Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-12-12 11:17:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
i to się widzi kolego jak dbasz :) ja używam smaru castrola do o-ringów i napędzik jest jak najbardziej zadowolony,że go tak traktuję... hehehe :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-12 11:17:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-13 20:55:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Mam problem z łańcuchem,po wymianie opon i kąpieli w ON teraz szeleści przy hamowaniu :(
Regulowałem na podnóżku centralnym i tu chyba robiłem błąd, bo serwisówka mówi (po angielsku)tak:

ADJUSTING THE DRIVE CHAIN SLACK
The drive chain slack must be checked at the tightest point on the chain.
A drive chain that is too tight will overload the engine and other vital parts, and one that is too loose can skip and damage the swingarm or cause an accident. Therefore, keep the drive chain slack within the specified limits.
1. Stand the motorcycle on a level surface.
Securely support the motorcycle so that there is no danger of it falling over.
Place the motorcycle on a suitable stand so that the rear wheel is elevated.
2. Rotate the rear wheel several times and check the drive chain to locate its tightest point. 3. Check: drive chain slack a Out of specification  Adjust.
Drive chain slack 40  50 mm (1.57  1.97 in)
3-40
ADJUSTING THE DRIVE CHAIN SLACK
CHK ADJ
a
b
NOTE:
4. Adjust: drive chain slack
a. Loosen the brake caliper bracket bolt. b. Loosen the wheel axle nut 1 . c. Loosen both locknuts 2 . d. Turn both adjusting nuts 3 in direction a or b until the specified drive chain slack is obtained.
Direction Drive chain is tightened.
Direction Drive chain is loosened.
To maintain the proper wheel alignment, adjust both sides evenly.
e. Tighten both locknuts to specification.
Locknut 16 Nm (1.6 m kg, 12 ft lb)
f. Tighten the wheel axle nut to specification.
Wheel axle nut 150 Nm (15 m kg, 108 ft lb)
3-41
LUBRICATING THE DRIVE CHAIN/ CHECKING AND ADJUSTING THE STEERING HEAD
CHK ADJ
WARNING
NOTE:
EAS00142 LUBRICATING THE DRIVE CHAIN The drive chain consists of many interacting parts. If the drive chain is not maintained properly, it will wear out rapidly. Therefore, the drive chain should be serviced, especially when the motorcycle is used in dusty areas. This motorcycle has a drive chain with small rubber O-rings between each side plate. Steam cleaning, high-pressure washing, certain solvents, and the use of a coarse brush can damage these O-rings. Therefore, use only kerosine to clean the drive chain. Wipe the drive chain dry and thoroughly lubricate it with engine oil or chain lubricant that is suitable for O-ring chains. Do not use any other lubricants on the drive chain since they may contain solvents that could damage the O-rings.
Recommended lubricant Engine oil or chain lubricant suitable forO-ring chains

Może to ktoś w po ludzku przetłumaczyć (bo translator to średnio tłumaczy) - moto na kole, czy w powietrzu??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 21:23:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 124
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
Tylne koło w powietrzu (stopka centralna), znajdujesz "najsztywniejszy względem wahacza" punkt łańcucha pokręcając kołem i dalej robisz regulacje podanych śrub zgodnie z rysunkami, żeby osiągnąć te 45mm luzu mierząc od górnej powierzchni łańcucha do dolnej części wahacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 21:50:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
t1studiospl napisał(a):
45mm luzu mierząc od górnej powierzchni łańcucha do dolnej części wahacza


Czy oby na pewno tak?
Z rysunku wynikałoby że:
mierząc od dolnej płaszczyzny łańcucha (gdy w dole) do górnej płaszczyzny łańcucha gdy w górze (40-50mm)
Chyba że źle interpretuję rysunek :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 22:17:18 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 208
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ja mam ustawiony luz na 4,5 cm od wahacza do górnej części łańcucha po odciągnięciu gdy motocykl stoi na ''centralce'', właśnie też mi się wydawało że luz jest zbyt duży, dlatego usiadłem z pasażerem gdy stał na kołach i luz zrobił się minimalny przy bujnięciu motocyklem :) Tak się dzieje gdy jedziemy po nierównej drodze, dlatego że zębatka jest daleko poza osią wahacza. Dlatego jest ta tolerancja - 45 mm przy małym obciążeniu motocykla do 50 mm przy pełnym z kuframi i pasażerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-13 22:32:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 124
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
grzesiek_73 napisał(a):
t1studiospl napisał(a):
45mm luzu mierząc od górnej powierzchni łańcucha do dolnej części wahacza


Czy oby na pewno tak?
Z rysunku wynikałoby że:
mierząc od dolnej płaszczyzny łańcucha (gdy w dole) do górnej płaszczyzny łańcucha gdy w górze (40-50mm)
Chyba że źle interpretuję rysunek :?

Ja ustawiam do górnej płaszczyzny i sprawdzam później pod "załadunkiem" jak wygląda ten luz.
A tutaj taka mała ciekawostka co się dzieje z łańcuchem przy odwijaniu manetki ;)
https://youtu.be/u6ZsWwQ072E?t=60


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-14 06:49:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Kurka wodna, każdy ma swój sposób :shock:
Po wymoczeniu łańcucha w ropie teraz mi szeleści, a ustawiłem według suwmiarki tak jak było,
może zjepsułem łańcuch tym moczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-14 09:00:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 124
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
Nie wiem o jakie szeleszczenie chodzi, ale kiedy ja z aptekarska precyzja wyczyscilem caly syf z okolic zebatki zdawczej, slizgacza/prowadnicy lancucha oraz samego lancucha (motulowski chain cleaner a potem spray C2+) tez mialem dziwne dzwieki wydobywajace sie z "lancucha". Jak sie wszystko lekko ubrudzilo szeleszczenie ustalo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-14 13:02:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 208
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
A powinno się łańcuch moczyć w ropie? :) Ja bym się nie odważył... wymoczony pozbył się smaru dlatego szeleści, teraz należy się łańcuchowi solidne nasmarowanie olejem i przestanie szeleścić. Chyba się nie powinno łańcucha moczyć, jedynie wymyć pędzelkiem z użyciem specjalnego preparatu albo nafty, żeby nie wypłukać przypadkiem smaru z ogniw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-14 20:05:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 494
Płeć: Mężczyzna
No cóż, stało się, nie wiem skąd pomysł na ON bo powinno to być w nafcie moczone.

Teraz proponuję go ściągnąć i zamoczyć w oleju silnikowym, byle jakim, może być spokojnie po wymianie z motocykla albo samochodu, potem wytrzeć założyć i gotowe.

I jeszcze ważna rzecz, z garażu wyrzucić wszystkie puszki na których jest napisane, że służą do smarowania łańcucha. One służą do psucia, a nie smarowania ale do mało kogo dociera bo każdy najmądrzejszy i przecież wie, że dobry smar to taki który porządnie trzyma i nie brudzi, spoko, nic bardziej mylnego ale co tam. Połowa wyśmieje, mało kto sprawdzi że smarując przekładniowym czy silnikowym zużytym olejem napęd robi z paluszkiem w... 50k.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 12:37:23 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
ahamay napisał(a):
że smarując przekładniowym czy silnikowym zużytym olejem napęd robi z paluszkiem w... 50k.


I wszystko dookoła jest uje...ne doszczętnie po pierwszych 100km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 17:47:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 494
Płeć: Mężczyzna
Hehe, jasne, łącznie z znakami drogowymi i sygnalizacją świetlną :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-15 21:51:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Tak, tak, już wiem że moczenie w ONie to był głupi pomysł,
teraz smaruję, kawałek jadę i znowu smaruję itd itd.
Zobaczę co z tego wyniknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-01 14:24:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-04-24 14:24:37
Posty: 203
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski / Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wojt@s napisał(a):
Ja mam miernik laserowy przykładany do zębatki, 190zł i tyle lat spokoju, nigdy nie zawiódł. A cała reszta metod jest dość nieskuteczna/niedokładna.
Z racji tego że kupiłem używany miernik (Profi Laser Cat) miałbym pytanie:
Zmierzyłem na płaskiej powierzchni i na odległości 80cm wyszło mi przesunięcie ~5mm - czy w swoim laserze również masz takie przesunięcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-02 09:23:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Miernik laserowy do mierzenia luzu łańcucha? :shock:

Wy naprawdę jesteście zboczeni i to zdrowo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org