Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

porady przy wymianie plynu
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=78&t=17946
Strona 1 z 2

Autor:  kasia-rally [ 2015-04-04 21:42:15 ]
Tytuł:  porady przy wymianie plynu

szukalem ale nie znalazlem jak wymienic plyn chlodniczy w fz1s litr.. moze mi ktos rozpisac co i jak?niby prosta czynnosc no ale..w samochodach robilem juz to nie raz ale lepiej sie zapytac...po wymianie trzeba w jakis sposob uklad odpowietrzyc?

Autor:  nico_rk [ 2015-04-04 23:56:53 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

ja mam fz1n ale to ta sama zabawa :)
napisze Ci tak jak ja robię (robiłem wymianę x razy w x moto) a co Ty zrobisz i jak to już zależy od Ciebie.
odkręć korek u góry od chłodnicy potem wypnij wąż od chłodnicy na dole (szybki spust) (możesz spuszczać przez pompę na dole-patrz gdzie idzie wąż (śrubka)-trochę wolniej) wtedy raz-dwa i wszystko zleci. ze zbiorniczka wyrównawczego który jest pod siedzeniem (u mnie prawa strona moto) wyciągnij płyn strzykawką+wężyk (bo zawsze coś zostanie jeżeli chcesz mieć prawie cały wymieniony płyn). płynu już nie będzie (pół roboty tej brudnej za Tobą). jeżeli układ masz już skręcony to można działać dalej...
teraz-wlej nowy płyn poprzez korek od chłodnicy do pełna ile wlezie i zalej zbiorniczek gdzieś do połowy (min-max na zbiorniczku wyrównawczym). odpal moto i niech troszkę pochodzi (obserwuj czy nie ma nigdzie wycieków) jak już temp. opadnie sprawdź poziom płynu w zbiorniczku a następnie w chłodnicy odkręcając korek (jeżeli płyn będzie jeszcze na tyle gorący to Ci go troszkę wywali jak odkręcisz korek-ciśnienie). jeżeli będzie brakowało to uzupełnij w chłodnicy i w zbiorniczku. możesz znowu odpalić moto (niech pochodzi do startu wentylatora) i skontroluj ponownie stan płynu (oczywiście jak będzie zimny). układ powinien sam się odpowietrzyć podczas pracy silnika.
to chyba wszystko...

Autor:  blue7 [ 2015-04-05 00:07:39 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

Ja dodam od siebie, że moi koledzy w tym ja przepłukujemy cały układ wodą destylowaną w celu dokładnego wypłukania nieczystości. Ma to oczywiście miejsce zanim wleje się ostatecznie płyn chłodniczy. U mnie na przykład stary płyn był w fatalnym stanie i trzeba było płukać parę razy. Jeżeli zużyty płyn nie jest najgorszy to można to sobie odpuścić ale jeżeli są ku temu wskazania to warto to zrobić.

Autor:  kasia-rally [ 2015-04-05 09:54:45 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

dzieki za podpowiedzi skorzystam i jak zrobie to opisze jak poszlo jeszcze raz dzieki i ciesze sie ze sa ludzie ktorzy pomoga bezinteresownie !!!strzaleczka

-- 2015-04-05 10:15:34 --

a jezeli chodzi o plyn to preston koncentrat moze byc?dokladnie chodzi mi o wyzsza temp wrzenia

Autor:  Krmtzzz [ 2015-04-05 13:58:31 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

Moze byc. Spuscic plyN najlatwiej jest odkrecajac srube spustowa, ktora jest przy pompie wody.

Autor:  nico_rk [ 2015-04-05 18:35:29 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

na rynku jest tyle płynów, że każdy będzie dobry nawet ten z marketu ;)

Autor:  blue7 [ 2015-04-05 22:59:54 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

nico_rk napisał(a):
każdy będzie dobry nawet ten z marketu
no, nie do końca może powiedziałbym że każdy. To zależy też od motocykla co powinno się do niego lać. Jednym z ważniejszych kryteriów płynu do motocykla jest jego temperatura wrzenia, która jest im wyższa tym lepiej. Dlatego nie warto lać byle czego ;) Prestone leją i jest OK, ja leję Dynagel 2000 i też jest dobry ale akurat do takiego moto jak FZ6.

Autor:  kasia-rally [ 2015-04-06 11:52:13 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

wczoraj troszke poszperalem po necie i zgodze sie z "blue7" dlatego tez chce do swojego szerszenia fz1s litra zastosowac plyn firmy prestone ale koncentrat... bo wlasnie zalezy mi zeby byla wieksza temp.wrzenia...ale ilu ludzi tyle oponi na ten temat i nie bedziemy sie klocic na ten temat o gustach sie nie dyskutuje hehe :mrgreen:

Autor:  Krmtzzz [ 2015-04-06 12:30:25 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

Ja zalalem volkswagenowski koncentrat

Autor:  kasia-rally [ 2015-04-06 12:43:45 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

febi tez moze byc ale raczej jestem zdania ze jak jest cos przeznaczone to motocykli to to stosowac...mozna ale nie trzeba oczywiscie!!

Autor:  Krmtzzz [ 2015-04-06 15:39:19 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

Chlodnica to chlodnica, plyn bezkrzemianowy jest ten volkswagenowski, rzeklbym ze lepszy od prestona

Autor:  nico_rk [ 2015-04-06 20:23:46 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

jak ktoś śmiga w rajdach typu 'dakar', na torze lub pałuje cały czas swoje moto to może wlać jakiś lepszy czy najlepszy za 150zł za litr płynu ale jak latanie jest zwyczajne wkoło komina czy nawet na koniec Polski to jak wleje się ten z marketu to nie gadajcie, że coś się stanie. takie gadanie, że droższy=lepszy to silnik będzie inaczej kręcił??? wlałem taki płyn z marketu (czyt. kerfur) i latam aż... i co? nie będzie chłodzenia??? płyn wyparuje??? silnik się zagrzeje??? brednie i tyle!!! mam wlany w swojej fz1n i jakoś latam i nie powiem, że 50km/h i tylko do 5tyś obr :) :) :)

Autor:  kasia-rally [ 2015-04-06 21:04:35 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

masz racje nawet woda destylowana moze byc ale na zime trzeba uwazac.moze chodzi o fakt ze ktos zalal plyn lepszej marki za duza kase i lepiej sie mu spi i jezdzi...ale to juz indywidualna sprawa wazne ze ludzie pomogli objasnic sposob samej wymiany itd i wazne jest to ze sa ludzie ktorzy pomoga bezinteresownie duze :beer: im sie nalezy!

Autor:  nico_rk [ 2015-04-06 21:23:05 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

jakbym nawet miał wymieniać płyn chłodniczy co drugi sezon na taki z marketu to i tak byłby lepszy świeższy niż ten niby lepszy droższy co 5lat i więcej :) taka prawda! :)
ważne żeby spełniał swoja rolę w lato jak się śmiga i w w zimie jak moto stoi.

Autor:  kamin [ 2015-04-07 09:34:26 ]
Tytuł:  Re: porady przy wymianie plynu

kasia-rally napisał(a):
nawet woda destylowana moze byc


Woda destylowana będzie ''chłodzić'' ale nie będzie smarować pompy, która się szybko rozszczelnić może :) Właśnie markowe płyny dobrze lać nie tyle ze względu na parametry chłodzenia co na kondycję układu chłodzącego - korozja i takie tam :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/