować palnikiem ale to nie jest czyste aluminium i spływało zamiast się trzymać. Pokleiliśmy to tym super klejem i cieknie mniej, ale jednak po 1km przejechanym już widać strużkę która płynie spod tego miejsca :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 16:41:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
rhazz napisał(a):
Próbowałem pokleić to miejsce jakimś hiper 2 składnikowym klejem, jakaś super tytanowa plastelina do chłodnic. Zeszlifowałem to miejsce...i zaczęło ciec bardziej :/
Próbowaliśmy to miejsce ocynować palnikiem ale to nie jest czyste aluminium i spływało zamiast się trzymać. Pokleiliśmy to tym super klejem i cieknie mniej, ale jednak po 1km przejechanym już widać strużkę która płynie spod tego miejsca :/

Przy klejeniu wystarczy że jest trochę glikolu na powierzchni i nie ma szans dokleić dokładnie. Kiedyś kleiłem kilka razy aż się udało :). A materiał rzeczywiście stopowy i trzeba trochę zabawy żeby dopasować spoiwo. Ci co walczą zawodowo z chłodnicami powiedzą albo na odczepne że cynują ;) albo że super hiper kosmiczne i trzeba zapłacić ;).
Mi się udało dwuskładnikowym typu distal ;) połatać i z tego co wiem śmiga - widziałem niedawno że kałuży pod moto nie ma ;). wiem że to nie jest profesjonalnie ale działa :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 16:54:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
rhazz dupy szkłem nie podetrzesz, litości :lol:
Zdejmij, zawieź do spawania, to nie jest dużo roboty, taniej niż laweta z drugiego końca Polski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 17:12:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Byłem w warsztacie gdzie robią chłodnice, ale tam dwóch przemiłych Panów w wieku 60+ powiedziało że chłodnicę z moto mam se zabrać do domu :P
Udało mi się znaleźć motocyklowego magika który powiedział że mi to jutro zrobi, a do tego czasu będę stosował mój ulubiony patent! -> szmatka na wąż pod chłodnicą i jazda :moto:

-- 2014-04-08 22:21:31 --

Chłodnica pospawana dookoła tego gównia***o kapturka, pomalowane na czarno. Trzeba się mocno przyjrzeć żeby znaleźć ten spaw ;)
Ze ściągnięciem założeniem nowym płynem i ofc spawaniem kosztowało mnie to 100zł także teraz nic tylko jeździć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org